tisdag, oktober 16, 2018

Vilken chokladkaka är bäst?

God morgon, världen! Detta är ingen utmaning, detta är en enkel fråga. Vilken choklad är bäst? För dig eller för mig? Vad gillar du?

 Mitt svar är dessa här. Kanske inte vanligtvis den med 99 procent, mer vanligt de med 90 eller 85. Så 70 är alldeles för sött. I min värld.

Denna rubrik kom jag på då jag såg Caritas inlägg på sin Facebook, där hon beskrev 99 som "att stoppa en sked cacaopulver  i munnen". Ja, lite så, är det nog.

Får skynda mig att lägga ut lite höstlöv, innan de blåser bort. Man vet aldrig, de kanske försvinner ifrån korten här 😀 Denna dag i förra veckan var det ingen sol, det syns på allt det bleka.

 Men så kom den, solen, och det blev så fint alltihopa!


Nu ska jag försöka fånga den här dagen på bästa sätt. Det är mulet ute och temperaturen kommer att ligga i genomsnitt 11 grader framöver, säger prognosen. Solen glimmar väl till lite då och då förstås.
Jag börjar med kaffe och frulle, så får vi se.

💝 Ljus och Kärlek 💝

10 kommentarer:

  1. Jag gillar absolut inte höst och vinter, men dina bilder var faktiskt väldigt fina :)
    Mörk choklad gillar jag, men den får inte "damma" i munnen :D
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, hösten har varit underbar men nu börjar det blekna.
      Nä, här dammas inte i munnen :D
      Kram!

      Radera
  2. Visst har det varit vackra dagar och där löven nästan färgats i guld av solens strålar. Jättefina bilder och snart har nog träden förlorat sina löv och blir kala. Här är det nu mulet på eftermiddagen och teremometern har sjunkit till + 10.
    Vad gäller choklad är det den med 85% jag gillar bäst. DE andra bli i mitt tycke alltför beska.
    Önskar dig en fin kväll.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättefina dagar och jag har varit ute, trots mulet.
      Kvällen är gången och nu väntar snarkofagen.
      Stor kram!

      Radera
  3. Min gräns går vid 85% för annars blir smaken bara bitter och besk. Jag föredrar mörk choklad men kan även äta med lägre kakaohalt. Det beror helt enkelt på vad jag är sugen på :D

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, allt beror på humöret. Min favvo är 90.
      Kram 💝

      Radera
  4. Då jag inte äter choklad kan jag inte säga vilken som är bäst. Det enda jag vet är att min man testade alla fyra sorter som du nämnde, och han fastnade för den med 70%. Å bara Lindt såklart.
    Dina bilder är fantastiskt fina, vilken färgprakt! Å japp, sedan i söndags har träden på vår innergård också tappat nästan alla löv som nu ligger på gräsmattan och/eller blåser in genom entrédörren...

    PS. 15,4 grader här som mest. Men BBC envisas med att förutspå 18 grader till på torsdag. I believe it when I see it;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lindt är den renaste och bästa chokladen, tycker jag!
      Japp, det har varit en enorm färgprakt men nu börjar det blekna.
      Jodå, här spås 17 grader på torsdag också.

      Radera
  5. Härliga höstbilder!
    Jag gillar inte söt choklad, men inte för bitter heller ... så för mig är 70% helt OK :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. När jag läser kommentarerna upptäcker jag hur onyttig jag är. Jag älskar ljus choklad. Jag har faktiskt försökt vänja mig vid mörk choklad, men det går inte. Kram

    SvaraRadera