lördag, januari 26, 2019

Vincero

God lördagsmorgon!

De här orden kom till mig i morse: Jag ger dig min morgon, jag ger dig min dag!
Så här såg det ut för en stund sedan hemma hos mig. Jag försökte fånga med en av fåglarna, som flög, men lyckades inte. De flyger ju så fort!

Det här fotot har jag visat tidigare på Instagram. Jag stod och väntade på bussen i onsdags och fick syn på dessa snöstjärnor och såg framför mig det perfekta fotot.

Jag är fortfarande något kvar i minnena och bjuder på en låt som vi älskade väldigt mycket, då när inspelningen kom med Fredrik Kempe 2002. Fredrik är dessutom kommen ifrån Vårgårda, samma samhälle, som jag är född och uppväxt i. Numera bor han i Hammarby Sjöstad i Stockholm.

Igår jobbade jag en hel del med MOD-berättelser. Idag tar jag det lilla lugna. Satsar på Vasa Ordens årsmöte med därtill följande festligheter i efterkapitlet. Trerätters, god dryck och fin gemenskap.

💝 Ljus och Kärlek 💝

8 kommentarer:

  1. Så vackra isrosor du hittade. Jag tycker om sånt!
    Det blir lite ljusare för varje dag nu, även om det fortfarande är kallt i gamla Sverige.
    Fredrik Kempe är en favorit även hos oss! Kram och ha det fint!

    SvaraRadera
  2. Fina låtar! Både den med Fredrik och den med orden som kom till dig :-)

    Ha en härlig dag!

    SvaraRadera
  3. Vacker musik och vackra snöstjärnor!
    Ha en fin lördag med tillhörande festligheter!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Låter som en riktigt festlig lördag väntar!

    Kram och ha det riktigt bra och roligt <3

    SvaraRadera
  5. Nessum Dorma är med det vackraste jag vet och den här versionen är inte dålig den heller, även om jag föredrar Pavarottis version. Du fick mig att sitta och lyssna av en massa av de stora tenorerna, men Pavarotti slår t o m Jussi Björling.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  6. Vilken vacker iskonst!
    Och de där orden "jag ger dig min morgon, jag ger mig din dag" är ju ord ur en fin sång.

    SvaraRadera
  7. Verkligen ett perfekt foto där med isstjärnorna. Minns också "Vincero" - "Nessum Dorna"och mest med Pavarotti. Harskivan hemma och den spelas då och då. Lyssnade nu på Fredrik Kempe i din länkt men hade glömt han version.
    Önskar dig en riktigt festlig kväll. Ha det allra bäst.
    Varm kram!

    SvaraRadera
  8. Du må ha missat fågeln, men du fick med Shells logotyp istället. Himla rolig "effekt" och färgklick längst ned till höger i bilden. Bra jobbat där.
    Medan jag kommenterar lär du nog ha det som roligast under Vasa Ordens festligheter. NJUT säger jag bara:-)

    SvaraRadera