tisdag, augusti 21, 2018

Klockorna

God tisdagsmorgon! Vaknar till sol, ligger och drar mig i sköna sängen, går ut på balkongen med mitt Zoega´s och sitter där bra länge och njuter, vill inte gå in.

Ja, jag håller på att måna om mig och nu blev det ett roligt inslag i vardagen igen. Sångövning igår kväll. Mycket träning inför snar konsert och uppträden. Skoj att träffa alla kompisar, en stor social bit.

Eftersom jag var på Kyrkans Gård igår kväll, så passar det ju bra att ta med denna bilden på klockorna i Taizé, väldigt symbolisk.

Aja, vi tar en till.

Och nu njuter jag vidare, några småärenden ska jag göra, annars så. Vill också nämna att jag har kontakt med Helga. Vi har skrivit och skickat lite bilder till varandra.
Ha en fin dag!

🙏 Ljus och Kärlek 🙏

16 kommentarer:

  1. Kul att ni har kontakt & det betyder mkt ..önskar dig en härlig dag kram fina du

    SvaraRadera
  2. Så roligt att ni har fortsatt kontakt med varandra :)
    Kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Så vackra bilder av klockorna.
    Ha en fin tisdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, dessa klockor är speciella.
      Tack och kram!

      Radera
  4. Det här var verkligen ett klockrent inlägg :-D

    Ha en härlig dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, överskriften borde varit klockrent :D
      Tack detsamma

      Radera
  5. Vad roligt att och Helga och du fortsätter kontakten.
    Och fint med bilderna från Taizé när du var på din körövning. Ja, allt återgår ju nu så småningom till det vanliga och fint är ju det också. Strålande sol även i Stockholm idag .
    Önskar dig en fin tisdag.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det!
      Ja, det återgår, till vanligt eller normalt eller, ja höstterminen.
      En helt underbar dag idag!
      Tack och kram!

      Radera
  6. Så härligt att kunna mjukstarta dagen så på balkongen! På ett sätt är det skönt att man återgår till vardagen igen och rutinerna börjar falla på plats. Så roligt att du och Helga har kontakt med varandra!

    Kram och god kväll <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jadå. Det är bra. Balkongen är min fristad i gott väder. Sen löser sig resten.
      Vi får se vad kontakten ger i det långa loppet, men kul nu!
      Godkvällskram 💝

      Radera
  7. Klockbilderna, så fina klockor.
    Förstår att du tycker att det är roligt att komma tillbaka till körövningen. Det är så trevligt att umgås också och träffa sångarkompisar igen.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, klockorna är symboliska och vackra.
      Det var kul att sjunga tillsammans igen.
      Kram!

      Radera
  8. Klocktornet i Taizé är väldigt annorlunda och står i stor kontrast till resten av byn. Alltså jag menar efter bilderna jag sett från Taizé. Tornet ser ut som ett nybygge jämfört med husen på orten.

    Å idag var det ju fantastiskt väder igen här hemma och bättre ska det bli de närmaste dagarna. Semestern på hemmaplan fortsätter med andra ord:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klockorna har nog samma årtal på nacken som Försoningskyrkan. Bykyrkan har ju sin egen klocka.
      Idag var det inte fantastiskt väder, men igår!

      Radera