söndag, september 23, 2018

Skyltsöndag - Pfalz

Godmorgon från Örebro! Och eftersom jag befinner mig där bland barnbarnen, så blir det ett barnbidrag! Ävensom blir det en röd tråd, spunnen i Tyskland. 
Nu fick jag allt till det, haha.

 Denna "skylt" hittade jag i Mutzig i Alsace! SÅ gulliga nallar. Passar väl bra som barnbidrag till skyltsöndag!

Och här var barnhörnan i Mücke.

 Grosskarlbach levererar en uppmaning om att börja dagen med ett leende, så har du allt annat bakom dig.

Här annonseras om en basar där man kan handla allt som rör barn. 

Skyltsöndag förvaltas av fina bloggvännen BP. Hos henne kan ni se fler som söndagsskyltar!

💝 Ljus och Kärlek 💝

10 kommentarer:

  1. Det här var allt ett barnsligt inlägg ;-)

    Härlig skyltning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det barnsligt och det får man vara.
      Tack!

      Radera
  2. Ja, att börja dagen med ett leende är inte fel :D

    Kram och ha det gott med barnbarnen <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det var så gott att vara med barnbarnen, så.
      Kram 💝

      Radera
  3. Vad trevligt med ett barnbidrag! Jättefint skyltat. Hoppas du har fina dagar hos de dina i Örebro.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hemma igen och jag har haft det jättemysigt!
      Kram!

      Radera
  4. Muckeskylten var häftigast, fina skyltar du skrapat ihop även om jag inte begriper ett dugg av dom :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men tack. Man behöver inte begripa ;)

      Radera
  5. Det roliga barnbidraget tackar jag extra för:-) En röd tråd från början till slut. Bra jobbat där! Dessutom är du nog först med att lägga upp ett barnbidrag till Skyltsöndag.
    Nallarna var riktigt söta, dock troligen fortfarande ett eller två nummer för stort för lilla Sally. Barnhörnans skylt var otroligt fin och handgjord dessutom. Sedan skrattade jag gott åt att börja dagen med ett leende, då är det avklarat. Jätteroligt:-) Ingen dum idé alls att ha en loppis för bara barnprylar. Undrar om sådana finns här...
    Tusen tack för ett toppen och annorlunda skyltbidrag och länken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte jag fick till det så passande. Barnbidraget är höjt nu, förresten. Det fick jag reda på av familjen. Så därför är det gratis att njuta av mitt barnbidrag, haha, skojar. Men nej, har förstått att det kostar massor att ha barn numera och att många använder sig av begagnat och sekond hand, går alldeles utmärkt.

      Radera