torsdag, december 14, 2017

Gå på eller i spåren

God morgon!

Det var det, det. Inte så mycket att orda om. Så här såg det ut hos mig igår och nu regnar även detta bort. 1 plusgrad och regn som sagt..

Jag har gått i spåren.
När det är halkigt ute brukar jag försöka välja gräsmattor, det är ett bättre underlag att trippa fram på.

Jag skickar med ett foto på min vita äldsta kaktus, som tillsammans med en ett år yngre röd, vägrat blomma på tre-fyra år. Men när min tyska väninna dog, så satte de igång båda två precis på dagen, och blommar ännu lite grand.

Idag ska jag ta min cykel och trampa iväg på julfika hos körkompisen. Det ska bli mysigt och så ska jag säga hej till en liten valp, som hon ha köpt. En rolig paus i allt jag försöker återställa här hemma. Ligger efter, efter aktiva veckan, som var.

Gerd Lindblom Collins foto.
Det här kortet dök upp på Facebook som ett minne idag. Det är 25 år sen, som det togs på min arbetsplats på Försäkringskassan i Ed. Men det måste varit på sommaren där innan. Vad jag gjorde? Jo, utanordnade sjukpenning.
Färgglatt! Grön T-shirt och röda shorts.

💝 Ljus och Kärlek 💝

12 kommentarer:

  1. Kul med den gamla fina sommarbilden. Den behövdes i det här gråa trista vädret vi får dras med.
    Ha en fin dag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, skoj att titta på gamla minnen. Det var tider, det.
      Kram!

      Radera
  2. Vilken fin kaktus. Och så roligt att den blommar!
    Härligt med gamla bilder :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det är skoj när det blommar.
      Kram

      Radera
  3. Shorts på jobbet!!! I Sverige?
    Vilket leende!!!

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, det var ju ungefär som kort kjo. ;em 1066, då jag började, var det byxdress som var på gränsen, alla hade annars kjol.

      Stora leendet tillbaka till dig, Ruth!

      Radera
  4. Vilken härlig bild på dig och vilket leende! Skönt att kunna ha shorts på arbetet när det är varmt. Fortfarande är det nog inte okej på alla arbetsplatser.

    Kram och god torsdagskväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det var extra snygga shorts, men idag, nej. Men jag var ju ung (yngre)där 😀
      Kram!

      Radera
  5. Den är härlig den bilden! :-)

    Vacker kaktus. Jag tror inte att jag har sett en vit sån irl. Bara röda och cerise.

    Ha en fin kväller!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, jag hade ju gått färganalyskurs! En cirkel på fem gånger!
      Jag har nog inte sett några vita kaktusar på länge, men min finns och lever - sitt eget liv.

      Radera
  6. Vad gäller vädret så la jag upp en liknande bild hos mig idag. Eller, ditt foto var nog betydligt mera "användarvänlig" om man säger så.
    Grattis till de fina vita blommorna på din novemberkaktus nu i december!!! Mitt "monster" till kaktus har blommat i omgångar sedan mitten på oktober.
    Vilken fin och rolig bild på dig! Bara ditt härliga leende värmer i detta eländiga väder:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag är glad att kaktusen blommar överhuvudtaget, då den strejkat några år.
      Tack, det var gött att jag har gjort några varma och glada 😀

      Radera