tisdag, augusti 28, 2018

Experimentväxt

God tisdagsmorgon! Nu blir det inte blommor och blader här i min blogg, utan bara blad.

Jag blev inspirerad av Ingrid på Gotland att fota mitt lilla experiment. Jag fick en januarigrupp för ett och ett halvt år sedan. Flera av de blommande växterna dog så småningom ut och endast två gröna fanns kvar. Då satte jag ner fruktkärnor, såsom avocado och persika och så ut med hela kalaset på balkongen.

Vilt och fruktlöst, men ändå grönt!

Japp, idag startar aktivitetsdag nummer tre. Det är en kyrklig gemensam upptaktsträff. Precis som i skolorna.
Igår var jag på sångövningen och tänkte för mig själv att gospel lämnar jag aldrig, det är nog nummer ett i allt jag gör, för sång är glädje! Vi ska ha en konsert "Musik i Sommarkväll" redan i morgon kväll i Otterstads kyrka, så det blir ytterligare träning då. Många sånger på engelska att kunna utantill (som vanligt). 

Lite försiktig sol idag och upp till 17 grader, det tackar jag för.

💝 Ljus och Kärlek 💝

13 kommentarer:

  1. Jag tycker att du har en liten slideranka du också!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, tänkte på det då jag såg din växt.
      Kram

      Radera
  2. Så fint och grönt det blev. Kul med experiment.
    Förstår att du tycker gospelssången är rolig och dessutom så glädjefylld. Och roligt med konsert redan nu.
    önskar dig en fin dag.
    På språng här också...
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, sången är kul. Nu ska jag snart iväg för annat, och ute har jag varit. Dagen flyger iväg.
      Tack detsamma och stor kram!

      Radera
  3. Vilken fin fruktlös odling du har fått till. Ingenting att frukta där :-D

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är fruktansvärt! Detsamma med den fina. Dagen.

      Radera
  4. Jag gillar din odling som jag tycker är vild och vacker!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Det är precis så som jag gillar blommor/plantor. De ska vara vilda och "naturliga". Ditt arrangemang är alltså helt i min smak:-) Å det där med kärnor är ju ett hett tips. Coolt!
    Hos oss var det 21 grader och mest sol. Mycket regn igår natt och några regndroppar ikväll, men fortfarande 18 grader på balkongen. Vilken sommar:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är kul att påta ner något. Ibland har jag petat ner vitlöksklyftor och det - det är gott sedan när de sticker upp nytt!
      Fin sommar, men just nu har ni varmare än vi.

      Radera
  6. Grönt är skönt!
    Å va gjorde man utan musik? Man mår ju så himla bra!!!
    Kram och sov gott!

    SvaraRadera
  7. I think this is one of the most significant information for me.
    And i’m glad reading your article.
    But should remark on some general things, the web site style is perfect,
    the articles is really great : D. Good job…
    หนังออนไลน์

    SvaraRadera