tisdag, januari 15, 2019

Gems weekly photo challenge: v3 Värme

God tisdagsmorgon! Här kommer ytterligare ett inlägg på den roliga fotoutmaningen. Man får tolka ett givet ord precis som man vill. Denna veckan är det VÄRME.

Om vi pratar väder, så vill ja ha mer värme för här är köldgrader med en gnutta sol som mulnar på och snö väntas komma i eftermiddag, urraburra.

 Jag har valt att tolka ordet värme från min dotter Sarahs bildarkiv. Hon hade så passande, tyckte jag.
Här har familjen grillat ute i snön på tidig kväll innan årsskiftet och slutligen har kaffepetter kommit på. Elden avger inte bara värme utan även vätskevärme i form av kaffe.

 Vem är det som ligger här och vill ha sängvärme eller vad? Jodå, djuren vill ligga varmt och gott.

En sån vovve skulle jag ha i sängen i stället för varmvattenflaskan. Värmefilt är livsfarligt, den kan ta eld.

Värmande kärlek! Kärlek och gos ger fin värme i hela hjärtat!

Fler som skriver om Värme hittar du HÄR!

💖 Ljus och Kärlek 💖

18 kommentarer:

  1. Vilket härligt, värmande inlägg! :-)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Här var det gott om fin värme! Härliga bilder och fin tolkning.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  3. Brasvärme! Så härligt.
    Och att mysa i sängen :-)
    Fina bidrag!
    Tisdagskram!

    SvaraRadera
  4. Du är fast med andra ord. Jag menar alltså fotoutmaningen:-) Bra, mycket bra!
    Ännu bättre att du har tillgång till Sarahs fotoarkiv, för hennes bilder är ju perfekta! Dessutom är hon precis som du en suveränt duktig fotograf.

    Diego är världens finaste hund, även om jag inte skulle vilja ha djur i min säng. Åsså lärde jag mig nåt nytt igen. Visste faktiskt inte att varmvattenflaskor fortfarande fanns. Vet att mina föräldrar använde såväl kopparvärmare som varmvattenflaskor. Nu fick jag ju googla det hela såklart. Det finns ju hur många sådana flaskvarianter som helst - ooooooops!

    Sol, minus 2,5 och ingen snö här.

    SvaraRadera
  5. Fin tolkning och det är skönt att ha en hund eller katt som värmt upp vid fötterna när man kryper ner under täcket. Alltid kul att laga mat ute över öppen eld, det smakar så bra!

    SvaraRadera
  6. En värmande tolkning där den första bilden blev en solklar favorit!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Fin tolkning! Särskilt de fina hundbilderna! Sån värme är bäst!

    SvaraRadera
  8. Heisann, så du har hunden som varmeflaske, jeg har katten.... hunden vår, Spot (likner din), får ikke lov til å komme opp i senga. Han er derfor veldig misunnelig på på den gamle damen som ligger triumferende og kikker ned på han fra sengekanten. Nå ligger han ved siden av meg på sofaen og slapper av! Ha en fin kveld ;:OD)

    SvaraRadera
  9. Första bilden påminner mig om min tid som scoutledare, varmt och mysigt.

    SvaraRadera
  10. Go´a värmande bilder - både eld och fyrfota....
    Fin tolkning!

    SvaraRadera
  11. Tack för värmande kommentarer!
    Det är min dotters bilder, som jag fick låna. Således hennes hund. Och hunden har egentligen inte lov att ligga i sängen, men tar alla chanser.
    Jag själv hade gärna haft en katt i sängen, men jag har inga djur längre.

    SvaraRadera
  12. Härliga värmande bilder och ett perfekt inlägg till veckans tema - snyggt jobbat!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Hihi...det gäller att passa på att krypa ner i sängen när den är ledig. :-)
    Visste inte att värmefiltar var farliga så det var bra att få vet det. Värmeflaska verkar ju vara säkrare.

    SvaraRadera
  14. Länge sedan jag kokade kaffe över en eld, det är så härligt, varm dryck och underbar doft. Och värmande djur, självklart, vilken fin vovve! Jag har tre sängvärmare som under natten kommer närmare och närmare o på morgonen ligger dom alla vid min kudde! Fin tolkning

    SvaraRadera
  15. Värme från en eld är härligt men det är fantastiskt mysigt med värmen från en annan levande varelse. De pälsklädda familjemedlemmarna är riktigt mysiga att ha nära när det är kallt. Då behövs varken värmefilt eller varmvattenflaska i sängen.

    SvaraRadera
  16. Skulle aldrig komma på tanken att köpa en elektrisk värmefilt. Men en lång vete(?)kudde att värma i mikron duger bra. Duntäcke värmer bra också.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  17. Thank you very much for your kind comment on "Warmth".
    Your contribution is also very appealing.
    I can feel the warmth !
    Love greetings
    Jutta

    SvaraRadera
  18. Underbara bilder med en massa värme
    Kram

    SvaraRadera