torsdag, augusti 22, 2013

Igår var det fullmåne!

Det kanske var därför jag sov så dåligt förra natten och som en stock i natt som var? Märkte du något?

Man vill gärna hitta en orsak till en störning. Eller hur? Alltid svårt att bara acceptera.

I går kväll var jag på Tabata träning och invigde mina nya inneskor. Det är jättekul med denna snabba gruppträningen.

Men igår var det extra jobbigt, för jag är ju redan trött i armarna av allt flyttbestyr. För igår hade alla miljoner böcker i vardagsrummet åkt ner i kartonger. Och en liten trave cyklade jag faktiskt bort med till Second Hand, trots att jag tidigare sagt att det var färdigrensat. Samtidigt gillar jag att ha, som man sa förr, många bollar i luften.

Idag börjar Porslinsfestivalen i Lidköping. Den håller på t.o.m. söndag med en massa jippon och billigare porslin, dock bara 20 procents rabatt. Men, den får vara ifred för mig! Och nu förstår jag varför de bygger upp Tivolijippot utanför mitt kvarter!


Ha en kärleksfylld torsdag!

16 kommentarer:

  1. Jag märkte ingen utan sov ovanligt bra men många verkar känna av när månen är full!

    Hoppas du får en bra dag.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det tror jag nog. Frukost strax, sedan så sätter arbetet igång! Kram.

      Radera
  2. Jag tillhör dem som sover dåligt när det är full måne, men har svårt att acceptera fenomenet!
    Tur jag inte är i Lidköping för skåpen är fulla här och jag har väldigt svårt att motstå fint
    porslin! Men trevligt låter det med porslinsfestival så vore det närmare skulle jag åka direkt,
    men nu blir det bara till Malmö för att vara barnvakt!
    Kram M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det finns härligt med porslin här, och jag har också svårt att motstå, men, det kommer nya festivaler!
      Kram.

      Radera

  3. Jaha var det därför....
    Jag påverkas alltid, trots att vissa säger att man inte gör det. Jag visste inte ens om att det var fullmåne.

    ♥ KrameLuttarFinaGreddis ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väl inte alltid jag tänker på detta, heller... bara konstaterar att ibland sover jag sämre.

      ♥KrameLuttarTillbakaTillKartongerna♥

      Radera
  4. Jag sover ganska så dåligt alltid, men vid fullmåne blir det än värre! kanske det är för att jag är en Varulv och vill vara vaken? hö hö... ;)

    Skönt att dojjorna var sköna! och en härlig dag till dej!♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varulv? Hihi... varg, kanske?
      Viktigt med bra dojjor! Solig kram tillbaka♥

      Radera
  5. Jaha fullmåne,,jag tog en sömntablett och sov för en gångs skull en hel natt,,,,,,Hoppas du får en bra dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske det var fullmånen som sade till dig att du skulle ta den där tabletten?
      Tack, solen skiner och jag gör allehanda saker!

      Radera
  6. Min sömn är alltid tjorvig och oregelbunden. Vet inte om det beror på värken i kroppen, biverkningar av mediciner eller annat.
    Förstår om du är trött av allt flyttpackande. Vi flyttade från villan till lägenheten i november förra året. Det var jobbigt, men skönt att rensa bort bland saker.
    Porslinsfestival har jag aldrig hört talas om, men jippon är alltid kul :)
    Ha en bra dag ♥
    Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mediciner, sjukdomar, oro, bekymmer, planeringar, mycket kan orsaka sömnbesvär.
      Ja, jag har flyttat x antal ggr, även från villor, men denna gången känns det MYCKET, om man säger så, men jag får njuta sedan av det fina!
      Kanske du har hört talas om Rörstrandsporslin? Rörstrand ligger i Lidköping, men det är finska Iittala som tagit över och det är bara Outlet här.
      Ha det gott! ♥

      Radera
  7. Hej Gerd
    Fuldmåne påvirker også mig. Ønsker dig en god torsdag aften:) Knus Hanne Bente

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, denna afton är väldigt solig och grann, fantastiskt! Kram♥

      Radera
  8. Ja, jag märkte fullmånen. Den var fantastisk!
    :-)

    SvaraRadera