lördag, april 22, 2017

Lördagsgrattis 💜

God lördagsmorgon!

Allra först vill jag sÀga ett stort Grattis till mitt ena barnbarn Wictor, som fyller 17 Är idag!
Hipp hipp hurra! Vi ses en annan da´!

Jag hann allt att andas igÄr, men det var pÄ vippen. Det blev Ànna hektiskt dÀr, ett tag. Men jag fick lÀra mig nÄgonting roligt, nÀmligen servettbrytning. Jag har allt en bok om detta, men inte övat nÄgot nÀmnvÀrt.

Mycket jobb med nya Samsung Galaxy S7. Var till banken för att installera BankId, dĂ„ jag saknade en sladd hemma för det Ă€ndamĂ„let. Men lyckades parkoppla mobil och hörselstreamer sjĂ€lv. 

Passade pÄ att testa kameran i S7 igÄr. Kan inte pÄstÄ att jag vann pÄ den, dÄ S6 har en sÄpass super. Men, vad gör man? S6 drog sista sucken pÄ batteriet i torsdags, gÄr inte att ladda upp, tar ingen kabel.

Kolla de hÀftiga skuggorna! Jag har haft med dem tidigare, och dÄ var de pÄ snön.

 Selfiekameran Ă€r dock bĂ€ttre pĂ„ den nya.

JodÄ, det blir mera trevligt jobb idag. GÄr hemifrÄn vid tretiden för att förbereda vÄrfirandet.
Det Àr vÀl frÄgan om ifall vÄrtalet och inskÄlandet av vÄren kan ske ute vid brunnen, eller om det fÄr ske inomhus. Det Àr rÀtt sÄ kyligt ute.

Nu fÄr jag vila upp mig, för kvÀllen Àr inte slut förrÀn vid tolv i natt. SlutklÀmmen innebÀr stÀdning och iordningstÀllande. Ser fram emot allt!

💜 Ljus och KĂ€rlek đŸ’œ

26 kommentarer:

  1. Vilka hÀrliga vÄrbilder! Och stort grattis till Wictor :-D

    Ha en hÀrlig dag!

    SvaraRadera
  2. Ha det sÄ gott i eftermiddag och under kvÀllen =) Grattis till ditt barnbarn pÄ hans dag.
    Lördagskram ♥

    SvaraRadera

  3. Grattis till Wictor :)

    Sladd för att installera Bank ID?
    Ha en jÀttefin lördag.

    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack 💜
      Jo, blev sjÀlv förvÄnad, men denna bank behövde sladd till bankdosan.

      Radera
  4. SÄ trevligt med servettbrytning. Min mamma var en fena pÄ det men lÀrde jag mig tyvÀrr aldrig. Lite synd för det sÀtter verkligen extra piff pÄ dukningen. Hoppas att du fÄr en trevlig eftermiddag och kvÀll!

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst Àr det! Har alltid önskat att kunna.
      Kram 💜

      Radera
  5. Grattis till barnbarnet!
    Kram och trevlig lördag!

    SvaraRadera
  6. Grattis till den nya mobilen! Nu kan man ju inte byta batterier i den nya moderna, sÄ det Àr bara att köpa nytt nÀr de ger upp. Hoppas att du ska komma överens med din.
    Ha en skön helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag Àr sÄ illa tvungen att komma överens, och det gÄr allt. Men det retar mig med den gamla. Nu laddar den inte 1 procent ens. Inte ens lÄngsamt. Totalt slutkörd.
      Tack o kram 💜

      Radera
  7. Oj, sÄ mycket du har att stÄ i! Grattis till barnbarnet, och till din nya telefon! Servettbrytning? Det lÀt spÀnnande!
    Hoppas att du fÄr en trevlig kvÀll, och kanske en lugnare söndag? Kram!

    SvaraRadera
  8. HÀrligt med sol, blÄ himmel och blommor! Ha det fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jopp, kunde varit mindre blĂ„st och mera vĂ€rme, bara 💙

      Radera
  9. Tycker dina bilder Àr lika lÀckra som med din S6:a. Eller som jag brukar sÀga - det Àr inte kameran/mobilen som tar bilderna utan det Àr fotografen:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det ligger vÀl nÄgot i det, men S6 hade klarare fÀrger. Men S6 Àr inte i livet nu.
      💙

      Radera
  10. HÄller lite med BP dÀr....jag tycker mycket hÀnger pÄ fotografen.

    HÀrligt med vÄrfirande och hoppas du hade en fin kvÀll. Grattis till barnbarnet.

    EN STOR SÖNDAGSKRAM och tack för selfie`n Fin du Ă€r.

    KRAMELIKRAMKRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hĂ„ller gĂ€rna med bĂ„de BP och dig 💙 och bröstar opp mig, haha.
      Kramelikramkram !

      Radera
  11. Enligt proffset Bingo spelar inte kameran sÄÄ stor roll utan hur man tar bilden :) o du Àr fin oavsett :) hoppas du fÄr en skön söndag kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, dÄ. Jo, visst, man kan ta bilder pÄ olika sÀtt, helt sant.
      Kramkram 💙

      Radera
  12. Bra att du kunde fixa kopplingen sjÀlv. Visste inte om att man inte kan byta batteri i sin mobiltelefon om det lÀgger av. Smart drag av mobiltillverkarna. HÀrliga vÄrbilder!
    Kram
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det var lÀnge sen jag kunde byta batteri i min Samsung. Gick inte i S6, men i S3, fast det hjÀlpte faktiskt inte, sÄ nÄt lurt Àr det.
      Kram 💙

      Radera
  13. Verkligt hÀftigt fÄngade de dÀr skuggorna!

    SvaraRadera