lördag, juli 16, 2016

Den nya kisseboa

God morgon, lördag!

Ja, sådär såg det ut på himlen igår. Än blått, än grått, än mittemellan. Men inget regn och allt mellan 15 och 21 grader, beroende på solen.

Jag klagar inte. Och det gjorde nog inte de heller, som åt glass, där bredvid mig.

 Detta är den nya toan på Nya Stadens Torg.
Tror att det finns en och annan som tycker den är läcker.

 Men det var inte för att beskåda denna, som jag gick fram på stan.
Det var mer för att fönstershoppa och glo på folk, samt sola mig i glansen på parkbänken.

 I närheten satt folk och mådde gott på restaurangerna. Ja, de är flera.
Just denna heter Cyrano.
Förutom provensalska pizzor såg jag att man kunde få sniglar också. Nja.

Detta blev mer eller mindre en smygbild.

Jag satt tidigare på en av de gula bänkarna. Bredvid mig satt en ung mamma med en tvillingbarnvagn. Hon bytte blöja på den ene bebisen och började sen amma den. Det såg så fint ut att jag ville ha tagit ett kort, men kunde inte med att fråga.

Längst ut mot vägen satt ett gäng gubbar och diskuterade livligt. De nästan spottade i nävarna, skroderade och hade kul. Kändes som om de satt på ljugarbänken.

Rapport från rosorna, tre veckor idag. Bladen har börjat gulna lite. Och de dricker vatten, jag får fylla på vartefter. Har aldrig bytt ut vattnet.

 ♥ Ljus och Kärlek ♥

28 kommentarer:

  1. God morgon ...men ops vilken läcker toa :) o färg glad alltid trevligt ser ut att vara så fint :) skön dag till dig kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den läcker ;) verkligen outstanding.
      Tack och kram!

      Radera

  2. Vilken läker toa, skulle aldrig gissat att det var just en toa.
    Fina bilder och text.

    KL ❤

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Haha, ja. Och hoppas den inte läcker, haha!

      Radera
  4. Fräsch utanpå men bara den håller sig lika fin inuti!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Mysig smygbild hihi & vackra Rosor ♥ ....
    /Kramelikram pårej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och i smygbilden så sitter nämnda personer.
      Kramelikram ♥

      Radera
  6. Fina bilder på vackra byggnader och vackra blommor!
    Kram <3

    SvaraRadera
  7. Det var allt ena riktigt ståndaktiga rosor det där :-)

    Jag tycker dasset var jättefint :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rosorna är adlade. Fint stånd, ett av de fyra ;)
      Tjusigt dass, jaa!

      Radera
  8. Vi hade också bra väder igår, men idag är det bara en nyans av grått på himlen. Det dasset är ju riktigt inbjudande.
    Dina rosor måste gilla dig eftersom dom vägrar vissna! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mina rosor vill inte släppa taget ;)
      Jag tog en skön innedag, trots att det inte regnade, var bara ute en kortis.
      Kram

      Radera
  9. Så fin toalett de har ställt upp! Tur att de finns när nöden är som störst :)
    Helt otroligt att dina rosor har stått så länge!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är fin och man har väl äntligen insett att folk kan bli nödiga.
      Rosorna, ja. Jag vill se nu hur länge det går, mycket intressant.
      Kram

      Radera
  10. Det var en fantastiskt fin toalett, tycker jag. Och vilka rosor, så vackra. Hos mig var det busväder igår, störtskurar. Idag är det mulet och blåsigt. Bra väder för att promenera vilket jag också har gjort.

    Jag kikar in för att önska dig en fortsatt skön sommar!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, önskar dig också en fin sommar. En sommar, som vi alla väntar på.
      Kram!

      Radera
  11. Den där nya offentliga toaletten är helt suverän. Färgglad och med schackpjäser. Annorlunda. Hoppas att alla som nyttjar toan ser till att den förblir fin även inuti, något man inte lyckats med här i Stockholm.

    Restaurangen verkar ha 1980-talet stuk med sniglar, som jag faktiskt njöt av. Har inte sett sniglar på menyn på år och dag. Nu blev jag riktigt sugen:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visste, att du skulle gilla den ;) liksom ditt stuk.
      Bara att hålla tummarna för att den förblir välaktad.
      Sniglar, host host. Jag har ju inte prövat. Min man hade och jag vet flera, men - kanske med bindel för ögonen och ovetandes ;)

      Radera
  12. Härligt när vädret är sådant att det inbjuder till umgänge och vistelse utomhus. Inte heller jag hade kommit mig för att fråga mamman om jag fick ta ett kort. Men kanske är det också så att vissa stunder är till för att upplevas och njuta av på plats och spara inombords som något fint och vackert.
    Sambon, sonen och jag var uppe i Färgelanda och spelade golf på fredagen och vi hade underbart soligt väder. Lagom när vi lämnade 18e hålet kom första åskknallen och på vägen hem var det ett skyfall utan dess like.
    Varma kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar skarpt att ha uteväder. Och det är det idag!
      Denna sommar bjuder på smakprover av väderlek!
      Varm kram!

      Radera
  13. Jag tror t o m att sommaren kommit till Wales, sol igår och sol idag, inte dåligt det!
    Läcker toa!
    Jag skulle ha valt sniglar från den menyn, så gott!!!
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad gött, då!
      Hade du? Jag kanske har gått miste om någon delikatess, då ;)
      Tack detsamma!

      Radera
  14. Det var ju en färggrann kisseboa (ett sådant kul namn förresten) ...
    Alla kanske inte gillar så där moderna inslag men jag tycker det piggar upp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kisseboa är ett namn tillverkat av mig själv, hihi.......
      Och jag gilla boa ;)

      Radera