tisdag, mars 28, 2017

Vi går mot rätt håll - grönt ljus

God tisdagsmorgon!

Dimmigt hos mig - ute, alltså. Solen lär snart fram, men än är det ingen styver hetta.

Ska strax dra till bussen, men visar foton på dagar som varit, för exakt en vecka sedan, först.

Måste vara berätta, vad jag hörde på radio igår, kanske ni hörde också?
Jo, en örn dödade en trana vid Hornborgasjön, och vips, så var alla 16.000 tranor ivägflugna!
Högst ovanligt och himlen lär ha blivit kolsvart där ett tag! LÄS!
Naturens under...

Tåget hann gå mellan resecentrum och till denna första hållplats.
Sedan fick lokföraren körförbud p.g.a. ett tekniskt fel.

Här står lokföraren och inväntar klarsignal på att tåget får köra igen. Minuterna tickar, det blir till en halvtimme.

Jag snubblar in på tåget i Herrljunga.
Folk är vrålstressade, för det var på håret att inte komma med. Det handlade om 6 minuter att hinna nerför trappan och uppför trappan och slänga sig in på nästa tåg. Och tåg, de väntar ju inte, på att ett annat tåg är försenat.

Denna skjutdörr fick jag av misstag i huvudet.
Nu gick det bra, trots allt. En bula, som snart försvann, några blåmärken på vänster arm och ben.

Besökte sonens familj innan sjukhusbesöket i förra veckan.

Här sitter Ester hos mig. Jag lät henne ta en selfie.

Nu är det klippt, nu saktar jag ner farten igen.
Jag ska känna mig datorbefriad i några dagar och lämna väggarna här. Ta en tur ut i skogarna och varva ner.
Må väl, vi skrivs snart igen!

💗 Ljus och Kärlek 💗

17 kommentarer:

  1. Om tranorna har jag av förklarliga skäl inte hört men så intressant att läsa här, helt fantastiskt att de alla for iväg från Hornborgarsjön på en och samma gång dessutom. Det måste vara ett Naturens under, de måste kunna kommunicera på något vis, på sitt eget vis. Stressigt värre där med tågbytet som resulterade i en bula och blåa märken, kunde som så mycket varit betydligt värre :-) Fina vovven, en toppenselfie på Ester eller kanske egentligen inte men söt är hon iallafall ;) Ha det så skönt under dina datorbefriade dagar, låter härligt med skogsturer, själv är jag "hemma" i Kuching igen efter Singapore och har både massor av bilder att sortera plus jobb som väntar men njuter av vad jag gör och var jag är. Kram och sköt om dig Gerd <3

    SvaraRadera
  2. Fy vad stressigt med tåget där! Hatar sånt... Har dock en benägenhet att hamna i såna situationer trots att JAG är ute i mycket god tid...

    Haha! Himla snygg selfie som Ester tog :-D

    Ha sköna, datorfria dagar nu då!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Usch, vad stressigt det blev!
    Hoppas du får några fina och avkopplande datorfria dagar!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja det var inte många minuter att spela på....bra att du hann!
    Inte kul att få en skjutdörr i huvudet! Tur att det gick som det gick.
    Söt Ester ,-)) en selfie med henne var ju sött!
    Vackert bord med härlig bukett, läcker färg.
    Ska in o kika på örnen och trana, det måste varit en syn när alla dessa lyfte.
    Synd om tranan, de är ju rätt stora.
    Ha det bra, koppla av o njut, härligt väder, hoppas du har lika fint
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera

  5. Nä men fy med tåget, hur tänkte dom här?
    Hörde faktiskt detta på radion om tranorna...

    Må gott.

    KL ♥

    SvaraRadera
  6. Det går åt rätt håll nu, känns vår. Mysiga hundbilder du fick till.

    SvaraRadera
  7. Ordet styver har jag inte hört förr i det här sammanhanget :-)
    Vi säger ibland att nån är styv i korken - alltså mallig, högfärdig.

    Oj då - det där med ormen och tranorna!
    Tisdagskram!

    SvaraRadera
  8. Vacker färg på tulpanerna =) Mysiga bilder på "Ester"
    Kram ♥

    SvaraRadera
  9. Att resa, vare sig det är långväga elle rkortväga kan helt klar innehålla olika spänningsmoment. Men du hann! Trist med en dörr i huvudet. Ska man kansk eha hjälm även när man färdas med tåg. Och löparskor på. Kanske bäst att gardera sig.
    Hörde på radion om tranorna och hur det kan bli.
    Önskar dig en skön vistelse.
    Kram från ett strålande vackert Stockholm.

    SvaraRadera
  10. Tyvärr leder förseningar till följdförseningar och har man en tid att passa kan det bli väldigt stressigt. Tågen väntar tyvärr inte snällt på oss. Måste läsa om tranorna för det har jag helt missat.

    Kram och god kväll <3

    SvaraRadera
  11. Vilken grej det där med örnen alltså. Men kul att tranorna återvände till sitt "stamställe" i alla fall.

    Taskigt med tågförseningar som vi här i huvudstaden ju är sååååååå vana vid, tyvärr. Å då är det inte bara att ga nedför en trappa och upp till nästa, utan här får man mellan 20-100 meter att höja blodtrycket för att hinna till en annan perrong.
    Härlig selfie på hunden:-)
    Osis med krocken med dörren. Undrar vad hände. Tur att du klarade dig så lindrigt undan.

    Ha det så bra vart du än befinner dig de närmaste dagarna. Gissar på Värmland eller Örebro;-)

    SvaraRadera
  12. Jobbigt när allmänna kommunikationer inte funkar och jag har numera väldigt svårt att ta den stressen. Trodde i min enfald att tågen skulle vänta in varandra.
    Ha några härliga lediga dagar!

    SvaraRadera
  13. Men oj vilka tågproblem! Förstår att folk kände sig stressade. Helt otroligt att en örn kan ta en trana. Tranan borde ju vara större eller lika stor som örnen själv.
    En sådan söt lite Ester :-)

    SvaraRadera
  14. Men uscha...det lät inte kul med en bula inte. Otroligt att en örn kan skrämma iväg så många fåglar. Alldrig hört nåt sånt.

    Så söt vovve.

    Ha det gott och stor kram!

    SvaraRadera
  15. Det är tulpaner hos mig också i dag.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  16. Oj, det var inte bra med stressen till tåget. Hoppas du inte gjorde dig alltför illa.

    Det där med fåglarna lät dramatiskt och fascinerande. Tur att de vågade återvända sedan (jag läste artikeln).

    Ta hand om dig och ha en skön datorfri period!

    Kramar

    SvaraRadera
  17. Tusen tack för era goa kommentarer, som gläder mig!!
    Jag har haft det avkopplande ock skönt.
    Kram!

    SvaraRadera