söndag, juli 24, 2016

Skyltsöndag 24 juli 2016

God morgon!

Nu, tidig förmiddag, är jag kyrkvärd, jajjemen. En gång i månaden, helt OK. Och det är socialt trevligt och ja, jag gillar det.

Jag tar väl en cykeltur dit i det fina vädret. Det ska bli 30 grader idag. Oj. Kanske den varmaste dagen på hela sommaren?

Jag vet inte vad det fanns i långtradarna. De två stod parkerade vid bensintappen och i närheten av Lidl.
För mig låter det som en dryck, men det kan också vara vattenrening.
Vet du?

Den här stenen hittade jag vid Gröne Backe Camping i Ed.

"Gaia's art forest.
Holy land. Walk with love in your heart."

Kan Gaia stå för Moder Jord? Att det är konst, det begriper jag.

Detta är också konst. Finns vid Rörstrands och det är konstnären Stålhane, som har gjort den.
Jag har faktiskt en väggtallrik av den konstnären här hemma.

 En grann cykel utanför butiken Läsande Barn.

"Skyltsöndag" förvaltas av fina BP. 
 
♥ Ljus och Kärlek ♥

30 kommentarer:

  1. Härlig skyltning! :-)

    Vet inte vad det kan vara i långtradarna där, men jag ser klart och tydligt att dom matchar himlen :-)

    Ha en härlig söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Jag tror jag fick svaret av Anki på långtradarna.
      Detsamma, och kram!

      Radera
  2. Roligt med alla olika skyltar :) hoppas du har det bra å får en fin söndag kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma och jag har det fint. Kram

      Radera
  3. Vilket fantastiskt väder ni har där hemma!
    Njut och ha en fin söndag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag försöker att inte vara vid datorn, utan njuta vädret. Inte så ofta vi har sånt.
      Tack detsamma å kram

      Radera

  4. Finaste skyltarna och själv har jag också med en cykel i mitt kommande inlägg. Stenen... ♥♥

    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. OK, åhej, och jag har dessutom cyklat idag.
      Stenen är fin, ja.
      KL ♥

      Radera
  5. Underbar relief av en konstnär som jag vill veta lite mer om. Får googla. Ska strax iväg för att spela på en friluftsgudstjänst på Vikbolandet denna underbara söndag. Verkligen tur med vädret även om jag känner mig ganska matt så fort jag kommer utomhus.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du kan googla på Stålhane. Känd häromkring.
      Skönt väder, nästan för varmt, ja.
      Kram

      Radera
  6. Härliga skyltar hos dig - Blue Water Shipping finns det ett företag som heter - jag tror det är deras lastbilar.
    Den där reliefen är verkligen fantastisk!
    Önskar dig en fortsatt fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det var det. Det hade danska reg.skyltar. Men googlade, och det stämde.
      Fin relief, ja!
      Tack detsamma, kram!

      Radera
  7. Effektivt sätt att kommunicera sitt firmanamn. Tror att de flesta, liksom jag, direkt associerar "Blue Water" med något fräscht och uppfriskande.
    Gillar reliefen men det som mest värmer hjärtat är den lekfullt blommande cykeln med skylten Läsande barn. Så viktigt att uppmuntra barns läsglädje och ge dem tillgång till den värld som litteraturen erbjuder.
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, barnen är viktigast, helt riktigt.
      Kram!

      Radera
  8. Ja verkligen en varm dag! här visar termometern på 28 ute & 25 inne, dock behagligt inne med golvfläkten på full hastighet ;) lite åska i den kvalmiga värmen gjorde inte kvalmet bättre ;) men vi klagar inte! :))

    Härligt att ha en uppgift som kyrkvärd! & visst är det fint med fina blomsterbalkonger! :))

    Ha en underbar dag i värmen! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. En fantastisk dag, att skriva upp i almanackan.
      Jag mår gott, så gott som det går, när jag går här själv.
      Tack, finaste, kram! ♥

      Radera
  9. Vika härliga skyltar och den sista den ligger mig väldigt varmt om hjärtat!

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår det, och tycker själv den är så talande.
      Kram ♥

      Radera
  10. Ida gillar jag din härliga blandning av skyltar extra mycket. Fastnar på "monster" lastbilen som tillhör ett danskt transportföretag (http://www.bws.dk/). Fräck skyltning och utmärkt reklam som nog ingen kan missa.

    Gaia verkar vara en gatukonstnär från Baltimore (http://gaiastreetart.com/)

    Cykeln framför bokhandeln är otroligt tilltalande och riktigt söt.

    1 000 tack för toppen och varierad skyltning samt länken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul. Ja, ibland blir det som det blir, en salig blandning. Långtradarna syntes, liksom.
      Frågade mina barn om stenen, de visste inget, den bara låg där ;)
      Bokhandelnscykeln talar sitt klarspråk.
      Tack.

      Radera
  11. Stenen Har passat i Bosse's lek. Fin sten. Fin cykel åxo......så den gillar jag.

    Tycker det är så skönt med värmen vi har, så det är bara passa på att njuta, för snart försvinner den å då saknar man den.
    Tack för trevlig härlig skyltning som vanligt och...Kramelikram du fina vän.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken kväll, jag vill ju inte gå in!
      Kramelikramkram!

      Radera
  12. Snacka om reklam för sitt företag. Jag såg att du redan fått svar!
    Jag har en del saker hemma av Stålhane. Han jobbade väl på Rörstrand tror jag.
    Den sista bilden på cykeln är ljuvlig! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stålhane jobbade på Rörstrands, helt riktigt.
      Kram!

      Radera
  13. Cool långtradare och sten, ser också att du har fått lite svar vad det kan vara ;-) Kul!
    JA vilken sommardag som jag har sovit bort, men mysigt att kunna sitta ute och äta middagen på altanen! Kram Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, herre jösses vilken dag!
      Jag har njutit precis hela långa dagen. Gjort massor med njutningar och jag ville knappt gå in nu från balkongen det sista.
      Kram kram, är som bedövad.

      Radera
  14. Ja, Gaia är ett uttryck för Moder Jord. Tror det ursprungligen kommer från gammal grekisk mytologi, men det har sedermera kapats i New Age kretsar har jag märkt.
    Stor kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din information!
      Stor kram ♥

      Radera
  15. Jättefin sten! Gillas!
    Och cykeln likaså!
    Det där vattnet, vet inte? Var det inte transport av vattenflaskor bl.a.?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Transporten tror jag att jag fått svaret på.

      Radera