torsdag, juli 14, 2016

♥ Vila i Frid ♥

God morgon, torsdag!

Och så gjorde jag mig till igår och cyklade fram för att besöka Idrottsmuseet, och så var det inte öppet, trots att det skulle vara det. Men det är ju ideellt så, det hade väl kommit något i vägen för gubbarna som brukar vara där.

Vad jag inte visste då, var att min så idrottsintresserade AIK morbror Janne från Stockholm, lite senare på kvällen, tog sitt sista andetag, vid 72 års ålder.

Älskade morbror Janne, så glad jag hann att prata med dig i telefon. Du följde det jag skrev på Facebook och gärna om Kinnekulle. Höll reda på alla namn och födelsedatum i släkten. Vila i Frid!








Jag gick vidare till marknaden efter att ha ryckt i en låst dörr på Idrottsmuseet. Köpte jordgubbar, tittade på personerna som skulle leda den levande rundvandringen i Lidköping. Kul idé!

Solen kommer lite försiktigt idag, rosorna håller fortfarande (!). Var på Lidl och skulle köpa nya, men de var utsålda!

Vi får se vad denna dagen har att erbjuda.

♥ Ljus och Kärlek ♥

17 kommentarer:

  1. Jag beklagar sorgen! Men förstår att det känns bra att du hann prata med honom!
    Ha en fin dag
    Kram

    SvaraRadera
  2. Beklagar sorgen <3 Så skönt dock att ni fick talas vid.

    Kram

    SvaraRadera

  3. Beklagar sorgen, 72 år är alldeles för ungt....

    KL ♥

    SvaraRadera
  4. Beklagar sorgen, 72 år är ju ingen ålder idag.
    Så bra att du hann prata med honom och kul att han följde dig på FB
    Fina bilder.
    Synd att det inte var öppet, men nu får du cykla dit en annan dag ,-)
    Är du säker på att det inte är plastrosor du köpt ,-))))
    Dom verkar otroliga , ryktet har spridit sig
    att det finns äkta evighets rosor på Lidl,-)Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  5. Tänker på din morbror, som fick sluta sina dagar allt för tidigt <3

    Varm kram från ett regntyngt Dalarna <3

    SvaraRadera
  6. Vad tråkigt med din morbror. 72 är ju för tidigt.
    Varm kram <3

    SvaraRadera
  7. Ledsamt att höra att din morbror gick bort så tidigt. 72 år är alldeles för ung för att lämna jordelivet.

    Suveräna bilder från Lidköping igen, trots de hotande molnen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En dag med meditation och ro vid vatten. Kram.

      Radera
  8. Alltid tråkigt när någon lämnar en, speciellt när det är då man tycker att många goda år borde återstå.

    Mycket fina bilder från Lidköping. Du gör verkligen en strålande reklam för din hembygd.

    Varm kram

    SvaraRadera
  9. Beglagar förlusten av din morbror! Ja, livet rår vi ju aldrig över. Man vet vad som är idag, men om morgondagen vet man inget. Min kloka mamma sa alltid så och jag har anammat det.
    Fina bilder från Lidköping och vad roligt det varit att ha gått med på vandringen i Lidköping.
    Vet med bestämdhet att jag kommer att passera Kinekulle den 11/8 på väg mot västkusten och det ska bli trevligt. Var ett tag sedan jag var där.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack.
      Njut då riktigt av Kinnekulle!
      Kram ♥

      Radera