tisdag, oktober 24, 2017

Sista minuten

God tisdagsmorgon!

Vad gör jag idag? Tar fram resväskan. Sån är jag. I sista minuten. Fast resan är inte sista minuten, den är beställd sedan länge. Men jag drar på´t med packningen. I det längsta.

 Jag har visat silversmed Theresia Hvorslev´s utsmyckning av gamla gatlyktor tidigare, men är ganska så fascinerad av den alltid. Speciellt i kvällsljus.

Theresia har gjort flera fina saker i Lidköping, bl.a. fåglarna i en rondell, den blå näckrosen vid älva  En stolthet.

 De här bilderna tog jag i måndags kväll.

Höstlöven har sin tjusning.
"Spalka Kling i löven", nån som kommer ihåg?

Jodå, det bär iväg till den magiska ön Madeira! En kompis och jag åker ihop. Först buss till Arlanda, sen flyg.
Vilken tur jag har! Det är tredje gången i år, som jag får med mig en go kompis på resa! Och olika resor och olika kompisar! Berikande.

 💛 Ljus och Kärlek 💛

28 kommentarer:

  1. Så vackert med gatlyktorna! Jag är alltid lika imponerad över hur mycket fantasifulla skapelser det finns. Och hur många fantasifulla och duktiga människor det finns också. Härliga höstbilder!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Verkligen läckra dom där gatlyktorna! :-)
    Ha det nu toppenbra på Madeira! Jag har bara besökt ön en gång, och det var 1985 om jag inte minns fel. En superfin ö! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är beundransvärda!
      Hoppas Madeira står sig väl än idag ;)

      Radera
  3. Otroligt tjusigt! Fantastiskt, ska gå in på nätet och titta efter hennes konstverk!
    Härlig resa ni planerar och kanon att få kompis med sig!
    Ha det jättefint, härliga bilder.
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kolla du på nätet!
      Ja, så skoj att få med sig en kompis.
      Tack o kram

      Radera
  4. Madeira! Då får du en fin resa, för där är så vackert. Vi var där en vecka i februari för många år sedan och dit skulle jag vilja åka tillbaka.
    Trevlig resa!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Åh va roligt med en resa i sikte :) super kul det kommer nog bli super kul för er :) kram å fin dag

    SvaraRadera
  6. Så härligt med en resa! Hoppas ni får varmt och härligt väder!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskar att resa och vi har beställt gott väder.
      Kram

      Radera
  7. lycklig resa nu och njut av din semester! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen till min blogg! Jag var allt inne och kollade på din fina blogg också.
      Tack <3

      Radera
  8. Din stad är verkligen fin. Vackra parker och dekorerade
    broar och cyklar, och så dom där gatlyktorna.
    Kul att du har en reskamrat; gör en resa dubbelt så trevlig,
    när man har nån att prata med efteråt. Det var det jag
    saknade, när jag reste ensam, efter Don dog. "Kommer du i håg,
    när vi var i ... " och liknande.
    Ha det hur bra som helst, säjer

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är väldigt glad i min stad! Nöjd fröjd.
      Jo, jag h ar också saknat det. Min man och jag reste mycket tillsammans. Sen blev jag själv.
      Tack, det ska jag.
      Kram, fina!

      Radera
  9. Så härligt med en resa till Madeira. Själv har jag aldrig varit där men bara hört att det ska vara ett intressant och fint resmål.

    Kram och flyg försiktigt när det blir så dags <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, ska det bli! Magiska Madeira.
      Tack och kram <3

      Radera
  10. Tja,i sista minuten? Du har ju flera dagar på dig och så mycket behövs ju inte med.
    Jättetrevligt med en resa till Madeira. Det är en väldigt fin ö med omväxlande terräng och mängder av vackra växter. Kommer att bli toppen. Jätteroligt att du får med dig en kompis och visst är det ju alltid roligare att dela upplevelsen med någon.

    Dessa siverutsmyckningar du visar har jag inte sett "live" på kvälstid men tittar på dina fina bilder och tänker" att en gång ska jag se dem upplysta".

    Packa lugnt!
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nåja, tiden går och massa att bestyra av andra slag, men det brukar ordna sig.
      Gatlyktorna är så speciella upplysta i mörkret, sevärt!
      Tack och stor kram!

      Radera
  11. Utsmyckningen av de gamla gatlyktorna är helt fantastiskt vacker!!! Vilken underbar belysning i höst- och vintermörkret!
    Madeira - så himla kul! Madeira är en underbar ö med mycket att se och göra. Å Funchal är världens mysigaste stad!!! Ha det riktigt, riktigt bra och NJUT!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är inte så ofta jag kommer förbi där i mörkret, men nu så. Det var det värt.
      Jo, resan kallas "Magiska Madeira" så det får vi tro på. Njuter mer än gärna. Tack.

      Radera
  12. Vackra gatlyktor!

    Så härligt att resa till Madeira nu i höstmörkret. Jag önskar dig en riktigt skön resa och jag anar att här dyker upp härliga bilder i bloggen från din resa så småningom.

    Kram/Anna-Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo då, det kommer bilder frampå. Jag är obestämd eller oberäknelig men håller vad jag lovar.
      Kram!

      Radera
  13. Riktigt fina höstbilder, vackra färger och fint sken!
    Härligt att få komma bort från kyla och rusk!
    Det finns mycket man inte kan packa innan man åker, som man liksom behöver till "sista stund" :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, så är det. Jag har börjat riva lite i grejorna just nu. Får ta det i morgon.

      Radera