måndag, augusti 13, 2018

Hemkommen från Taizé

God kväll! Jag håller på att landa hemma i mitt lilla bo. Jag har en lång resa bakom mig. Vi startade klockan 14 igår, söndag. Det gick väl sådär att sova i bussen, men med bra ryggkudde, filt och huvudkudde plus nedfällbart säte, så funkade det.

 Vi lämnade hettan i Taizé och värmen höll i sig ända in i Tyskland. Det var verkligen gott med AC i bussen då det var 30 grader ute.

 Så underbart vackert i naturen. Här tog jag en vandring på en mil, när den värsta hettan hade lagt sig och det svalkade lite. Det finns gott om vinodlingar i Bourgogne. Det är då vitt vin, vilket används i nattvarden. Närodlat liksom.

 Jag gillar ju fordon, så jag måste ta kort på traktorerna, haha.

En persika med bebis. Vi fick persika eller nektarin, tillsammans med lunch och middag varje dag. Kanske var de närodlade. Jättegoda.

 På hemvägen fick det bli ett glas rött till köttbiten. Men jag får säga, att jag mådde väldigt fint på den vällagade, enkla kosten och en skål vatten. 

Det finns sedan länge ett café i byn, där man kan köpa sig pizza och lite vitt vin, men med långa köer - och förresten, vaddå? 

 🙏 Ljus och Kärlek 🙏

15 kommentarer:

  1. Då förstår jag att du kommer att sova ovaggad i natt!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag sov och vaknade tidigt, som jag gjort tidigare under veckan.
      Kram

      Radera
  2. Välkommen hem till ett betydligt svalare Sverige. Här var ju ungefär lika hett som i Frankrike.
    Visst kan man klara sig länge på "bröd och vatten", men ett glas rött eller vitt för den delen förhöjer ju ändå semesterkänslan;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja vi hade nog fler dagar med hetta och kanske någon grad mer, och det var regn under vägen gm Sverige, så nu är jag frusen.
      Jag ville helt enkelt inte ha vin under vistelsen, så lätt var det. Man gör olika upplevelser. I nästkommande resa ingår vin.

      Radera
  3. God morgon! Hoppas du sovit gott ... och det har du nog :) Så vacker natur att vandra i ... och ett glas vin är väl aldrig fel.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det gjorde jag och idag tar jag det piano.
      Kram

      Radera
  4. Förstår att du har haft en trevlig resa. Men att sova på en buss är inget vidare!
    Kram och välkommen hem igen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättefint! Nej, sova på buss, det går, har gjort det förr.
      Tack och kram!

      Radera
  5. Välkommen hem igen. Bra och behövligt med AC i bussen, svårt annars i den värmen.
    Gå en mil, det var inte dåligt det, bra gjort.
    Förstår att du har en massa minnen i huvudet och bilder i kameran som vi får dela sedan.
    Bilderna här är fina. Jag gillar skarpt landskapet på andra bilden, vidstäckt och härligt.
    Den där persikan är ju mumsig och med barn dessutom.
    Sköt om dig.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, många intensiva minnen, det har jag. Jag delar väl lite till.
      Tack snälla. Kram!

      Radera
  6. Välkommen hem från en trevlig och givande resa. Det är verkligen tur att det finns AC på bussarna numera. Persikan med sin lilla baby är ju bara för söt!

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, resan var välgörande. Jo då, bussresorna är väldigt bekväma numera.
      Kram 💖

      Radera
  7. Välkommen hem igen! Jag ser verkligen fram emot att få läsa mer om hur du haft det på din resa. Tack för dagens smakprov med vackra bilder.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja då, det kommer fler bilder. Roligt att du vill se dem.
      Stor kram!

      Radera
  8. Vilken fin resa! Och skönt med AC, som paus från hettan!

    SvaraRadera