måndag, september 10, 2018

Det här är kult!

God måndag! En ny spännande vecka väntar. Den startar med tvättstuge racet, eventuellt i regn, och dagen slutar med sång. I mitten av veckan en resa.

Dyra kokböcker (jag har dem också) släng er i väggen (med humor inbakat)! Den här enkla vardags- och husmanskosten med recept uträknade på 2 eller 4 personer är så perfekt.

Den köpte jag 1996 utgiven 1992, tror den kostade 15 kronor. Googlat och sett att man kan få 120 kr för en sliten bok, denna är helt intakt, men säljer den aldrig!

 Så här ser det ut hos mig på cykelvägen till Kyrkans gård. Jag ska ta en sådan tur dit ikväll också på sångövningen.

💛 Ljus och Kärlek 💛

14 kommentarer:

  1. Många kuliga saker på gång i veckan - trevligt! :-)
    Nuförtiden har jag inga kokböcker. Använder google när det är nåt som ska göras. Braiga saker skriver jag ut och sparar i en mapp, så jag har väl en kokmapp då kan man säga :-)

    Ha en fin start på veckan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant, så. Det mesta finns i huvudet.
      Tack detsamma!

      Radera
  2. Verkar vara en bra bok! Använder nästan aldrig kokböcker ... googlar om det är något jag vill ha recept på.
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk så det är! Denna var bara lite kul /kult.
      Detsamma, kram!

      Radera
  3. Just den sortens böcker är guld värda så dem håller man hårt i. Numera googlar jag dock mycket.

    Kram och ha en bra start på veckan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det gör nog de flesta, googlar. Ja, jag är inget undantag, jag googlar allt möjligt.
      Detsamma och kram!

      Radera
  4. Cykla lugnt när du ska iväg på sångövning!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag cyklar varje dag ett par gånger om. Och lugnt!
      Kram!

      Radera
  5. Klart du ska behålla din "dyrgrip" och då tänkte jag inte på penningvärdet. Jag har en hel del kokböcker och de jag sparat använder jag en hel del. Tycker om att bläddra och se vackra bilder och är extra förtjust i de kokböcker som har förslag på mat, gärna enkel, till vardag och fest. Visst tittar jag på "nätet" också men då får en mer veta i förväg vad en ska leta efter.
    Låter som en rolig och varierad vecka. Liknande hos mig med många trevligheter.
    Kram och trevlig kväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som jag förstår av övriga svaren så köps det nog inte så många kokböcker längre. Man googlar eller så äter man på lokal.
      Fullt ös denna veckan, och det har du med, ser jag på bilder, kul!
      Kram!

      Radera
  6. Hahaha! Mat igen" Kokböcker håller oavsett hur gamla de är. Tänker på innehållet alltså. Har en som är 60 år gammal, och den tittar jag faktiskt i då och då. Den har inte så fina illustrationer på framsidan, men kultiga tuschteckningar vid olika recept.
    Hoppas det inte regnar när du ska cykla till sångövningen ikväll.
    Ja, åsså drar det ihop sig till vinresan! Härligt att kunna se framemot den:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte sista gången jag skriver om mat. Jag ska ju på mat och vinresa, haha... förväntansfull, fast jag vet i stort.
      Just nu skiner solen, det får den gärna fortsätta med!

      Radera
  7. Ser ut som en riktigt kultbok! I vår sommarstuga hade min mamma en annan gammal kokbok som jag minns "Bra mat i svår tid". Den var från kriget och det var en massa recept på kakor utan ägg, eftersom ägg var svårt att få tag på ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, den kokboken hade vart nåt att äga!

      Radera