tisdag, mars 19, 2019

Deklarera?

God tisdagsmorgon! Idag kan man deklarera. Jag funderar på att göra det, så är det gjort. 
Det är annat nu, än när vi hade villa, jordbruk, eget företag och allt skulle ske via papper som innehöll en massa bilagor. Penna, papper, miniräknare över hela bordet.

Tack och lov för dagens teknik. Ett BankId eller en säkerhetskod. Vips, klart!

Tvillinghusen i mitt närområde. Rätt läckert i motsols.
Idag har vi stor sol och blå himmel, men morgonen var kylig. Vinden lite skarp. Så vill man sola, får det bli i lä.

Igår sjöng vi ♪♫ Put a little love in your heart ♪♫
💖
♪♫ Ljus och Kärlek ♪♫

14 kommentarer:

  1. Visst är det enklare nuförtiden - allt var faktiskt inte bättre förr :-D

    Grattis till solen! Här regnar det idag... Riktigt skönt faktiskt :-)

    SvaraRadera
  2. Det var en fin bild, men det ser lite kylslaget ut!
    Lycka till med deklarationen!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Bra att du påminde om deklarationen!,-)
    Vacker bild på husen i motljus, gillar motljus!
    Vacker låt ni sjöng, vackra låtar får det att stocka sig i halsen på mig, så jag hade nog inte kunnat sjunga i kör alla fall ,-))
    Ha det jättefint
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  4. Jag deklarerade efter en del trubbel. Det funkade inte med appen i mobilen, men funkade bra på Skatteverkets hemsida :) Stor skillnad från förr :)
    Fin bild på husen i motljus!
    Solsken här också ... och en klarblå, molnfri himmel!
    Ha en fin fortsättning på dagen!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Då var det dags igen. Min deklaration är väldigt enkel, tack och lov och gjord på ett nix. Kram

    SvaraRadera
  6. Så fin bild.

    Deklaration ja... det bör bli gjort.

    Ha en fin tisdag, kram

    SvaraRadera
  7. Vad skönt med sol och blå himmel. Förhoppningsvis är våren lite närmare. Bilden på husen i motljus är jättefin och de vill nog också njuta av det fina vädret.
    Jag testade att deklarera idag men det var tekniskt fel...Väntar nu ett par dagar. Men visst är det smidigt att bara i stort sett skicka iväg den. Stor skillnad mot när villan fanns. Då fick man ju anstränga sig för att få med allt.
    Varm kram från den spanska terrassen.

    SvaraRadera
  8. Visst är det otroligt enkelt att deklarera nuförtiden och speciellt om man har en helt vanlig deklaration. Snabbt går det dessutom. Tänker på när man satt och skrev för hand själv. Nej, allt var inte bättre förr!

    Kram och god tisdagskväll <3

    SvaraRadera
  9. Jag deklarerade idag via webben och det gick smidigt. Men vad jag förstår så har det varit tekniskt krångel via appen på mobiltelefonen. Så via www.skatteverket.se på laptopen ska ha funkat!

    SvaraRadera
  10. Förstår det var knepigare förr :) Hoppas det gick bra. läste det låg nere lite :) Jag skall försöka göra mitt i helgen, har en husförsäljning som skall in :)

    SvaraRadera
  11. Vi har inte ens fått våra deklarationer. Försökte göra min på nätet ifjol och misslyckades kapitalt. Håller mig nog till gammalt, hederligt papper.

    Jo, vädret var helt underbart idag, åtminstone i lä på vår balkong där vi åt lunch i 22 grader. Då åkte till och med hooden av. Men verkligheten kom ikapp mig när jag gjorde några ärenden i det "riktiga" vädret. Blåst som bara den!

    SvaraRadera
  12. Nu kollade jag genast min deklaration på mobilen, och se, den finns att göra klar...och med återbäring i år, hurra!
    Nu väntar vi på mera vårvärme...och skatteåterbäringen!
    Sov så gott! Kram

    SvaraRadera
  13. Oj är det redan dags att deklarera?? Tiden går fort ... ;)

    SvaraRadera
  14. It was a nice picture

    SvaraRadera