onsdag, juli 20, 2016

Att luncha och väva in sina drömmar

God morgon, onsdag!

Heja sommar och sol!
Här kommer kort rapport, har det lite tufft och roligt runt mig nu, så lite brått.

Bänkade vid restaurang Terassen ve älva. Ja, det blev det så klart, i detta underbara vädret!

Dagens lunch blev laxfilé och färskpotatis med tillbehör.

Och denna tisdagen lyckades vi komma in på Idrottsmuséet. Bilder kommer i sinom tid.
Min väninna B-M var glad att hitta Lidköpings vävkammare, som är inrymd i samma hus. Hon väver och är duktig. Inte min grej, jag håller mig till stickningen. Men skoj för mig att se.

Både Idrottsmuseet på andra våning och Vävkammaren på första, ryms i de gamla skolsalarna från förr. I den största skolbyggnaden håller Musikskolan till. Och alltihop finns i Stadsparken. Så vackert läge!

 Här ett smakprov på en löpare.

Väntar hem den lilla småbarnsfamiljen från Örebro idag!
Mitt yngsta barnbarn Lowe kommer, snart 3-åring!
Så nu ska farmor och Lowe ha lite bus.
Kul!

♥ Ljus och Kärlek ♥

26 kommentarer:

  1. Hoppas allt lugnar ner sig snart - vet inte vad som känts tufft just nu för dig, men här har du alltid ett stöd!
    Härligt väder verkar du ha och lunch med en god vän är aldrig fel.
    Onsdagskram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, nej sjukdomar är alltid tufft, men det blir bättre. Skönt att ha dig som vän Carita.
      Jag har umgås med de som ger mig goda energier.
      Gårdagen var kanon! Och nu väntar jag...
      Onsdagskram!

      Radera
  2. Vilken härlig dag, och vilket härligt finbesök som är på ingång :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jaa vi har haft så trevligt och nu lockar snart kudden ;)

      Radera
  3. Vilken trevlig lunch där "ve älva"
    Och idag blir det ännu mer trevligheter för dig :) Ha det så bra och njut av de dina!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Jaa, jag har njutit till 150 procent.
      Kram

      Radera
  4. Ser ut som en god lunch i härligt väder! Jag vävde faktiskt en del med patienter när jag jobbade som arbetsterapeut i psykiatrin för många år sen, men jag kommer nog inte ihåg så mycket ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så mumsigt!
      Min väninna var väldigt insatt, hon väver där hon bor. Invecklat, tycker jag, men fint.

      Radera
  5. Då önskar jag er en busig dag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det har varit mycket bus och skratt!
      Kram

      Radera
  6. Kan förstå att det blev lunchstället vid älven. Maten ser ut att vara i lika fin klass som läget.
    Gott med goda vänner och besök från nära och kära när det är mycket som händer.

    Stor varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta var som gjort för oss den härliga sommardagen!
      Mycket bra energier alltihopa!
      Stor varm kram

      Radera

  7. Har du busat färdigt? 🤗
    KL ❤

    SvaraRadera
  8. Hej! Jag hittade hit via våra gemensamma bloggbekanta Ditte och FREEDOMtravel. Vilken härlig dag du hade med lunch i solen och museibesök! Förstår att det blir roligt med barbarnsbesök.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skoj att du hittade hit, välkommen till mitt blogghem!
      Tack, en härlig dag idag också med mycket bus.

      Radera
  9. Trevligt med lunchsälskap, och det där såg riktigt gott ut.
    När jag ser en vävstol så tänker jag på mormors fina vävstol som jag gjorde plockepinn av. Eller nästan. Fick för mig att bygga mig ett växthus då jag var liten. Nu kanske du förstår resten haha.

    Bus är kul för både stora som små. Härligt med ett barnasinne.

    Varma BUSIGA KRAMELIKRAMAR

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, busa är alltid kul, hihi.
      Jaså, du. Du gjorde bus med mormors vävstol. En sån där STOR??? Att du orkade.
      Buselibuskramelikram!

      Radera
  10. Vilken fin lunch i en otroligt fin miljö. Bra val där!

    Vävstolarna är ju modell XXXXL om man säger så. Men eftersom varken vävning eller annat hantarbete är min grej så ser jag mycket framemot vad idrottsmuséet har att erbjuda.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev perfekt!
      Vävstolarna är nog av den storleken, jag kan hålla med om att det är STORA, men min väninna håller på med sånt på sin ort. Jaja, inget för mig.
      Du ska få ditt lystmäte vad beträffar idrotten, i morgon!

      Radera
  11. Mycket trevligt på gång, ser jag.
    Kul att du kom in på Idrottsmuseet! Roligt att få se senare vad de har att erbjuda.
    En sådan där vävstol fanns i mitt hem under hela min uppväxt. Det var pappa som vävde de mesta fantastiska dukar och löpare. Jag har många kvar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vävde din pappa? Ser man på! Intressant. Ja, de som hålls med det verkar vara mycket fascinerade och nöjda, det ger nog mycket glädje. Det är att skapa.

      Radera
  12. Såklart hade ni det trevligt och gott "ve älva"! Mums med lax säger jag!
    Minns att mamma vävde en och annan trasmatta på en vävstol i hyresgästernas regi. Själv är jag värdelös på handarbete! Så mysigt att få träffa det lilla barnbarnet!!! Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så gott och så bra. Alltid mums med lax.
      Min mamma var en fena på handarbete, dock kunde hon inte väva. Men vi klippte mattrasor, som en annan person vävde åt oss.
      Den lille mannen har glatt mig oerhört idag.
      Kram

      Radera
  13. Underbart & gottit ❤️ ...
    /Kram finaste!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmmm, jaa, det var det!
      Kram, fina du ♥

      Radera