söndag, augusti 26, 2018

Skyltsöndag

 God tidig söndag! Idag är jag kyrkvärd och jag ska inte ta en Tuborg med röd pölse till frukost 😀 Skyltsöndag är det också och den förvaltas av fina bloggvännen BP. Hos henne kan ni se fler som söndagsskyltar!

Denna skylt fann jag på färjan.

Denna skylt såg jag i värmeböljan i sommar nere vid småbåtshamnen. Jag funderade lite då, vad som hade hänt, men tänkte att det hade med badet att göra, för den här satt på solbryggan.

Här inne köpte jag mina Taizé-kors. Det är alltså en konstbutik som visar alster från munkarnas verkstäder, till försäljning. Böcker skrivna av dem själva, vackra skrivblock i återvinning, vykort, smycken, mängder med keramik, musik-CD, affischer, ikoner.

Det här gick jag förbi, det är i den vanliga byn. Någon utställning som hade öppet kort tid, jag var aldrig där inne.

🙏 Ljus och Kärlek 🙏

13 kommentarer:

  1. Den där korven är för röd för mig - hur nu det är möjligt? ;-)

    Härlig skyltning :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade det vart bättre med rosa? Hihi...
      Tack!

      Radera
  2. Den korven skulle jag kunna tänka mig men inte till frukost ;-)

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, precis, lunch kanske?
      Tack och kram!

      Radera
  3. Önskar dig en skön söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Fina skyltar i bra blandning. Och Taizé är så fint. Kul med skyltar därifrån och en bra resa dit blev det ju. På många sätt. Hoppas du får en fin söndag.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, mitt arbete är slutfört och jag vilar söndag. Jag har ett gäng skyltar till från Taizé, kul med det utländska.
      Stor kram!

      Radera
  5. Kikar in och önskar en fin söndag! Korv? ja om den är vego ;))
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Danska röde pölser är nog aldrig vego ;)
      Tack detsamma, kram!

      Radera
  6. Tuborg skylten gillar jag skarpt. Den är tilltalande och går ju knappast att missa. Å om det är starköl i "den gröna" är det ju riktigt billigt.
    Höga bakteriehalter - tur att man slutat med att hoppa i plurret och bada i nåt annat än badkaret;-)
    Sedan tycker jag om de färgglada banderollerna på den gamla muren - lite kulturkrock där, men fräckt!
    En toppen skyltning:-) Tusen tack för den och länken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte vad 4,6 öl räknas som. Kanske som mellanöl. Men billigt ändå, för den som vill ha.
      Tack för att du gillade!

      Radera
  7. Härlig skyltblandning!
    Kram

    SvaraRadera