onsdag, augusti 15, 2018

Tid för återhämtning

God morgon! När man haft semester behövs ibland tid för återhämtning. Det låter, det. Men det är stor skillnad på sol- och badsemester och en upplevelseresa i det inre och yttre, à la pilgrim. 

Man måste boa in sig, som min ena dotter sa.
Förr kunde jag komma hem sent och så upp iväg att jobba tidigt nästa dag. Olika skeenden i livet.

 Här är porten in till det fina ställe som jag fick lov att bo på.
Ungdomarna bor ju i tält och det finns andra möjligheter, såsom baracker, stugor.

Jag bodde där även för två år sedan men nu var rummen nyrenoverade och väldigt fräscha.

En del av den underbara trädgården.

Det var redigt hett, då vi anlände och här en dag senare har jag tagit mig en liten bit ner i Tysta dalen, bara för att svalka mig. Det var minst 35 grader och en lång bussresa låg bakom mig. Ryggen hade dock redan bättrat sig!

Redan från första stund hittade jag min soulmate. Det är helt otroligt, så det kan falla in. Detta är Helga från Tyskland och så jag. Vi pratade tyska hela tiden förutom när vi pratade "Sverige".  Hon tyckte att svenska språket är så melodiskt och vackert. Oopps! 

Några lidköpingsmedresenärer. Vi väntade här på en god middag en bit söder om Frankfurt, på hemresan i söndags.

I nästa inlägg kommer jag att visa lite interiörer från den vackra enorma kyrkan.

🙏 Ljus och Kärlek 🙏

10 kommentarer:

  1. Vilken vacker trädgård!
    Och som jag skrev på instagram så är du och din nyfunna väninna väldigt lika varandra :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Viktigt det du säjer om tid för återhämtning.
    Så fin trädgård.
    Ta det lugnt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, precis. Återhämtning i egen takt.

      Radera
  3. Jag tycker alltid att man behöver tid för återhämtning även om det gäller en solresa faktiskt. På något sätt behöver man installera sig hemma och i vardagen igen. Vilka härliga bilder och så roligt att du träffade en själsfrände och fick talat så mycket tyska. Som jag också skrivit är ni riktigt lika varandra.

    Kram och ha en härlig dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, självklart, det är väl så med alla semestrar. Utom när en var purung.
      Jo, det ska bli kul att fortsätta kontakten med Helga. Kram

      Radera
  4. Vilken vacker "header". Förstår att du haft fina dagar och extra roligt med flera fina möten. När jag ser bilden av Helga och dig påminner ni även om varandra till utseendet. En jättefin bild. Och tid för återhämntning tycker jag ofta behövs efter en resa eftersom man upplever mycket och intensivt på relativt kort tid. Alla intryck ska ju sjunka in och än mer på denna typ av resa.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var så märkligt och så härligt, det bara klickade direkt.
      Det bästa är att ryggen läkt.
      Stor kram!

      Radera
  5. Vilken toppen ny header! Gillas skarpt!
    Håller helt med dig, man är liksom inte 30 längre. Då klarade man sig med 4-5 timmars sömn. Det är ett minne blott. Älskar värme, men måste säga att jag gjorde så lite som möjligt under veckorna då termometern visade över 30 grader. Jag njöt av att bara vara och inte gör någonting.

    Måste beundra dig att du "pilgrimmade" i denna värme. Det hade jag varken velat eller orkat göra måste jag säga.

    Kul att du hittade en själsfrände. Ni är väldigt lik varandra till utseendet. Å på den bilden ser du betydligt piggare ut än på första selfien.

    Kul att du var nöjd med boendet. Minns bilder från ditt rum för två år sedan, och det behövde verkligen renoveras. Jag menar det kostar ju ändå en slant att resa på en pilgrimsresa och/eller stanna på ett retreat, då ska det åtminstone vara fint, rent och fräscht. Enligt mig alltså.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag bockar av allt du skriver, sant.
      Nu är sådana här resor verkligen inte dyra, det är nästan självkostnadspris, men det var surprise att allt var så nygjort fräscht, det luktade nytt trä. Mycket finare än härbärgen på pilgrimsvandringar i Spanien.
      Jag är helnöjd.

      Radera