onsdag, augusti 21, 2013

Säsongens nya inneträningssko

Kände att jag inte hade några bra träningsskor för inomhus. Det blir ju en del nu i höst.

Förr hade jag joggingskor, men jag joggar inte längre, så därför har jag bara vandringsskor.

Jag fick rabatt också genom träningsklubben, detta var Nike dam till normalpris. Kan vara svårt att få riktigt passande skor på rea med mina hålfotsinläggsfötter, men dessa satt som gjutna - utan inlägg.

Det är faktiskt mer inspirerande att sticka iväg och träna om man har bra grejor!
Vad vill jag säga med detta, då? Jo, kanske inspirera fler, att träna....

Och igår blev jag inspirerad av "gammal" fräsch skolkamrat. Vi gjorde en motionsrunda till fots på 1,25 timmar och sedan intog vi en jättegod thailändsk buffé på en av stans bästa restauranger.

Man ska vara rädd om sina vänner! Och denna dagen innehåller fortsatt kartongläggning och förrådsfyllning. 

I slutändan en 24FitClub Tabata träning!

Vill bara nämna att jag varit vaken sedan kl 04, uppe sedan 05 och sitter här fortfarande, nu med en kopp kaffe och en proteindrink...... Undrar just om kartongerna börjat bygga bo i huvvet???

22 kommentarer:

  1. Det är väldigt viktigt att ha bra skor så grattis till köpet. Hoppas du får ordning på kartongerna i dag ;-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra skor är A och O.
      Kartongerna, de ser ut att aldrig ta slut, suck..... kram.

      Radera
  2. Jag har också nya skor, men jag har ännu inte bestämt mig för om färgen är ok! Neonrosa sula och skosnören! Men det var enda färgen som fanns och skorna är sköna som bara den! Det blev en power walk på en mil i dem första gången jag hade dem och jag tyckte att jag studsade fram! Det är oerhört viktigt, tycker jag, att ha bra skor! Här väckte månen mig och höll mig vaken!
    Ha en riktigt bra dag!
    Kram M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Neonrosa, det låter bara så häftigt, det hade jag också velat haft, men dessa fanns bara i svart! Och funktionen får ju gå före. Detta är inneskor bara.
      Tack och kram!

      Radera

  3. När är själva flyttdagen? Nej,det är inget vidare med kartongerna men stå ut, snart öppnar du dörren till någon nytt....

    ♥♥♥ KrameLuttarSoligtOchFintHärIdag ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh, somnade visst till i TV-soffan... zzz
      Inte bra att sova så lite, sov 5 timmar i natt, jaja.
      Flytten går 31/8, det är snart, om 10 dagar. Jag får väl stå ut, men jag ville bara visa kartongeländet.

      KrameLuttarSolenSkinerIngaSuraMiner♥♥♥

      Radera
  4. Hejsa Gerd.
    Du har da været tidligt oppe, kl. 5.00
    Jeg er nu heller ikke nogen "sovetryne" - er gerne oppe ved 6.00 - 6.30 tiden.
    Flotte nye sko du har købt - dyrker du meget motion?
    Ønsker dig en god dag:) Knus Hanne Bente♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, alldeles för tidigt, vaknade ju 04.
      Jodå, jag motionerar en del, är kul och bra för kroppen!
      Tack detsamma, kram♥

      Radera
  5. Oj så tidigt du är i farten!

    Jag var uppe en vända vid sex-tiden, men kröp ner i sängen igen och låg och trynade till åtta.

    Ha en (lång) fin dag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, för tidigt, men jag fick några minuter i TV-soffan senare.
      Tack och kram!

      Radera
  6. ja det är så viktigt med riktiga skor då man tränar. du har så rätt i att man ska vara sååå rädd om sina vänner. Ha nu en skön Onsdag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den sociala biten är så viktig att vårda!
      Tack detsamma!

      Radera
  7. Snygga skor!! :)) & de där om träning & hälsa är så sant så, tyvärr har jag hasat efter väldigt mycket hu hu :( Men! jag ska ändra på det nu, basta!! för jag både kan & vill, men inte haft någon ork på länge...

    Önskar dej en fin fin dag♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara att bestämma sig *ler* jo, men det är det, det är ingen annan som kan göra det åt en!
      Tack detsamma♥♥

      Radera
  8. Detta med att få rätt skor är svårt. Jag har problem varje gång jag ska "gå in" nya skor. De senaste jag köpte som jag skrev om i min blogg är bra, fast mysingen lägger in en slags "spänngrej" varje dag på ena foten, så snart så, är de perfekta. Min ena fot är längre så det är svårt att få båda att stämma precis.
    Gympa, ja. Där kommer mitt dåliga samvete fram. Vet att jag borde men har svårt att orka.
    Hoppas att du får en fin dag och varm kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du ska inte ha dåligt samvete för gympan! Inte alla kan eller ska. Ibland sätter olika saker P för det hela. Jag har mitt aber med ögonen...
      Och skor, det är ett besvärligt kapitel med åren. Jag har egentligen också ½ nummer olika fötter.
      Här ska arbetas nu, så det blir säkert en bra dag! Kram!

      Radera
  9. schön wenn man Schuhe erwischt die einem gefallen und gut sitzen..
    Habe da so meine Probleme..breite Füße und dann Größe 36..etwas schwierig.
    einen LG vom katerchen der auch gerne Früh hoch ist.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Katzen stehen früh auf. Ich habe Katzen gehabt, aber es funktioniert nicht mehr in einer Wohnung und wenn ich einsam bin, schwierig auch weg zu reisen.
      LG♥

      Radera
  10. Det är viktigt med bra skor! Snygga du köpt.
    Duktig är du som tränar. Det enda jag gör är promenerar. Jag har fibromyalgi, mycket värk i kroppen så promenader fungerar bäst.
    Jag läste om din Norrlandstripp. Du har varit i Malmberget och sett hur gruvan har tagit sig fram i samhället. Jag har bott i Malmberget tills jag var 19 år. Gått i skola där.
    Det kan vara min man som tog emot er i grävmaskins-skopan i Aitik, han jobbade då och jag frågade om han minns något studiebesök då innan han gick på semester. Han sa att det var ett gäng som ville stå i skopan. Kan ha varit ni :)
    Hälsningar
    Maria i Kos.....kullskulle ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vad spännande intressant! Jo, vi var med reseledare Christina Falkengård, ett gäng på 20 pers. från olika delar av södra Sverige. Jag kände ingen, men lärde så klart känna de flesta under en sådan intensiv tid.
      Kul att höra från dig, ja vi hade många härliga erfarenheter och studiebesök på den resan.... ♥

      Radera
  11. Inomhus-träningsskor??? Jag fattar ingenting... Där finns ju soffan, ju ;-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Soffan? Herregud, människa *gapskrattar* de e la för go!

      Radera