onsdag, augusti 22, 2018

Jag gav bort min krona

God onsdagsmorgon! En regnig sådan.
Ja, jag försöker vara mindful för fulla muggar, då snart alla scheman drar igång. Ett par aktiviteter denna veckan, sedan är det fullproppat i nästa vecka, så det kan bli! Därefter hoppas jag att det blir lugnt igen.
Nu pratar jag bara om sång- och kyrkliga uppdrag. Mitt uppdrag inom MOD pågår ständigt.

Igår var det en verklig njutningsdag. Jag cyklade fram lite senare och kunde glädja mig åt att det inte gjorde ont någonstans. När mitt värsta ryggskott höll på fixade jag inte ens att cykla på kullerstensgatan.
Här trodde jag att jag filmat klockringningen, men det blev bara ett klockan 3 - foto.

Var på Apoteket och tog ut på recept. Betalade 1 krona (egentligen 1,27 innan frikort). Konstigt system (just med kronan, annars toppen).

 Min balkongmorgon igår!


💝 Ljus och Kärlek 💝

15 kommentarer:

  1. Så skönt att din rygg blivit så bra!
    Jag tycker att det där med högkostnadsskydd är en förnämlig förmån. Om inte den funnits hade jag inte haft råd att äta Pradaxa utan fått nöja mig med Waran.
    Ha en skön dag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är förnämligt, det jag menade var bara att det kunde bli just en krona kvar att betala innan frikort. Lite roligt bara.
      Tack detsamma och kram!

      Radera
  2. Så skönt att ryggen är bra!
    Och din balkong är verkligen trevlig :)
    Billigt och bra blev det också för dig på apoteket :D
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu har jag frikort i tre veckor. Såå skönt med ryggen.
      Tack, jag gillar min balkong, min oas.
      Kram!

      Radera
  3. Härligt att du känner dig bättre i ryggen. Jag är snart också uppe i maxsumman. Det är för väl att högkostnadsskyddet finns. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är jättebra med högkostnadsskydd. Det finns de som har svindyra mediciner. Mina ögondroppar är jättedyra men inte tillnärmelsevis som många andra.
      Kram

      Radera
  4. Skönt att ryggen är så bra nu! :-)
    Himla bra med högkostnadsskydd ändå. Viss medicin är förskräckligt dyr!

    Ha en finfin onsdag :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Jo, avstötningsmediciner t.ex. är förskräckligt dyra.
      Detsamma!

      Radera
  5. Så skönt att ryggen är bra nu! Tur att det finns ett högkostnadsskydd för vissa läkemedel kostar skjortan. Dock borde tandvården ingå i samma system.

    Kram och ha en bra dag <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det. Vi har det bra i Sverige. Både tandvård och glasögon borde ingå men då höjer man skatterna väl.
      Kram och detsamma 💝

      Radera
  6. Visst är det så att det en del veckor är mycket som hände roch att andra är lugnare. Bra med variationen. Känner igen mig här.
    Så skönt att din rygg mår så mycket bättre för att ha smärta tar verkligen på alla krafter.
    Hökkostnadsskyddet är verkligen bra men jag tycker, precis som Znogge, att dteäven skulle gälla för tandläkare. Visserligen får man där viss rabatt om det blir dyrt men inte är det så mycket.
    Önskar dig en trevlig onsdag.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hade riktig smärta i 3,5 vecka, tog på alla krafter. Tänkte mycket under den här tiden, hur folk har det med ständig smärta och hur det kan sätta ner orken.
      Jag är SÅ tacksam nu.
      Tack, min dag blev bra. Stor kram!

      Radera
  7. Skrattade gott när jag läste din första mening "God tisdagsmorgon!" Det är faktiskt onsdag idag:-))))) Ja, ja, som pensionär är man ursäktad när man blandar ihop veckodagarna;-)
    Härliga bilder från din balkong. Det syns att du är lika mån om din balkong som jag är om min "oas".
    Sverige är fantastiskt med högkostnadsskydd och frikort. Där är vi bra bortskämda om man jämför med andra länder.

    PS. Inget regn här. Soligt till klockan 15:00, sen kom molnen. DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Asch, jag skulle bara kolla uppmärksamheten, haha. Bilderna är från i tisdags. Förvisso blandar jag ihop dagarna, absolut. Nä, det är ff onsdag, jag har ju varit på riktiga torghandeln också.
      Jorå, min balkong är jag rädd om, den har verkligen fått jobba denna sommar!

      Radera
  8. Tur att dom inte krävde 1:27 kontant :)

    SvaraRadera