fredag, juli 15, 2016

Småbåtshamnen

God morgon, fredag!

Denna veckan har varit ganska stillsam och allvarsam. Inga glädjehopp, precis.
Ett dödsfall, en inläggning, en terrorattack  Men det är så här livet är, berg- och dalbana.

Kände för att ta mig till vatten och båtar igår.

Satt en bra stund och tittade ut över Vänern och Kinnekulle.



 Vid "vägs ände".

Bortsett från allvaret och tankarna i mig, så blev det en solig och behaglig dag.
Man hade gjort det så fint vid båthamnen. Jag visade ju tidigare i våras hur de höll på att gräva och jobba här. Var enbart ett arbetsområde, ganska så dystert.

Nu fanns en jättelång träbrygga i olika avsatser och trappor, väldigt snyggt och prydligt.

Idag är jag tacksam över att jag sovit gott, att jag är god vän med mig själv (viktigt), har ett bra socialt nätverk, och Lidl-rosorna står sig än!

Då får jag se hur den här dagen avlöper, ska fånga varenda minut!

♥ Ljus och Kärlek ♥

35 kommentarer:

  1. Wow vilka sommarfoton! Underbara blåa nyanser. Hoppas att det allvarsamma lyfter och flyger iväg och att dina tankar lättar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Jodå, mitt sinne är lättare nu. Och det gråa vädret kommer att bli blått även idag.

      Radera
  2. Så vackra och rofyllda bilder! Hoppas helgen blir lite mer lättsam för dig!
    Kram och trevlig fredag

    SvaraRadera
  3. Läst ditt tidigare inlägg, och jag beklagar sorgen. Men så är livet....sorg blandat med glädjen som lyfter tillvaron. Att vara vän med sig själv är det bästa man kan vara många gånger.

    Du visar fina bilder, och jag önskar din dag blir så fin den kan för dig.

    VARM KRAM!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det blev allt bra idag, kramelikram!

      Radera

  4. Så fint med alla dessa båtar. ♥

    KL ♥

    SvaraRadera
  5. Närheten till hav och vatten kan göra underverk!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Vatten, blå himmel och båtar ger en så behalig känsla.
    Skönt att sitta där och filosofera...
    Det blev verkligen fint med de nya bryggorna och jag kan tänka mig att det var skönt att strosa här och låta tankarna fladdra i vinden.
    Önskar dig en riktigt fin dag!
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, riktigt fin plats.
      Tack och stor kram!

      Radera
  7. Vatten, båtar så rogivande och skönt.
    Vara vän med sig själv är en viktig vänskap!
    Jag är vän med mig själv jag oxå ,-)
    Vilka rosor!? ,-)
    Ha det fortsatt fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har tränat på mig själv. Jag lever ju ensam, så.
      Tack och kram!

      Radera
  8. Visst är det rogivande att vara nere vid vattnet! Och viktigt att finna glädje och tacksamhet i annat nu när världen är så grym!
    ❤❤❤! Men rosorna...? Fortfarande levande? Otroligt!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vatten är fint.
      Rosorna lever i största välmåga ;)
      Kram!

      Radera
  9. Vilka fina bilder! Hav, blå himmel och båtar, det kan knappast bli bättre.
    Ha en skön helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  10. Än en gång - ja, jag vet att det blir tjatigt - helt fantastiska bilder och världens finaste väder hade du också. Alla bilder blir ju sååååååå mycket finare med en blå himmel som bakgrund, eller hur!?

    Terrorattacken i Nice är bara hemsk. Även här får jag upprepa mig - vad är det för värld vi lever i - egentligen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, du får säga det hur många gånger som helst ;)
      Terrorn, ja suck.

      Radera
  11. Det känns som man blir lite extra levande när det händer stora saker i världen. Och att man måste ta vara på livet lite extra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, en tankeställare.
      Bra att alltid uppskatta, alltid tänka så.

      Radera
  12. Vidrigt... Hur KAN man bara göra så??? Obegripligt...

    Men dina bilder är verkligen superfina - vilket härligt väder! :-)

    Ha en skön fredagskväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vidrigt, ja det är djävulskt.
      Man får njuta av naturen. tack och kram!

      Radera
  13. Sååå hemskt när vi läste om det som hänt i Nice! Man mår dåligt... och känner sig maktlös. Härliga bilder du visar idag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch och fy!
      Gäller att byta tankar och uppskatta det goda som ändock finns.
      Tack!

      Radera
  14. Så vackra bilder du bjuder på.

    Ja nu får det räcka, speciellt Frankrike har ju varit utsatta så många gånger nu :( skönt inget hände när du var där

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Ondskan tar tyvärr aldrig slut.
      Ibland är man på fel eller rätt plats.

      Radera
  15. Inläggning?
    Så vackra bilder från hamnen! Av någon anledning älskar jag småbåtshamnar, trots att jag är världens landkrabba.
    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, dottern.
      Jag älskar småbåtshamnar och är ingen båtmänniska, fast skulle vilja ha varit det.
      Kram ♥

      Radera
  16. Ensamhet vid psykisk ohälsa!2016-07-16 00:14

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  17. Vackert ♥ ...
    /Kram från "min" lilla HJohamn hihi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och jag vet att Hjohamnen är vacker kanske vackrare ♥
      Kram!

      Radera
  18. Svar
    1. Tack för det och välkommen till min blogg!

      Radera