tisdag, mars 21, 2017

Världspoesidagen

Tisdagsmorgon god.

Jag skriver ingen poesi
det kan jag låta bli.
Visar hellre flera kort
från inte så långt bort.
Och minnen finns häri.

Kvistar och grenar
kanske förenar.

Blickar mot kyrkans topp
där spiran sticker opp

Vattnet - det rena klara
till sommarn vill jag där vara.
Känna lugn och ro
som i mitt hjärta bo.

Med detta vill jag säga, att jag tar några dagars timeout från bloggen. Man kanske kan ha den på halvtid, hihi?

Jag älskar att skriva, så det är inte det, men jag har andra järn i elden som behöver brassas på lite. Agendan är full, men inte jag. Ombyte förnöjer. Skrivs.

💜 Ljus och Kärlek 💜
TilliT
💜

15 kommentarer:

  1. Underbara bilder med passande text. Ha det bra. Kram

    SvaraRadera

  2. Stor kram och allt gott.... ♥

    SvaraRadera
  3. När damen nu tar vila
    med tiden där hon sila
    på halvtid lär det bli
    - för si
    helt utan blogga hon inte vara vill
    så klart ett inlägg får hon till
    Vad hjärtat är fullt av talar skriften
    minsann hon satte stiften
    med huvudet på spiken
    så satte hon repliken
    Härligt inlägg :-)
    Må gott
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hjärnan är inte i trim, så jag kommer ej på rim, höhöh.
    Men kul att läsa ditt. Halvtid kan du ju köra. Det finns ju så mkt annat med.
    kramisen fining

    SvaraRadera
  5. "A rolling stone gathers no moss".
    Nejemensann, det växer ingen mossa på Gerd inte.
    Håller intelligensen i gång och förnyar sej själv.
    Precis som det sägs, att människan SKALL göra.
    Njut och ha trevligt med vad än som är på gång.
    Kommer att kolla varje dag iaf. Kram

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  6. Utmärkt poesi som man begriper, vilket man inte alltid gör när de moderna poeterna skriver dikt, haha. Jag kanske ska ta fram någon diktbok och läsa en dikt med anledning av dagen.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Fantastiskt fina bilder! Å du är verkligen en baddare på poesi.
    Hoppas du har något riktigt roligt för dig.
    Sköt om dig och "have fun"!

    SvaraRadera
  8. Hur som helst, det var väldigt fin poesi - du rimmar bra!

    SvaraRadera
  9. Men var är det här ,-))) tredje gången gillt du är precis före mig, har ingen dikt men.......har försökt mig på......kommer inte ihåg vad det heter ,-))
    Men det skrev jag i morse o kommer i mitt inlägg imorron.
    Själv har jag också fullt upp.
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-))

    SvaraRadera
  10. Det klarade du verkligen galant! Passar på att önska dig en trevlig timeout :D

    Kram <3

    SvaraRadera
  11. Jag föredrar helt klart vackra foton framför poesi :-) Jösses så svårt det var att kommentera hos dig den här gången!

    SvaraRadera
  12. Du lyckades bra med din dikt den här dagen. Ha det skönt och välkommen tillbaka.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  13. 💚 Tusen tack för alla kommentarer! Jag finns här bakom skärmen just nu och hemmavid, men jag rusar snart iväg igen. Ska se om jag får till ett halvt fredagsinlägg i morgon! 💚

    💚 Kramar åt höger och vänster och bakåt och framåt och i en cirkel, då blev alla omslutna! 💚

    SvaraRadera
  14. Poesi tycker jag om men alla dessa dagar med sina speciella innnehåll har jag ingen som helst koll på. Och visst klarade du fint att få till en vers.
    Bilderna känns blå och och blå är min färg. Kan se att våren är på väg.
    Önskar dig fina dagar och visst är det roligt att ha många järn i elden. Känner att jag eldar på bra här också. Men jag trivs ju också med det. Och resor blir det en del fokus på.
    Kram!

    SvaraRadera
  15. Så vackra Foton ....
    /Kram i vårsolen!

    SvaraRadera