måndag, augusti 27, 2018

Fulltecknade veckan började igår

God måndag och lögardag. Alltså förmiddagen startar med tvättstugespring. 
Till kvällen blir det gospelsångövning. Sedan löper det på varenda dag t.o.m. söndag. Får väl se om jag kan hålla mig upprätt, haha.


Kyrkans gård är väldigt mysig och vacker, tycker jag, lite av enkelheten, som jag gillar. Jag trivs här.

Igår var jag alltså kyrkvärd 😀 jag ville bara visa smycket ihop med klädseln. Grönt var även den liturgiska färgen.

12 grader och lite halvsol, känns som höst, ja.

💝 Ljus och Kärlek 💝

13 kommentarer:

  1. Så snyggt det blev med smycket till klänningen! Även här är det en ganska så fulltecknad veckan men saker och ting har en förmåga att hopa sig ibland.

    Kram och ha en fin måndag <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag blev nöjd. Ja, tänk så det kan köra ihop sig ibland.
      Detsamma och kram 💝

      Radera
  2. Det är ändå bättre att ha mycket att göra än att sitta och fundera vad man ska syssla med....fast lagom är bäst. Glöm inte att pausa ibland. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det och lagom är alltid bäst. Jodå, jag pausar mellan varven, måste.
      Kram

      Radera
  3. Så fint halsbandet är!
    Ibland kör det ihop sig och blir lite för mycket. Med samtidigt är det roligt att ha en massa inbokat!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo, men visst. Jag har gärna händerna lagom fulla.
      Kram

      Radera
  4. Klänningen och smycket passar väldigt bra tillsammans. Jag misstänker att du fick en och annan komplimang för din outfit.
    Ha det så trevligt i tvättstugan!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo visst fick jag komplimanger för outfiten!
      Livet i tvättstugan, det drar mot sitt slut nu.
      Kram

      Radera
  5. Lika bra att ta full fart från början. LÅter som en intensiv och rolig vecka.
    Så fint halsbandet blev. Roligt att se det tillsammans med klädseln. Och halsbandet passar ju fint till det mesta.
    Stor kram och trevlig kväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag ska ha halsbandet på ikväll också, ska snart iväg till sången. Kiligt väder att cykla i, men så är det. Det regnar och jag är frusen, blir rått inne.
      Stor kram!

      Radera
  6. Nu har jag fått googla igen. Lögardag hade jag aldrig hört talas om. Nu vet jag vad den dagen är för nåt. Liturgiska färger - aldrig hört talas om heller. Där skyller jag inte på min låga IQ utan mitt minst sagt svala intresse för allt vad har med religion/kyrkan att göra. Nu vet jag även det. Grönt gillar jag ju skarpt, limegrönt är favon. Men jag skulle aldrig köpa ett grönt klädesplagg. För i grönt ser man själv alltid extremt blek ut.

    Halsbandet gillar jag som sagt skarpt. Är det bara en synvilla eller sitter det röda korset för nära det vita korset. Eller det kanske var med avsikt att du inte ville ha samma avstånd som mellan de vita och det gröna korset.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar också grönt. Men mest rött.
      Korsen på halsbandet sitter med exakta avstånd från varandra, det var uträknat så. Men det måste vara en synvilla när jag tar en selfie (man blir lite förvrängd). Och de kan också hänga lite olika, men fästena är exakta.

      Radera
  7. I think this is one of the most significant information for me.
    And i’m glad reading your article.
    But should remark on some general things, the web site style is perfect,
    the articles is really great : D. Good job…
    หนังออนไลน์

    SvaraRadera