måndag, juli 25, 2016

Sommar sol och jordgubbar

God morgon, måndag!

Jag känner mig privilegierad. Jag har haft en fantastisk helg, med många soltimmar.
Dessa korten är sen i lördags. Skyar på förmiddagen, knallblått senare.

Jag gick fram till torgmarknaden.

Jag satte mig ned en stund och kollade på folk.

Himla skönt, att bara va.

Köpte billiga svenska jordgubbar.

Igår var jag kyrkvärd, en uppgift som jag gillar.

Vädrets makter var så ofantligt generösa. Jag kunde knappt lämna balkongen.
Den gav mig igår både frukost, lunch och middag. 

Jag intar balkongläge igen. I eftermiddag spås det regn, då sätter jag mig här vid datorn. Ha det gott.

 ♥ Ljus och Kärlek ♥

18 kommentarer:

  1. Ja, så lite sol som vi hittills haft i juli blir man lycklig av lite. Man riktigt suger åt sig strålar och upplevelser, lever i nuet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har verkligen sugit ur det gottaste av värmen.
      Nu kom åskan och spöregnet, så jag blir vid min läst här ;)
      Kram!

      Radera
  2. Vilken härlig sommarsöndag du hade! Även i dag har vi soligt och fint så det blir säkert stranden igen.

    Kram och ha en underbar måndag <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gården blev väldigt skön. Idag har det varit kvalmigt och så kom då åskan och skuren.
      Tack, dagen är fin ändå, kram ♥

      Radera
  3. Visst är det härligt när sommaren visar sig från sin bästa sida :)
    Njut på balkongen och ha det så härligt
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbart!
      Tack, jag har njutit, suttit där och mått gott, sen har jag också varit ute och rört på mig, självklart.
      Kram

      Radera
  4. Vilka fina bilder, visst är det skönt att bara vara.

    När det gäller Maria Svensson så är hon inte frisk o det skriver hon om sig själv oxo att hon är psykiskt sjuk, hon skyller sitt beteende på det hela tiden. Hon gör livet surt för många både bland bloggarna o även på fb där hon har bråkat mest med mig.
    Jag har även polisanmält henne för några år sen så den som råkar ut för henne ska göra detsamma.

    Hon har skrivit om mig på sin blogg, hotar mig o hon säger att hon vet allt om mig vilket inte är sant. Det är en tragisk människa. Det är bara att spärra hennes kommentarer, plocka bort dom som redan ligger ute o framför allt anmäla henne så hennes bloggar stängs ner.

    Ha en fin kväll. Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo ibland får man stanna upp lite och bara vara. Jag är bra på det också.
      Tack för info om stalkern. Tragiskt.
      Ha en fin kväll du med, kram ♥

      Radera
  5. Visst är det härliga dagar vi har. Jag förstår att du tar till vara dessa dagar och du ser ut att göra det på bästa sätt. Skönt att själv bestämma vad man vill göra.
    Och Lidköping är ju en så fin sommarstad.
    Här hemma är jag är glad över markisen vi har på balkongen för annars skulle jag inte kunna sitta där. Ska ju inte alls vara i solen.
    Men jag njuter så bra i skuggan.
    Stor kram!
    Här har det varit väldigt varmt idag, +30 och mitt på dagen kom ett rejält åskväder och massor med regn men efter en timme var allt över. Men det blev en del översvämningar i stan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu kommer det ena skyfallet efter det andra. Så slut på solfriden, men det behövdes nog, har varit så kvavt idag. Det var väl ert åskväder som kom hit nu ;)
      Det är inte ofta jag drar ner markisen, men har gjort det tre dagar i rad.
      Stor kram!

      Radera
  6. Att bara vara är hur trevligt som helst, och att kolla in folk hör till mina favoritnöjen också :-)

    Ha en härlig kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett billigt och roligt nöje ;)
      Tack detsamma!

      Radera
  7. Den gångna helgen har varit helt fantastiskt. I nollåtta är vi uppe i tredje veckan på raken med högsommarväder. Helt otroligt och jag njuter precis som du ute och på balkongen. Vi äter också våra måltider på balkongen - nästan som på en semesterort vid Medelhavet.
    Att sitta på ett torg eller i en park och bara kolla på folk är helt klart en av mina/våra favorit sysselsättningar också. Sedan kan man ju liksom "spinna igång" lite stories om olika personer också, vilket vi tycker är himla roligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag fantiserar också om personer. Och det jag inte ser IRL kanske jag ser på bilden sen ;) Bästa är om man klickar på bilden så den blir lika stor som på skärmen.
      Billigt nöje.
      Och i morgon blir det mer kolla folk...

      Radera

  8. Det är kul att titta på folk, kanske smygfota dem också, hi hi... :D))

    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, just vad jag gör, lite diskret, sådär...
      KL ♥

      Radera
  9. Härliga sommarbilder. Så skönt att ta vara på sommaren med utevistelse och jordgubbar.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, och nu är det redan svalare.
      Kram

      Radera