fredag, april 21, 2017

Ed

God morgon!

Några bilder från min dalslandsresa.

 När jag åkte upp i onsdags, så sken solen och det var ett underbart bilåkarväder. Ingen direkt trafik heller. Utan jag kunde verkligen njuta av naturen, som svischade förbi.
Stannade till här vid Rådanefors och på ett par andra ställen, helt stressfritt..

 Väl ankommen till Ed, så var jag och och hälsade på mina ex-svärföräldrar först, och efter det tog jag en tur uppåt Stora Lee.
Ed är ju byggt på ett ed, mellan sjöarna Stora och Lilla Lee. Synonymer till ed är landtunga, näs, udde.

 Den gamla järnvägsstationen ligger här bortöver- Det finns en del bråte runt omkring, som det väl gör även annorstädes..

 Hade det varit solsken, hade detta varit en helt sagolik Stora Lee vy!
Jag var allt framme vid Lilla Lee, men i grådasket, som var i torsdags, så gjorde sig inte korten.

 Gula rosor hos dottern Jessica. 
En relativt kort visit denna gången, men det får bli längre nästa.


Nu har jag mycket arbete framför mig. Jag är med i gruppen som håller i vårfesten på Vasa Orden. Så det är dukning idag och sen så är det festligheter hela halva lördagen! Och jag, arma jag, jag är kyrkvärd på söndag. Så håll i hatten (korken), haha.

Min mobil och jag har krigat ett bra tag, och nu vann tydligen mobilen över mig, suck. Det är som att, när det gått 24 månader, då SKA bara mobilen sluta fungera! Jag har en nyare och nu ska massa viktiga saker funka, som inte går under automatik. Men det sjunker väl in, så småningom.

Resultat: min bloggning och rundvandring blir modell light.

💖 Ljus och Kärlek 💖

18 kommentarer:

  1. Nu har du fullt upp :) Ha det fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okejar påståendet 💜 Tack detsamma.

      Radera
  2. Visste inte ens att det fanns en ort som heter Ed :-). Man lär sig. Jag förstår att det måste vara vackert med vyn över sjön när solen skiner. Alltid roligt att hälsa på sin dotter/sina döttrar!
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ed ligger i Dals Eds kommun. Ja, där ser man. Det är väldigt naturskönt där. Och så klart, träffa dotter och barnbarnen är alltid roligt.
      Kram 💜

      Radera
  3. Otroligt vackra gula rosor! Ser väldigt rofyllt ut i Dalsland. Lycka till med nya mobilen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja. Har nu lyckats installera lite bankgrejs på nya mobben. Det tar sig 💜

      Radera

  4. Är det S6 som slutat fungera? 😰
    Lycka till med allt nu, glöm inte andas... :)

    KL ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, det är S6 som vägrar ladda. Annars funkar den prickfritt. Den har krånglat med laddningen ganska länge, men nu var det stopp. Jag har en S7 nu, det var rea, inför S8.

      Puh pust, jag har andats i blåsten ;)
      KL 💜

      Radera
  5. Vad trevligt med en tur till Dalsland och det är ju ett så vackert landskap. Har varit där en del som barn och det finns mycket fin natur att titta på .
    Förstår att du får en brådskande helg men säkert också väldigt trevlig.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dalsland = ett Sverige i miniatyr. Så löd reklamen förr.
      Jopp, det är mycket nu, men jättetrevligt!
      Kram! 💜

      Radera
  6. Bilderna är fina, men de hade varit ännu vassare med en blå himmel som bakgrund.
    Å precis som du bråkar jag med min mobil just nu. F*nskapet vägrar skicka sms till Sverige från "stan". Men här i lägenheten fungerar det alldeles utmärkt. Grrrrrrr. Hatar tekniska missöden...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där bråket känner jag igen. En inställningsfråga. Handlar om Wifi och mobiloperatören.
      Jag hatar också krångel.
      💜

      Radera
  7. Sååååååå oerhört vackra gula rosor :)
    Önskar dig en fin helg :D

    SvaraRadera
  8. Alltso....du har fullt upp i helgen låter det som, och dessutom en mobil som sätter sig på tvären och bråkar.

    Jättefina bilder och skönt att njuta av naturen.

    STOR kramelikram från mig

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder - trots avsaknad av solen... rosorna lyser upp i alla fall!
    Ha en trevlig fullspäckad helg!
    Kram

    SvaraRadera