fredag, maj 25, 2018

Kinnekullebanan vackrast!

God morgon och redan fredag! Nästa fredag åker jag till Örebro och måndagen därefter till Stockholm och... ja, det är mycket nu, om allt fungerar som det ska. Bara trevligheter!

Men nu tar jag igen mig några dagar innan. Jag har skaffat flera färska cykelkartor, så jag har tänkt mig en del turer runt om i Skaraborg. Finns en hel del att välja på.


Kinnekulle tågbana är vackrast i Sverige! KLICKA!
Bilden kopierad från tidningsartikeln

Solen gassade på de bleka blommorna.

 Alla tre första bilder tagna från samma fläck men olika väderstreck.

Torghandeln var i full gång. I onsdags. Jag köpte pelargoner för 15 kr styck och spanska jordgubbar, också 15 kr.
Jag undrar vad som är i säckarna? 

Min frissa Annettes arbete med mig. Kom lite sent omsider, men bättre än aldrig.

Njut av dagen, den är din. Och min.

💝 Ljus och Kärlek 💝

16 kommentarer:

  1. Snygging! :-)
    Kul med så mycket trevligheter i pipeline :-)

    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Gillar att ha lite projekt.
      Tack och tack detsamma!

      Radera
  2. Vackra du "ler" Du blev verkligen tjusig i håret.
    Trevlig helg!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och trevlig helg till dig!
      Kram 💝

      Radera
  3. Så snygg du blev i håret! När jag ser din bild så inser jag att någon behöver boka en tid.

    Kram och ha härliga cykelturer i det fina vädret <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade nästan glömt bort mitt hår, tills jag kom på att det var för ostyrigt.
      Tack och kram och cykelturen blev toppen 💝

      Radera
  4. Så fin du blev - ja, det var du ju innan också, men nu blev du ännu snyggare! :)
    Hörde om undersökningen på radio - och visst är det en vacker del av vårt land!
    Önskar dig en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad snällt skrivet!
      Jo, visst är det kul att kinnekullebanan kommit i topp! Det är SÅ vackert.
      Tack och kram!

      Radera
  5. Så fin du är! Och härligt med en bra frissa man trivs med.
    kInnnekullebanan har jag åkt men kanske dags för att ta en ny tur. Kul att du laddat upp med kartor och kan ta dig runt i de fina omgivningarna. En hel del har du på gång och visst är det uppiggande med diverse trevligheter. Och Stockholmsresan närmar sig ju, men först Örebro och barnbarn.
    Trevlig kväll önskar jag från skuggstolen i den ljumma kvällen.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trevligheter gillas! Ibland blir de tätt inpå ibland dröjer de.
      Tack jag har haft en oerhört fin kväll och ville knappt gå in.
      Stor kram!

      Radera
  6. Nu kommenterar jag här har försökt kommentera ditt förr inlägg men det kommer inte in!?
    Förstår att du är lyrisk! Sånna glädjekickar behövs, så roligt ni har tillsammans! ,-)
    Armbandet var så vackert, hoppas det kommer in nu!
    STOR KRAM Primrose ,-))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad konstigt med kommentarerna! Men här kom det.
      Ja, körsångskvällen blev bara så energirik och fantasstisk.
      Stor kram!

      Radera
  7. JA det fungerar anonymt men inte annars! ,-)))
    Så snygg i håret du är du passar så bra i den frisyren! ,-)
    Bra med torghandel, 15 kr styck det var billigt ,-)
    Bra tips att Kinnekulle tågbana är vackrast i Sverige ,-) Man vet aldrig om det blir tillfälle att åka.
    Fina bilder!
    Ha det kanon
    STOR KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack! Och det är inte alla järnvägar som man får tillfälle att åka. Något som jag drömt om gick i uppfyllelse för 5 år sedan. Jag bokade inlandsbanan till Gällivare. Det var vackert och en upplevelse!
      Stor kram!

      Radera
  8. Förstår att Killekunnas tågbana är vackrast. Tåget liksom smälter ju in i landskapet. Love it!
    Å vilka fina bilder (igen) från Lidköping som precis som Stockholm just nu njuter av sommat i maj. Helt otroligt och helt underbart:-)
    Å du blev då verkligen kortklippt. Skitsnyggt! Varje gång jag kommer hem från frissan undrar jag varför jag varför jag inte får till det lika fint som frisören. I mitt fall kan det bero på att jag inte har en hårtork;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, jag har åkt flera gånger med detta tåg bortöver till Mariestad och ända till Örebro. Just över Kinnekulle, är det otroligt vackert!
      Tack, jag bad om att få av håret en bra bit, skönt! Men det är svårt att fixa själv sedan...

      Radera