torsdag, september 17, 2015

Starka kvinnor

God morgon, torsdag!


Igår var det sticktanterna. Vad vi gör? Vi handarbetar till oss själva, våra barnbarn o.s.v. och vad som faller oss in. Här har tillverkats det mesta från handledsvärmare, tröjor, mössor, halsdukar, disktrasor och inte minst och mest - raggsockar.

Ja, så var det fikadags - igen! Om jag vill och känner för det. och nu är det Veteranklubben som har förmiddagsfika.
Och så ska jag passa ett telefonsamtal kl 12.15. Klarar jag så mycket på en dag, tro??

Överskriften är ju "starka kvinnor" så jag ska väl klara mina åtaganden.

"Många kvinnor med anknytning till Lidköping har gjort stora insatser men de har ofta glömts bort när männen brett ut sig."
En "Kvinnokarta" ska presenteras på söndag på Folkets hus.
Läs Anettes blogg HÄR!



Här har konstnären Anette Sjölander gjort en av flera tavlor på trä.


Denna lilla nisch hittade jag också. "Varsågod att virka" stod på det lilla bordet, där det fanns ett litet arbete på G.

Vi får väl se om jag får för mig att besöka Folkan på söndag.
Och cykelkorgsloppis på lördag...
Fredag är fri.

♥Ljus och Kärlek♥

24 kommentarer:

  1. Något säger mig att du får logistiken att fungera i dag. Kvinnor kan och kvinnor kan mycket.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säger du det? Jodå, det ska säkert funka, kanske med råge, vem vet?
      Kram

      Radera

  2. Kvinnor kan, men det har vi ju vetat i alla tider ju. =))))

    KL ♥

    SvaraRadera
  3. Fram för fler starka och duktiga kvinnor i offentlighetens ljus. Kul att Lidköping gör en insats.
    Skatan hos mig igår vände på sig själv därav den spegelliknande effekten :-) Hen var fullt upptagen med att försöka förtära något smaskigt i gräset.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lidköping ligger rätt bra framme i olika frågor. Så bra, så.
      Då fick jag svaret på skatan ;I

      Radera
  4. Ja, visst kan vi kvinnor :)
    Vad kul att man kan slå sig ner där och fortsätta på virkningen :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp,'vi kvinnor kan!
      Såg lite trevligt ut där i nischen.
      Kram

      Radera
  5. Akta dig så att du inte blir utbränd inför lördagsloppisen;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen fara, i Sahara. Jag gillar lagom aktiviteter ;)

      Radera
  6. Sticka och sy är fina konstverk men jag själv kan inget sånt, intresse har saknats ,-)
    Men måla och göra skulpturer älskar jag ,-)
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var och en är bra på sitt kunnande, alla kan inte kunna lika.
      Kram!

      Radera
  7. Kvinnor kan... men vill inte alltid... :-)
    Men visst finns det hur mycket trevligt att välja på, saker att göra, titta på och delta i.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just dina översta rader finns på ett kort och det gav jag till min man, som hela tiden tjatade på mig att jag skulle intressera mig för bilmotorn m.m. ;)
      Finns mycket trevligt, bara mitt i sommaren som det kan vara lite svårare, enligt mig.
      Kram

      Radera
  8. Starka kvinnor, ja det finns det en del, fast många av dom jobbar i det tysta, varken märks eller syns så mycket. Karlar kanske mera "tar för sig" och måste visa sig och synas.
    Jag tror att du klarar alla dina åtaganden i dag, för du verkar vara en av de där starka kvinnorna.
    Jag hade också flera saker jag måste göra idag, fast det skulle räcka med en.
    Trevlig eftermiddag.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oftast är det nog så, att det jobbas i det tysta.
      Jag fixade det jag skulle idag, är så nöjd, så.
      Tack o kram!

      Radera
  9. Det finns så många starka kvinnor.... vi finns överallt och vi bär på olika levnadsöden. =) Tavlan av trä tyckte jag om =) Bloggkram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, precis, det är så sant!
      Bloggkram ♥

      Radera
  10. Klart att du klarar dina åtagande! Så många roliga grejor ju!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Starka kvinnor dom finns överallt.
    Cykelkorgloppis lät spännande.
    Har lite brått så jag önskar dig en jättefin fredag.

    Kramelikram.❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma samma, du var tidigare än jag idag !
      Kramelikram ♥

      Radera
  12. Har också en del vänner och bekanta som går på stickcafé en gång i veckan, dom verkar stortrivas! Själv är jag ingen handarbetsmänniska - jag tror jag ska hålla mig till det här med att skriva, och kanske måla :-)
    Kram!

    SvaraRadera