torsdag, augusti 23, 2018

Skapande

God tidig morgon! 

Jag har påbörjat lite försiktig att sticka raggisar igen. Det får ta den tid det tar, det är bara skönt att tillverka något utan stress. Så jag gör helt galet i min fantasi med restgarner. Har börjat på ett par nya nu. De här har jag tänkt ha själv, jag ger annars bort allt jag gör, tänker att jag kan alltid göra nya.

Det här lilla fatet köpte jag i Taizé. Munkarna bränner och målar keramik och de köps livligt av alla besökare. Många vackra ting i olika färger, från stort till smått och inte dyrt.

Jag ville bara ha något litet, så det blev perfekt att ha till att lägga av mina vardagsringar på kvällen.

Japp, nu får jag cykla iväg. Alldeles för tidigt i min smak. Förstår inte varför de ger ut tider innan klockan 08 till pensionärer? Inte alls så att en pensionär tycker det är OK att cykla iväg 07.25. Jag orkade inte masa med att ändra den här gången.

Till vad? Javisst, ja. Till ögonsköterskan på sjukhuset.
Wish me luck.
PS. Sekreteraren ringde precis och avbokade mig p.g.a. vab.

💝 Ljus och Kärlek 💝

18 kommentarer:

  1. Raggsockar är ju det bästa =) Skålen såg fin ut.
    Kram och ha det bäst! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, raggisar är toppen och skålen värdefull.
      Kram och ha det fint du med 💝

      Radera
  2. Bra att du inte hann cykla iväg, men nära var det.
    Härliga raggsockor. Förstår att det är roligt och avkopplande att sticka och se hur det växer fram något vackert.
    Fint och annorlunda fat. "Vardagsringar", trevligt att kunna ha både ock, fina är de också.
    Trevlig dag och kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nära ögat, där, bokstavligt talat.
      Jo, att sticka i lagom takt är välgörande.
      Goaste kramen till dig 💝

      Radera
  3. tur att du slapp cykla iväg alla fall, så fin liten skål, för dina ringar :) jag har en rosa från ikea :) fin dag kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, liten lättnad, fast jag kände mig uppochnerpå.
      Bra att ha något tillfälligt för ringar. Kram

      Radera
  4. Skönt att slippa cykla iväg i ottan, hoppas bara att du får en bättre tid till nästa gång och att det inte dröjer länge.
    Fina raggisar! :-)

    Ha en braig dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, absolut. Jag har sagt till om en bättre tid, får se
      Detsamma 💝

      Radera
  5. Vilket fint litet fat och ett fint minne från resan. Jag ber alltid om en morgontid vilket är praktiskt när man arbetar. Sköterskan berättade att pensionärer gärna vill komma lite senare och att de försöker att tillmötesgå så gott det går. Vilka fina sockar!

    Kram och god torsdag <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tog alltid gärna en tid 07.20 till tandläkaren, då jag jobbade, men till läkaren kunde det bli vad som helst
      Jo, men nu när väckarklockan inte ringer kl 06 längre, så vill jag ju ha en senare tid. Vem vill ha före 0, förresten, som "vanlig"?
      Kram 💝

      Radera
  6. Vilken söt liten skål! Och fina sockar!
    Hoppas du får en ny tid så snart som möjligt till ögonsköterskan!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Och ny tid får jag, inga problem.
      Kram

      Radera
  7. Vilka fina raggisar du stickar. Jag blir glad av att se dem! Så fina färger!
    Trist med dessa "fakirtider". Jag tror att en del tror att pensionärer är morgonpigga. De kunden ju fråga först...Men jag såg att din tid blev avbokad. Hoppas hur som att det ska gå bra med ditt besök.
    Vilket fint fat du köpte av munkarna. Ett fin minne och ett användbart sådant.
    Stor kram och trevlig torsdag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Färger brukar ge goda vibbar.
      Visst, pensionärer är morgonpigga, men inte utepigga. Det finns väl andra som vill ha tidiga tider, eller?
      Jag är glad åt mitt smyckesfat!
      Stor kram, denna torsdag.

      Radera
  8. Bra, då kunde du ju gå och lägga dig igen! Förstår din frustration att bli kallad så tidigt, och då är du ju ändå en morgonmänniska. Att sedan avboka med så kort varsel - antar att det kom ett antal svordomar över dna läppar;-)
    Raggisarna gillar jag faktiskt, även om de innehåller mycket rosa. Färgblandningen och de olika mönstren är urläckra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad som kom över mina läppar ska jag låta vara osagt men mina cirklar rubbades och jag har nog mest sovit bort denna dag.
      Tack och god natt! 💝

      Radera
  9. Me again:
    Såg precis varningarna på nätet och på tv: Alla i Lidköping och Grästorp ska koka sitt dricksvatten. Tänkte på dig, för jag vet ju inte om du såg varningarna.
    Det har hittats tarmbakterier i dricksvattnet i Lidköpings kommun. Invånare uppmanas därför koka sitt dricksvatten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad gulligt av dig att tänka på mig!
      Alla invånare fick ett sms sent i onsdagskväll efter det att man upptäckt bakterierna på kvällen. Fast då sov jag och vatten hade jag hunnit dricka.

      Radera