onsdag, mars 27, 2019

Det skrivs att värmen kommer??

God onsdagsmorgon! Nu är "Den tyska flickan" utläst. Den får högt betyg av mig. Vacker och hjärtskärande, som det står på bokomslaget. Och inget hittepå utan tragisk verklighet finns bakom, om nazismen, som i boken kallas Odjuren.

Några fler vårblommor i min park tittar fram.

Tvillinghusen är väldigt läckra i motljus, kan inte låta bli att fota.
Solen månd skina, men det är förbaskat kyligt och blåsigt. Nu vill jag ha värme!!!
Idag får jag försöka vara ute lite mer, solen ska skina hela dagen och det blir upp till 8 grader.
Och så får jag starta ny bokläsning inomhus, balkongen är ännu iskall!

Idag ska jag också börja plocka i resväskan lite, för på fredag drar jag. Det börjar fylla på sig i agendan. Två sommarsemestrar är bokade och det känns kul.

💝 Ljus och Kärlek 💝

9 kommentarer:

  1. Så fint med alla vårblommor som börjar titta fram! Hoppas ni får lite varmare snart!
    Kram och trevlig onsdag!

    SvaraRadera
  2. Läckra bilder på husen! Kul med förestående resor också :-)

    Ha en härlig lill-lördag!

    SvaraRadera
  3. Så vackert med vårblommorna! Ja, nu längtar man verkligen efter värmen. Att sitta ute och läsa är ju så skönt och mysigt.

    Spännande och kul med dina inbokade resor!

    Kram

    PS. Har problem med att få igenom denna kommentar så jag vet inte om det blir dubbelt nu.

    SvaraRadera
  4. Lagom snabb snösmältning och lagom varmt med nattligt regnande är bra förutsättning för påfylld grundvattennivå som är låg i hela landet.

    Nu så vill ju även jag ha sol... men fina dagar och kyliga nätter är bäst.

    Så trevligt med en resa och att se framemot sommaren och semesterresa är ju inte dumt.

    Själv har jag relativt nyss påbörjat dagen... vaknade strax efter 12,
    ja jag vilar mig i form ;-)

    Ha en fin onsdag, kram

    SvaraRadera
  5. Bilderna på dessa hus är jättefina. Och kontrastrerna kommer fint fram.
    Och visst vore det skönt med värme nu. Men den lär vara på väg.
    Trevligt med ett par sommarsemestrar och även med en resa nu på fredag. Att vidga vyerna är alltid trevligt.
    Stor kram

    SvaraRadera
  6. Jag håller helt med dig. Nu vill man ha lite värme, för det är för himla trist med den här kylan. Allting har liksom stannat upp!
    Hoppas att du får en trevlig resa, vart det nu är du ska?
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  7. Visst var boken väldigt bra!
    Lite vårvärme har jag alls inget emot. I dag har vi 10 grader men mer än så är kanske inte att begära.

    Kram och ha en härlig kväll <3

    SvaraRadera
  8. Det var roligt att du tyckte om boken. Den kommer jag att minnas länge i alla fall. Håller med dig om att det är kyligt i snålblåsten. Men jag har fortfarande mina termobyxor på mig när jag är ute och går. Här ute på landet möter man som högst någon som är ute med hunden och då gör det ju ingenting hur man ser ut :-).
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  9. Absolut älskar dina bilder på tvillinghusen. Balkongerna som sticker ut i dubbel bemärkelse är otroligt läckra att titta på på ditt foto. Skulle dock inte vilja byta min tio meter lång och 1,60 breda balkong mot dessa minivarianter. Åt andra sidan är balkongerna på "mitt" hus inte lika fotogeniska som dina;-)

    Det var riktigt fint och varmt här idag, och prognosen de närmaste dagarna ser ännu bättre ut:-)

    Kul med två bokade sommarresor och en tredje resa nu på fredag. Jätteskoj!

    SvaraRadera