onsdag, juni 15, 2016

Kyrkligt i Kallstadt

God morgon, onsdag!

En vacker morgon med en tillika vacker dotter i mitt hus.
Så även om det regnar, så är det vackert.
För regnar, gör det och åskan ska bråka med oss, denna mulna dag.

Nägra tysklandsbilder dock:

 Detta är Saumagen, alltså en grismage. En vinbeteckning för denna staden Kallstadt, vid Deutsche Weinstrasse.

  En vinprovning i Kallstadt (oh nej, det är inte Karlstad).

 Besök i kyrkan, där familjen Heinz har reparerat orgeln för ketchuppengar!

 SÅ vackert i den ljusa kyrkan!

En liten stadsvandring.

Ha det gott och jag hoppar bloggvandring, jag vandrar med min dotter i omgivningarna eller affärerna!

♥ Ljus och Kärlek ♥

14 kommentarer:

  1. Grismagevin? Lät inget vidare, faktiskt... Föredrar nog vin gjort på druvor. ;-)

    Härliga bilder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch, det är bara namnet ;) hihi
      Tack!

      Radera
  2. Vilken ståtlig kyrka! Kram och ha en fin dag oavsett väder och vind =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och nu ger vi oss ut bland skurarna ;) kram

      Radera
  3. Det gör du rätt i! Klart att du ska vandra med dottern din i stället :D

    Kram <3

    SvaraRadera
  4. Va härligt o fina bilder o klart du skall njuta hoppas du har sommar värme o ha det bra kram

    SvaraRadera
  5. Så klart att du och dottern ska rå om varandra i stället!
    Ha en riktigt trevlig dag
    Kram

    SvaraRadera
  6. När jag ser bilden på kyrkan så inser jag att jag har varit i den staden - för många, många år sedan. Däremot var jag aldrig inne i kyrkan för interiörbilden känner jag inte igen.
    Kram <3

    SvaraRadera
  7. Kallstadt är alltså inte alls en "kall stad" utan en varm sådan av dina fina bilder att dömma. Skulpturen med grismagen och tillhörande flaska samt glas är otroligt läcker. Gillas skarpt!

    Här är strålande solsken, så jag hoppas att det slutade regna nu när dottern är på besök. Roligare att gå på promenader när det är blå himmel om man säger så.

    SvaraRadera
  8. Kallstadt och Karlstad kanske är vänorter. Annars borde de bli det.

    SvaraRadera
  9. Tusen tack för alla kommentarer och nu dyker jag ner i bädden för att kunna vakna utsövd i morgon, till en ny toppendag med dottern!

    SvaraRadera
  10. Klart det blir en ny toppendag och förhoppningsvis några till!!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Hoppas du haft en fin dag tillsammans med din dotter!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  12. Tycker du gjör alldeles rätt i, att vandra med dottern din i stället för att vandra på nätet. Det hinner du en annan dag.
    Dina tysklandsbilder är spännande att se. Mycke fint du visar.

    Ha nu en härlig torsdag och STOR kramelikram från mig

    SvaraRadera