mÄndag, december 11, 2017

Glad mĂ„ndag 😀

God och glad förmiddag!😀

Japp, efter skyltsöndag, sĂ„ kommer det en glad mĂ„ndag, allt enligt bloggvĂ€nnen Caritas tema!

HÀr fick jag en pepparkaka av prÀsten Sophia och dÄ blev jag bÄde god och glad! Dessutom sjöng tomten vackra julsÄnger.

Vyn Àr frÄn Lillkyrkan pÄ torget, dÄ jag promenerade fram och till huset, dÀr min cykel var parkerad sedan i lördags kvÀll.

HÀr var det ett lotteri pÄ gÄgatan pÄ vÀgen fram. Denne gossige nallen gjorde mig glad.

Jag var kyrkvÀrd lite senare pÄ eftermiddagen för förskolan PÀrlan och Lillkörens lucior, tomtar och pepparkaksgubbar. Fullsatt av förvÀntansfulla förÀldrar, far- och morförÀldrar.
Barnen Àr riktigt betagande nÀpna, men nÄgot foto visar jag inte publikt pÄ de smÄ.

Nu stÄr tvÀttstugan och trampar och lockar "kom hit!" sÄ jag fÄr vÀl lyda.
Och till kvÀllen blir det ett glatt Äterseende med gospelkören dÀr vi Äterigen övar elvissÄnger till den 19 decembers konsert i Vara.
Morgondagen Àr ett oskrivet blad, dÄ tÀnker jag bloggvandra!

💛 Ljus och KĂ€rlek 💛

14 kommentarer:

  1. Stor Kram och ha en GLAD MÅNDAG du med =)

    SvaraRadera
  2. Det lÄter som en bra mÄndag och visst blir man glad av att sjunga :D

    Glad mÄndag pÄ dig <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. JaadÄ, en bra mÄndag med mycket att göra, blev det ÀndÄ. Och nu vÀntar vinterfÀrden till sÄngens vingar.
      Glad kram 💛

      Radera
  3. SĂ„ fint ni har i staden du bor i. Nallen ser verkligen gosig ut ,)
    HÀr har vi inget sÄnt......inget jag tÀnker pÄ utom nÀr det visas hÀrliga bilder frÄn er bloggvÀnner, men dÄ njuter jag av dom istÀllet ,-)
    HÀrligt med smÄ barn som lussar ,-)) Det vÀrmer i hjÀrtat.
    HÀrligt med ElvissÄnger, det mÄste vara en upplevelse.
    Ha det gott
    KRAM Primrose,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag Àr glad för staden jag bor i!
      Jag glÀder mig ocksÄ för mina bloggvÀnners fina foton och för dig, Primrose, du har sÄ underbara teckningar i din blogg, sagolikt vackra!
      Kram!

      Radera
  4. Glad mÄndagskvÀll önskar jag dig!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Nallen pÄ stolen var nÀstan sötast av alla :-)
    Glad mÄndags-kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, nallen var söt!
      Glad tisdagskram!

      Radera
  6. HÀr fastnar jag pÄ nallen, som trots att han ser aningen strÀng ut, Àr vÀldigt gosig.
    Hoppas du hann med tvÀtten och hade riktigt roligt pÄ gospelgenrepet:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag hann alltihop.
      Det Àr allvar nu i kören, fast vi ska se glada ut, hihi.

      Radera
  7. Go´morron - efter Glad mĂ„ndag kommer en lika glad tisdag!
    HÀrliga bilder ... vilken underbart söt nalle!
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag vÄrdar Àven glad tisdag!
      Kram

      Radera