söndag, november 11, 2018

Skyltsöndag - marrakech

God morgon! Kanonväder idag men det är faktiskt frost på nätterna. Tror man inte. Men jag har hittat rätta AC-läget nu.
Färska skyltar som kan tala för sig själva. Den med träskylten och dekorerade väggen hör till affären jag visade igår.
Visar en ny plåtskjulsbutik där man kan köpa allt. Där kostar sjalarna 50 dirham jämfört med 70 i stan. 1 dirham är 1 krona.
Sköterska tog mina stygn igår. Skönt. Men jag är öm i hela kroppen så jag orkar ingen vattengympa. Mest höger axel.
Den som håller i Skyltsöndag är härliga BP.
Nu väntar en dignande frukostbuffé. Jag älskar den marockanska maten. Kunde lätt blivit vegetarian här.
☀️ Ljus och kärlek ☀️

4 kommentarer:

  1. det är rätt fint att så gott som allvärldens skyltar in på skärmen sin! tack för det :-)
    Fint det går åt rätt håll med dig!
    Krma

    SvaraRadera
  2. Vi var där i februari och det var isande kalla nätter. Brrrr....
    Hoppas solen värmer gott på dagarna i alla fall.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Så du har hittat din "King" bakifrån. Hahaha! Mycket roligare att ligga i solstolen än att "anstränga sig". Du hade ju Skyltsöndagen att tänka på om man säger så;-)

    Tycker att träskyltningen är helt suverän, speciellt den högra delen. Snack om gediget hantverk här - WOW liksom. Å hattarna på väggen är liksom lite extra. Snyggt!
    Den handgjorda skylten som hänvisar till butiken gillar jag också - annorlunda!
    Den sista bilden visar en typisk och genuin marockansk "butiksmiljö" med hål-i-väggen-restauranger, där man säljer precis allt. Här ser jag även dessa fina "tagines". En sådan du kanske ska köpa om du gillar den marockanska maten, som vi också tyckte var helt fantastisk:-)

    Så skönt att ha blivit av med stygnen. Bildbevis väntar jag tålmodigt på;-)

    Som alltid tackar jag dig lite extra när du tänker på Skyltsöndag trots att du är på semester. Å den här gången är det till och med irl och färska foton. Är impad:-) Tusen tack:-)

    SvaraRadera
  4. Snyggt skyltat från din del av världen!

    Kram och ha en bra måndag nu <3

    SvaraRadera