tisdag, juli 26, 2016

Väskan är packad. Nästan.

God morgon, tisdag!

Nu lämnar jag denna badstranden och åker till en annan.

Här är det sötvatten och Kinnekulle i bakgrunden.

 Småbåtshamnen.

 Den nya solbryggan.

Så här blev det igår eftermiddag. Åska och flera skyfall.

06.21 idag.

Jag ska ta tåget till bräckt vatten. Flera byten och sista sträckan blir faktiskt buss. Jag bestämde mig för att det var för långt för mig att köra bilen ensam, så där i ett sträck, och vid min ålder, haha, skrattar bäst...

Men det är faktiskt väldigt avkopplande att slippa köra. Kan i stället läsa en bok, glo på folk, göra ingenting eller sticka några varv på raggsockan.

Det tar 8 timmar inalles.
Datorlöst men mobilen är med. Och jag med. Jag är strax iväg!

♥ Ljus och Kärlek ♥

15 kommentarer:

  1. Klokt att inte köra bil ensam så långt!

    Ha en trevlig tur :-)

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du får en trevlig tur och att destinationen med sitt bräckta vatten bjuder på en skön semester.

    SvaraRadera

  3. Ha en underbar tripp. ♥

    KL ♥

    SvaraRadera
  4. Tycker precis som du att det är skönt och avkopplande att göra långresor med tåg. Lite knöligt dock att ta sig nedåt östkusten och Blekinge med många byten.
    Hoppas du får en trivsam resa och vistelse på annan ort.
    Kramen

    SvaraRadera
  5. Woooo va underbart ♥ ...
    Ha en härlig dag!

    /Kram

    SvaraRadera
  6. Ha en riktigt trevlig tur :)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Trevlig resa! Peter skvallrade om Öland och det låter ju som ett härligt resmål! Hälsningar från Polen!

    SvaraRadera
  8. Klokt beslut och jag önskar dig en riktigt trevlig resa!

    Kram <3

    SvaraRadera
  9. Trevligt att byta miljö och att byta sötvatten mot bräckt vatten är ju helt ok.
    Klokt att inte köra bil för då hinner man ju heller inte se så mycket om man ska titta på vägen.
    Önskar dig en fin resa och trevlig vistelse. Och eftersom du ska åka buss sista bilen så gissar jag på Öland för dit går det ju inget tåg.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  10. Underbara sommarbilder! Skyfall hade vi här i Strängnäs i går också. Jag har aldrig varit med om ett sådant regnoväder i Sverige, som en tropisk orkan. Hagel kom det dessutom!

    Det låter skönt att åka buss och njuta av landskapet. Läsarna gissar på Öland ser jag; det låter härligt! Hoppas du får en bra resa och en fin vistelse på resmålet!

    SvaraRadera
  11. Önskar dig en trevlig resa!
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  12. Helt underbara bilder. Där kan man nästan drömma sig bort till ett semesterparadis - det gäller solbilderna alltså;-)

    Smart att ta tåg och buss. Att köra bil i den här värmen är absolut ingen höjdare. Ha en toppen semester vid det bräckta vattnet:-)

    SvaraRadera
  13. Ha det bra på andra sidan landet! Skönt att ta tåget ibland.

    SvaraRadera
  14. Härligt med badstränder och din strand såg mysig ut.

    Skönt slippa köra sådär långt, för nu kan du glo på en massa istället.

    Hoppas du har det gott på din resa.

    Kramelikram.

    SvaraRadera
  15. Tusen tack allihopa, för era kommentarer, så här långt i efterhand!
    Kramar ♥ ♥

    SvaraRadera