söndag, april 16, 2017

Skyltsöndag 16 april 💛 PĂ„skdagen

God morgon! đŸ’›

 Det kĂ€nns som om jag ville bjuda pĂ„ lite frukost. Efter det att jag stjĂ€lpt i mig baljan med kaffe, förstĂ„s.

 Vad Ă€r det nu för dag? Jo det Ă€r "skyltsöndag" - med förvaltaren, bĂ€sta BP. 

Men, vafalls? Inget pÄ fatet? Inga Harman, har man bara. Hon Àr mera som en levande skylt(docka).
Hon fick avsked pÄ grÄtt papper nu igen.

DÄ bad jag Inge Görhan om hjÀlp. Men han gjorde absolut ingenting, och visade sig ocksÄ vara en levande skylt(docka) och fick ge sig ivÀg.
Ögonen rullar pĂ„ betjĂ€nterna, riktigt "otĂ€ckt" haha.

De bor inte hÀr, tack och lov, de lever uppe i VÀrmlandsskogarna, hehe.

 SĂ„ kan jag ocksĂ„ vara. Ge mig ett glas dricka, sĂ„ repar jag mig snabbt!

Denna bildskylt har jag tjuvat ifrÄn nÀtet (övriga egenhÀndigt fotade), men den var sÄ söt och pÄsk(e)Àggande, sÄ den tyckte jag ni skulle fÄ vila ögonen pÄ!

PÄskafton fick godkÀnt. Jag vimlade ut en stund med ishavsvindarna svidande runt öronen. Frisk luft har ingen dött av, men det var inte behagligt. Och tomhÀnt hem, kom jag. Vilken konstig ordföljd...

 Och det var vĂ€ldigt lugnt och fritt frĂ„n pĂ„sksmĂ€llare! Och hörrni, inget Tivoli!!! Och nu pĂ„ morgonen kan jag se solkatter i mitt vardagsrum, jippi!

💓 Ljus och KĂ€rlek 💓

32 kommentarer:

  1. Söta bilder :) o en skön pÄskafton dÄ förstÄr jag ha nu en fin pÄsdag kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det var vĂ€ldigt skönt igĂ„r. Kram 💛

      Radera
  2. Vilka hÀrliga skyltdockor! :-)

    Ha en fin pÄskdag :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de kÀnns som verkliga.
      Detsamma 💛

      Radera
  3. Skyltdockorna gillade jag " ler"
    Önskar dig en fortsatt Glad PĂ„sk!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. De Àr vÀldigt kul.
      Detsamma och kram 💛

      Radera

  4. Tomma fat? NÀ Inga och Inge Görhan hade fÄtt sparken av mig ocksÄ.

    KL ♥

    SvaraRadera
  5. Vilken trevlig skyltning - kul skyltdockor! Skyltdockor finns Àven i min skyltning idag (som kommer framÄt kvÀllen).
    Ha en fortsatt fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skyltdockor Àr fina skyltar!
      Tack och kram 💛

      Radera
  6. Skyltdockor! Det har jag inte tÀnkt pÄ :-)
    Passar pÄ café men inte skulle jag vilja ha dem hemma hos mig :-D
    PÄskiga skyltar ocksÄ - fÀrger att bli glad Ät!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns nÄgon som har hemma, men hÀr skulle de inte fÄ plats. Men du, du har ju en skyltdocka sjÀlv! Mr Bond!
      Kram 💛

      Radera
  7. PÄsksmÀllare förekommer inte hÀr! I alla fall har jag inte hört nÄgon varken i Är eller nÄgot tidigare Är.
    Ha en skön fortsÀttning pÄ helgen!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. SÄ det Àr förlegat nu, dÄ. Det var alltid pÄsksmÀllar förr.
      Tack jag njuter. Kram 💛

      Radera
  8. Vilken rolig skyltning med skyltdockorna. De Àr otroligt vÀl gjorda - nÀstan som "the real thing".
    FrosttĂ„lig Ă€r jag ocksĂ„, men jag tinar ocksĂ„ upp ganska for om jag fĂ„r ett glas glĂŒhwein till exempel.
    Bilden med haren och Àggen Àr verkligen söt - bra knyckt dÀr;-)

    Grattis till solen! HÀr fick vi snöstorm för nÄgra timmar sedan, men Àven den hÀr gÄngen smÀlte snön bort pÄ nÄgra minuter. Alltid nÄ't...

    Tusen tack för toppen skyltning och lÀnken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att skylta, ju! Och kul nÀr jag fÄr sÄ bra respons.
      VÀdret var skapligt hÀr, bortsett frÄn kylan, men jag klÀdde mig varm och gick ut ÀndÄ.
      💛

      Radera
  9. Ja, just det! Ni smÀller ju pÄsksmÀllare uppe hos er! Det kommer jag ihÄg sen jag var barn och firade pÄsk hos pappa i BorÄs!
    I SkÄne Àr det bara nyÄrssmÀllare!
    Kram och trevlig pÄskdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, egentligen, men det vart tyst. Konstigt.
      Tack och kram 💛

      Radera
  10. Gillar verkligen den gamla gumman och gumman som skylt mannekÀnger!!
    Jag hörde frÄn Anneli en bloggerska som jag följer att man smÀllde smÀllare under PÄsken dÀr hon kom ifrÄn. NÀr hon flyttade till SkÄne trodde hon att man gjorde detsamma sÄ hon gick till veterinÀren för att söva hennes hund som berörde sig av detta. Hursomhelst behövde hon inte söva hunden. Vilken tur !!!
    He en fortsatt trevlig PĂ„sk!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de Àr vÀl söta! Psst, de heter egentligen Olga och James.
      Tack detsamma 💛

      Radera
  11. Vilken varierad och fin skyltning fastnade extra för "skyltdockorna". Kanske skulle man ha ett par hÀr utanför dörren.
    Inga snÀllare alls hÀr. tror inte alls att dte ingÄr i det spanska firandet och inga Àgg eller fjÀdrar heller.
    Skönt med lite sol och kankse kommer det llite vÀrme ocksÄ.
    Önskar dig en fon pĂ„skdag.
    Njuter av bÄde sol ocgh vÀrme.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. SÄ helt annorlunda i södern.
      Jag Àr uppvÀxt med pÄskeld och pÄsksmÀllare, inte alls trevligt med smÀllarna. Men som sagt, varken det ena eller andra hÀr i Är. SÄ skönt.
      Kram 💛

      Radera
  12. Skyltdockorna var verkligen speciella, sÄ fiffigt at tlÀgga in dem sÄ hÀr pÄ skyltsöndagen!
    Ja, nĂ„gon varm pĂ„skhelg Ă€r det ju inte, undrar om jag Ă€ndĂ„ skulle gĂ„ ut och fĂ„ lite frisk luft? Det finns ju bara dĂ„liga klĂ€der! Kram och fortsatt trevligt pĂ„skfirande! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har varit iskallt, men jag gick ocksÄ ut, klÀdde mig varmt.
      Tack och kram 💛

      Radera
  13. Wow jÀttetrevlig skyltning som jag tycker hÄller toppklass. Bra jobbat dÀr Àven om sjunde budet icke hölls en kort sekund:D SÄ bedÄrande att det Àr förlÄtet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch, var du inne pĂ„ lilla katekesen, nu eller? Skratt.
      Tack i alla fall 💛

      Radera
  14. Rolig vinkling pÄ temat. Visst hör skyltdockorna till temat. Synd att Inga Harman inte haft rÄd med löstÀnder, dÄ skulle hon sett lite snyggare ut.
    PÄskkram frÄn Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, hÄller med dig. Olga, som hon egentligen heter, har vÀl inte tjÀnat ihop tillrÀckligt med stÄlar för att hÄlla garnityret intakt, hihi.
      PĂ„skkram 💛

      Radera
  15. HÀrliga bilder sÄ glad pÄskdagsskyltsöndag ;-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, soligt och glatt Àr bÀst.
      Kram 💛

      Radera
  16. Hajade till, hon sÄg riktig ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja visst gör hon! Hon stÄr dÀr och rullar med ögonen, lilla Olga.

      Radera