mÄndag, oktober 23, 2017

Glad mĂ„ndag! 😀

God morgon, mĂ„ndag! 😀

Sex laxar i en laxask, eller hur var det, nu?

Det hÀr var mitt fredagsmys. FÀrgglatt, sÄ det förslÄr. Och gudomligt gott. En njutning.
Det var en rĂ€tt matig dag igĂ„r, jag hann inte med datorn eller nĂ„got annat administrativt 😀 

Till kvÀllen elvistrÀning igen pÄ Kyrkans GÄrd och sen en del planering för en lÄngresa.
Ja, inte den som stundar, utan lÄngt fram i tiden. Fast tiden gÄr fort. Och jag gillar att ha ett projekt, eller tvÄ.

Och Glad mĂ„ndagstemat Ă€r uppfunnet av fina bloggvĂ€nnen Carita.

💛 Ljus och KĂ€rlek 💛

28 kommentarer:

  1. Verkligen ögonfröjd och ser lÀckert ut - lÀnkar till dig pÄ min blogg :-)

    SvaraRadera
  2. JA vilken glÀdje, hÀrligt med fÀrg! ,-))
    Vackert var det!
    Och gott ser det ut.
    Det ska vara mysigt nÀr man Àter.
    Glad MÄndag lÄter mysigt det med.

    Att sjunga Elvis det mÄste ju bara vara kanonhÀrligt.
    Att ha planer att se fram emot Àr ocksÄ bra,-)
    Undrar vart den resan ska gÄ ,-)
    Tiden flyger sÄ snart Àr du dÀr, vi har planer för att resa till Rom!
    Vi brukar köra pÄ med det vi vill, men inte lika lÀtt nu nÀr mamma behöver oss ,-)
    Ha en Glad MĂ„ndag nu ,-)
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. FÀrg gör en glad!
      Viktigt att duka fint, Àven om man Àr sjÀlv, tycker jag.
      Och jag har gÀrna planer fram igenom, gillar att ha ett projekt, ja.
      Kram!

      Radera
  3. Visst Àr det roligt att ha lite saker att se fram emot!
    Kram och ha en fin mÄndag!

    SvaraRadera
  4. Gillar att se fram emot kul saker som man gillar, det dÀr ser ju smarrigt ut :) hÀr Àr regn idag suck* ha det bÀst kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Regn, hÀr ocksÄ. Men det klarnar upp.
      Kram

      Radera
  5. Det var verkligen en vÀl behövlig fÀrgbomb denna grÄtrista och kalla mÄndag. Tack för den:-)
    JĂ€ttekul att du har en lĂ„ngresa pĂ„ gĂ„ng:-) Å du gillar ju att planera sĂ„ det Ă€r alltid roligt att ha nĂ„got att se framemot!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har sÄ rÀtt, jag gillar att planera. Men det dröjer tills nÀsta Är, men tiden gÄr ju fort. Och nu Àr det hett brÄtt med annat hÀr.

      Radera
  6. Visst Àr det viktigt att försöka ha glada dagar. Man mÄr sÄ mycket bÀttre dÄ bÄde till kropp och sjÀl. Att duka vackert, Àta god mat och njuta av det som finns till hands betyder mycket. Och spÀnnande bÄde med resan nu och den lÀngre som ser senare. För att resa Àr sÄ berikande tycker jag.
    Önskar dig en fin mĂ„ndag. Och en glad mĂ„ndag.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jovisst. Idag kÀnner jag mig lite upprymd, trots att det Àr grÄvÀder, men snart Àr det elvistrÀning och det Àr skoj.
      GladmÄndagskram!

      Radera
  7. Åh, vilken hĂ€rlig tallrik! Ser sĂ„ otroooolig gott ut.
    En fröjd för öga och mage. Och sÄ Elvis; Àlskar Elvis.
    NĂ€r dotterdottern, en Elvis-fan, tog examen fr high school, som present
    tog jag henna och hennes kusin till Memphis och gjorde allting ELVIS.
    Jisses, va´ kul vi hade!

    Roligt att planera resor. Planering Àr minst hÀlften av nöjet
    med resor. Anticipation!!!!

    Kram fr Ruth i Virginia
    (17C och molnigt)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad varmt du har, Ruth! 17 grader, det var som sjutton!

      FörvÀntan, betydde anticipation, det berÀttade Google för mig ;) Jo, visst Àr det sÄ! En hÀrlig kÀnsla.
      Jag har flera planeringar och förvÀntningar nu och dÄ mÄr jag fint.

      GladmÄndagskram!

      Radera
    2. Hej, kom just pĂ„´t! Kanske din lĂ„ngresa gĂ„r till Memphis????

      Radera
    3. Nog för att du Àr finurlig, Ruth, men du var inte helt och hÄllet rÀtt ute ;)

      Radera
  8. Ser fantastiskt gott ut. HÀr avnjöts medelhavsjÀrpar med potatismos igÄr, och resterna idag. Ha det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, det lĂ€t gott! Ojoj, nu blev jag hungrig.

      Radera
  9. Den tallriken skulle jag inte sÀga nej tack till, sÄ fÀrgrik och vacker.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det upplÀgget var inte fy skam ;)
      Kram

      Radera
  10. En matkomposition att bli glad och pigg av :D Viktigt med tanke pÄ att vi Àter med ögonen ocksÄ!

    Kram och god kvÀll :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajjemen, sÄ viktigt, sÄ. Men snart Àr det fredag igen!
      Kram!

      Radera
  11. SÄg verkligen bÄde fÀrgglatt och gott ut :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, och nu Àr glada dagen slut, tutut ;) Natti!

      Radera
  12. Ser fÀrgglatt, gott och hÀlsosamt ut - pÄ en gÄng! :) Ha det fint!

    SvaraRadera