tisdag, december 12, 2017

Snön ligger vit på taken...

...och jag är sedan halv fem vaken.
Får bestämt sätta på kaffehurran, som man sa, förr i tiden. Det lyckades inte att somna om, hur jag än snodde runt med täcket och vände på kuddarna 😀

Så jag önskar alla en God morgon och en härlig dag! Vädret är 1 plusgrad, men känns som minus 6, säger väderleksrapporten. Och det ska faktiskt bli 7 minus till kvällen.

Så här såg det ut på min väg till tvättstugan tur och retur några gånger igår. Halkigt, som tusan.

Men snälla Anne i kören kom och hämtade mig med sin bil igår kväll, så jag slapp cykla.

Höghusbalkongerna i motljus, visst är de läckra?

Det här kortet tog jag innan snön kom, och enkom för de blå ljusslingorna på balkongen.

Det blir ingen helt blank dag idag, jag fick lite MODigt jobb att fixa. Och det är kul. Så lite planering inför jul. Tågbiljetter köpte jag igår.
Så ska jag kika in i era blogghem och se vad ni har för er!
Vad gör du idag?

💚 Ljus och Kärlek 💚

16 kommentarer:

  1. Vintervitt och vackert hos dig minsann! Här går dagen mer i olika nyanser av grått...

    Kram och god tisdag <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Än är det vitt, men snart så, är det nog grått igen.
      Kram 💚

      Radera
  2. skall på efterkontroll hos läkaren, sen hälsa på barnbarnen :) fina bilder o ja jag är rädd att gå ut i halkan kanske broddar? he he kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du får bra besked och vi får vara rädda om varandra!
      Kram

      Radera
  3. Här försvann snön igen och i dag är det regn som gäller.
    Jag har just satt en saffransbulldeg så att jag kan få en lussekatt i morgon.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder på snön - men ta det försiktigt där ute! Lätt att dratta på ändan i halkan.

    Idag har jag en restlista kvar från igår. Sköt upp en punkt på grund av fulvädret vi hade. Så idag när solen skiner igen så blir det till att gå på posten :-D

    Ha en fin och MODig dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här ska inte drattas, NEJ, det funkar inte!
      Så ni har fulväder. Ack, ja. Kom på att jag nog också borde gå till Posten, som inte finns, får gå till ICA.
      Tack 💚

      Radera
  5. Visst är det fint med den vita snön och hoppas den ligger kvar. I alla fall lyser den upp. Själv saknar jag inte snön direkt för i huvudstaden är den mer brun och sörjig.
    Men att åka skidor i fjällen/alperna gillas och där brukar det i alla fall vara vit snö. Tyvärr trivs inte mitt ansikte, efter alla behandlingar, när det är är alltför kyligt så det är bra att kunna pendla hit till den spanska stugan.

    Fint att du slapp cykla i snön för även om du har dubbar på cykeln är det lätt att halka.
    Full fart är det på dig och trivs en med det som är på g så är det ju bara trevligt.
    Jag har gått långpromenad längs havet och sällskapat med min vän Preciosa och det är alltid trevligt.
    Nu njuter jag på terrassen en tumme till.
    Kram och trevlig kväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är vackert med snön på bild. Men för mig kan den gärna försvinna, för det ställer till det med halka och svårframkomlighet Jag åker inte skidor längre heller.

      Du har ju det bästa, Ditte. Måste vara underbart att ha den spanska sommarstugan att åka till, det är bra för dig. Det är lättare att gå långpromenad i behagligt klimat.

      Ha det så gott och stor kram!

      Radera
  6. Är det blå läckra ljusen på din balkong gissar jag ,-)
    Skönt att slippa cykla, balkongerna var väldigt vackra i motljus, läcker bild ,-)
    Skönt med lite kyla när det snöat, det är så fint......här har vi haft vitt och fint, fortfarande är det så men tyvärr har det börjat slaska.
    Ha det fint
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej nej, det är inte mina blå ljus. Jag har inget på balkongen, jag har bara ljusstakar i varje fönster, helt gammaldags. Nöjd med det.
      Jag tror att det blir slask i morgon, idag är det kallt.
      Kram!

      Radera
  7. Alltså att vakna klockan 04:30 (=mitt i natten) har inte hänt mig sedan oktober 2013 då vi hade ett flyg att passa. Å då lyckades vi försova oss...

    Bilden på höghusen med balkongerna är en fröjd för ögat. Gillar även utsmyckningen på balkongen, bara för att den är blå, lite annorlunda. Den borde sitta där året om tycker jag,

    Vi har ungefär lika mycket snö som du, halt som bara den. Så idag har jag inte lämnat idet och undrar om jag ska göra det imorgon;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att vakna både 02, 03 o.s.v. är inte ovanligt för mig, men jag brukar somna om.
      Iofs är det väl inget som allmänheten bryr sig om att läsa, haha, men jag var något irriterad på mig själv i morse. Dock fick jag en tupplur senare.

      Jag har inte heller varit ute längre än till sophuset, skulle vart, men det finns en morgondag, hoppas jag ;)

      Radera
  8. Fint med snö tycker jag! Vi har slask, och igår upptäckte jag att mina kängor är trasiga i sulan ... suck. Vad vi hör? Jobbat och reseplanerar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trasiga kängor var ju inte bra. Jo, ni har att göra :D och har nog inga problem att fylla vardagen.
      Glad Lucia på er!

      Radera