torsdag, september 21, 2017

Dürkheimer Wurstmarkt

God förmiddag, denna torsdag!

Hemkommen från Tyskland, sent igår kväll. Sovit gott, vaknar lite halvförkyld. Vad ska detta bli, med körsången på lördag kväll? Återstår att se, får kurera mig.

 Detta nöjesfält var på plats i 2 veckor.

 Söta töser, som ställde upp för fotografering.

Flamlax. Var säkert gott. Jag smakade annan mat, någon tjeckisk skinka.

Vi äro musikanter, men inte från Skaraborg, haha...
Bompa bompa musik.

 Eine Schorle, alltså vitt vin, utspätt med mineralvatten, den som tar sista klunken får köpa nästa  och så går den laget runt, osv osv.

Massvis med tält och musik. STORT nöjesfält med allting i mat- och dryckväg och tokerier.

Hot Shot. Detta skulle jag verkligen inte vilja vara med om! Jag skulle skrika mig fördärvad!

Tusen tack för alla kommentarer i de tidigare inläggen! Jag har inte varken haft tid eller möjlighet att blogga, det har varit full fart hela tiden, inga döpunkter. Jättetrevligt och roligt!
Så nu får jag ta igen mig efter semestern! 😀

💜 Ljus och Kärlek 💜

10 kommentarer:

  1. Välkommen hem! Du verkar ha varit ute på många trevligheter :D

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, nu får jag vila :D
      Kram <3

      Radera
  2. Hot shot hoppar jag över!!!!!! Jag skulle få hjärtslag, på riktigt!
    FY så läskigt.
    Musiken var fin ,-)))
    Du njuter för fullt och fina bilder ,-)
    Skönt att komma hem igen och få njuta vidare av alla härliga minnen.
    Tycker ni reser och far runt här på bloggen ,-)))) Jättekul att få se bilder.
    Själv befinner jag mig på ett stort fält med boll annan träning eller så ,-)))
    Ha det fint
    och krya på dig nu så du inte missar så mycket av kören.
    KRAM från mig Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det råkar ha blivit rätt så tätt med saker och ting. Viktigt att komma ikapp också. Så nu vila.
      Kram

      Radera
  3. Kan förstå, att du behöver vila opp dej efter en sån
    där semester. Ser ut som du hade jättetrevligt.
    Prost!!!

    Ruth i Virignia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, harre jösses, det gick mä farta!
      Prost och skål!
      Kram på dig, Ruth

      Radera
  4. Välkommen hem!!! Skrattade gott åt ditt inlägg på grund av flera saker:

    1. Vinfestivalen liknar helt klart Oktoberfesten i München, som jag besökt två gånger. Men där gällde det öl förstås, men regeln att siste man/kvinna bjuder på en ny runda är densamma.

    2. Att spä ut vin med mineralvatten alternativt Fanta är våldtäkt - av vinet alltså.

    3. Kolgrillad lax helt enligt finsk tradition och det i Pfalz - coolt! Snacka om globalisering:-)

    4. Bompabompa musik är lika illa som Hot Shot.

    5. Skulle det inte vara en Wurstmarknad????!!!! Å var är korvarna;-) För tysk korv är faktiskt ätbart tycker jag som inte gillar korv;-)

    6. Förstår att du behöver semester från semestern - hahaha! Du verkar ha haft roligt och verkar även stått ut med tivolit, vilket du ju har svårt för i Lidköping. Visst är allt roligare utomlands:-)

    7. Förkylningen - shit! Men hellre här hemma än på semestern om man nu ska se det positivt;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, de kallar ju marknaden så. Korv. Och det fanns, naturligtvis också!
      Att spä ut vinet, är ju för att inte fyllna till ;)
      Nja, tivoli är inte min grej alls, men utomlands står man ut med lite mer och det fanns mycket att beskåda.
      Jaja, kul var det! Och jag älskar dina kommentarer...... ;)

      Radera
  5. Välkommen hem välfylld av mat dryck och upplevelser!
    Krya på den halva förkylningen så den inte blir hel ;-)
    Bilden med det vita vinet o mineralvatten är jättefint!
    Må gott kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack! Ja, det var festligt i kvadrat!
      Detsamma, kram!

      Radera