torsdag, september 27, 2018

Lite konst-igt

God torsdagsmorgon! En helt grå och 11-gradig dag, där tvättmaskinerna får jobba åt mig och jag får gratis spring i benen från hus till hus.

Höstvindarna rufsar om i träden även denna dag. I mitt minne finns den 22 september 1969. Då slet stormen av ett träd som föll ner på bland annat min bil på parkeringen. Inget kul alls.

Men i mitt blogghem tapetserar jag om med lite färg! Njut!




Det var tisdagens andra konstbesök.

Avslutar med en vacker vägg längs trappan ner i Folkets Hus.


💚💛 Ljus och Kärlek 💛💚

12 kommentarer:

  1. Nej, vädret makter rår man inte på....men så trist med din bil :(
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är längesen, men visst var det trist då, men jag kommer ihåg att jag tog det med fattning.
      Kram!

      Radera
  2. Oj vilken otur att ha bilen just där... Igår när vi var ute och promenerade såg vi en bil som hade blivit delvis krossad av ett stort murbruksblock som ramlat ned från ett hus. Måste ha hänt precis, för polisen var där för att spärra av.
    Man blir lite nervös när man ser sånt, det var inte första gången det inträffade och det lär inträffa igen. Det gäller att inte vara på fel ställe vid fel tidpunkt...

    Vilka härligt konstiga färger du bjussar på :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det gäller att vara rätt i nuet då det händer. Det gäller att planera vad som KAN hända, kan ske kanske.
      Visst har jag konstiga färger?

      Radera
  3. Eva hade just lite funderingar över vad som händer om en av de gamla björkarna vid Stenstugu ramlar ner över en bil, för nu är det ett envetet blåsande.
    Så färgglada och fina konstverk du visar!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. En mycket bra och välbefogad fundering!
      Japp, mycket energi i den konsten.
      Kram!

      Radera
  4. Vilken otur med bilen men man kan inte förutse allt.Härliga bilder från din konsttitt :D

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, och det är så länge sen.
      Kram och detsamma!

      Radera
  5. Verklig otur med din bil och blåsten. Och mycket besvär blir det ju. Även hos oss har det blåst rejält ett par dagar, mellan 10 och 12 m/sek i byarna. Och lite regn men mest sol och fuktigt.
    Roligt med lite konst från Lidköping och målningen i trapphallen var också uppiggande.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är längesen, men ett datum som etsat sig fast i minnet.
      Alltid roligt att få till sig lite kulturellt.
      Stor kram!

      Radera
  6. Gissar om jag njöt! WOW, vilka fina konstverk! Precis vad jag behövde efter denna tämligen trista och kalla dag.
    Men vi slapp ju åtminstone stormen som SMHI hade utlovat. Nu står vår bil inte i närheten av ett träd, men jag kan tänka mig att det inte var så himla kul att upptäcka att din bil blev träffat av ett träd för nästan 50 år sedan. Vilket minne du har!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du skulle varit med. Hela konsthallen fylld med den här typen. Tänkte på dig, faktiskt.
      Ja, denna händelse sitter som berget i mitt minne, glömmer nog aldrig det datumet.

      Radera