tisdag, augusti 20, 2013

Inte lönt hänga läpp...

 Allt är ju som det är.
Inte direkt upplyftande, men vad då....
Nya tag.

Ingen blir yngre, hur mycket man än önskar, och allting drar sig som en magnet ner mot jorden.
Men om man äter rätt, vitaminiserar och tränar, så bibehåller man nuläget, i stället för försämring!
Sträck på ryggen!

 Cyklade runt i staden, hamnade vid småbåtshamnen.
Njöt av solen.
Vem kan segla förutan vind?

 Här är det kanadagäss som njuter för fullt på sandbankarna i Vänern.
Det ser för roligt ut med dessa "streck".

Tyvärr är mobilen dålig på att återge fåglarna!

Nu väntar jag snart besök av "gammal" fin skolkamrat,
Ska bli kul, vi ska ta en prommis i staden och vid Vänern och sen äta lunch någonstans.
Ett gott avbrott i vardagen, i det kanonväder som väntas bli idag!
Yr.no säger "stor sol" och 20 grader!

Visa mitt hem, det får bli nästa gång, när boplatsen är klar!
Boplatsen, ja.... där renoveras för fulla muggar. Jag går förbi varje dag och ser de olika hantverkarna. Och jag lovar, jag har inte tjuvkikat!
Det räcker att jag bott in mig i förrådet!

♥ Kärlek ♥

22 kommentarer:

  1. Ingen blir yngre men alternativet är sämre som min kusin säger! Man får göra något bra av dagen och det gjorde du.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man får försöka, även om det tar emot ibland, och ibland, det var igår, det!
      Kram.

      Radera
  2. Efter att kämpat för min fars boende på ett vårdhem och nu ser honom i dödens väntrum, så är jag rädd för att bli gammal och beroende av hjälp. Vikten av att vårda sig själv, både fysiskt och psykiskt är jag väl medveten om. Nu tillhör far den generation som har en utsliten kropp på grund av att han fått arbeta hårt i sitt liv, hans far dog när han var 15 år och fick börja arbeta vid gjuteriet och försörja sin mor och syster. Men att inte röra på sig, äta fel och inte söka stimulans i tillvaron är också en fara för hälsan! Du är ett föredöme och det är underbart att du delar med dig!
    Kram M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Din kommentar är så vacker, M.E. så jag blir rörd!
      Tacksamhet! Kram♥

      Radera
  3. Hejsa Gerd.
    Dejligt at se at man har levet / lever.
    Jeg elsker mine rynker og mit grå hår.....
    Ønsker dig en god tirsdag:) Knus Hanne Bente ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man får acceptera sig själv och kanske tycka om sig lite också! Kram♥

      Radera
  4. Hallo Gerdi
    wir werden alle älter..man muss das ALTER nur annehmen.

    hier sitzen die Kanadagänse auf der Koppel gleich hinter unseren Garten.
    einen schönen Tag wünscht das katerchen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, was ist zu tun? Annehmen, weiter leben und Freude finden!
      LG♥

      Radera

  5. Så fina foton! :)

    Ålder och ålder - Fortfarande är du ung! Att göra det bästa för sin egna hälsa och välmående, är allt vi kan göra.
    Igår mötte jag en gammal chef hon är idag 86 år och hur pigg som helst.

    ❤ KrameLuttarochÖnskanOmEnFinDag ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Ja, visst ja, jag glömde bort att jag är ung, tihi....
      ♥KrameLuttarSolenSkinerFörFullt♥

      Radera
  6. Oj vad det ser fint å härligt ut! Fina bilder :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajjemen, och vi tog en bit av rundan till fots idag! Kram

      Radera
  7. Ja, nu kör vi så det ryker, snart innan vi knappt fattat vad som har hänt så har det gått ännu ett år vi får lägga till handlingarna. Var vid gott mod och ha en fortsatt bra dag! Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tack, nu har jag morskat upp mig! Kram!

      Radera
  8. Du är väl inte den som hänger läpp särskilt länge heller. Men ibland måste man ju få vara lite ur gängorna faktiskt :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det vore väl hemskt om man måste fejka hela tiden......

      Radera
  9. Fina bilder som du visar idag. Roligt att se. Fin bild av dig också.
    Det är viktigt att ta till vara på varje dag och försöka göra så gott det går, vad gäller motion och hälsa. Synd bara att kroppen kanske inte orkar det man själv.
    Sjukdom styr man inte över alla gånger. Men, det är bara att kämpa på.
    Spännande med din nya lägenhet, det närmar sig med stormsteg,
    Ha en bra eftermiddag och många kramar till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag packar långsamt nu, varvar med att gå till förrådet med grejor. Visst, tiden drar iväg!
      Jag har haft en bra dag hittills, kram!

      Radera
  10. Jättefina bilder och ett underbart leende.
    Kram från mig och mitt alter ego, Grevinnan Blåst/Rozie ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, jag log mot mig själv.... testade.
      Kramar tillbaka, finaste du Rozie♥♥♥

      Radera
  11. Hej!
    Vad roligt att du kikade in på min blogg, tack för besöket!
    Vilken underbar miljö du har i din närhet, så vackra bilder.
    Jag har tittat runt lite här på din blogg, då ser jag en bild där du och ett gäng står i en grävmaskins-skopa.......den grävmaskinen är min makes arbete, han jobbar som grävmaskinist i Aitikgruvan!!
    Vad kul att se att du varit här.Vilket sammanträffande :)
    Då vet du var jag bor. I Koskullskulle (därav namnet på min blogg)i Gällivare kommun.
    Välkommen åter till min blogg.
    Hälsningar
    Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämen, vilket sammanträffande, Maria!
      Om du klickar på etikett "Inlandsbanan" så får du mer ifrån Norrland!
      Det var vackert i Gällivare också, ska du veta, det tyckte jag verkligen, men lite kallare än här.
      Tack för besöket♥

      Radera