lördag, mars 23, 2019

Ett bokpaket landade...

....hemma hos mig! Glädjespridaren är bloggvännen Ingrid på Gotland!

Ingrid känner ju till att jag lägger mycket tid på att sprida budskapet om organdonation och undrade om jag läst den här boken.

Snällt att skicka den till mig och jag ska verkligen ta mig an den här boken. Har bläddrat lite och den verkar spännande. Stort tack!

Någon bokmal är jag då inte längre. Den tiden är förbi när jag lånade 14 böcker på bibblan och bara slukade dem.

Bokläsandet har gått i perioder. Långa perioder då jag inte läst en endaste bok, utan i stället läst saker i jobbet eller för att ta en examen, eller som nu, läser massa historier, som folk skickar in om organdonation, ett ämne som jag brinner för.

Nyligen tänkte jag att NU ska jag ta tag i läsandet. Kom hem med en tjock bok från bibblan, som jag upptäckte att jag redan läst, suck. Stod på kö för en ny, det kom ett sms att den fanns, men när jag skulle hämta ut den, fanns den inte! 

Till slut gick de ut till bokbussen och hittade ett ex där, så nu har jag börjat med "Den tyska flickan". Rejält tjock den med, men intressant. Vacker, sorglig, rörande. Jag strävar på, är i drygt mitten nu. Det är bloggvännen Musikanta som inspirerat mig till boklånet.

Idag blir det full rulle. Festrulle. Jag ska vara på Vasa Orden redan kl 16.30 och sedan flyter kvällen på i ett. God mat och dryck och en underhållning av två töser från fiskeläget Spiken väntar.
Det gäller att klä upp sig till tänderna, men sådant gillar ju jag, haha.

💖 Ljus och Kärlek 💖

13 kommentarer:

  1. Grattis på namnsdagen! Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken trevlig försändelse att få med posten! "Den tyska flickan" har jag läst och tyckte mycket om den. Själv kan jag inte vara utan en bok för det känns helt konstigt men var sak har sin tid!

    Kram och grattis på namnsdagen <3

    SvaraRadera
  3. Så gulligt av Ingrid, som jag också följer. Hon var med mig på en resa i Tyskland för många, många år sedan och hittad mig igen med bloggen, roligt. Så nu har ni ännu mer gemensamt.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Vad snällt av Ingrid att skicka den boken! :-)
    Mitt läsande går också i perioder, just nu står läsandet på "off"...

    Ha en fin dag och en supertrevlig eftermiddag och kväll!

    SvaraRadera
  5. Så snällt av henne att skicka boken till dig!
    Hoppas du får en jättetrevlig kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ibland kan Postnord minsann, för boken kom fram dagen efter att jag skickat den. Mycket nöje! MIn läsning går också i perioder och mest läser jag på sommaren när jag kan sitta ute.
    Grattis på namnsdagen!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  7. Har åter lättare att kommentera på blogspot men min webbadress minns formuläret inte, så alltid är det nåt som strular.
    Lördagskram!

    SvaraRadera
  8. Trevligt med bokpaket i postlådan :)

    Ha en riktigt härlig festkväll och glöm inte att visa upp Dig när Du är uppklädd till tänderna :) jag vill se så vacker Du är <3
    kram

    SvaraRadera
  9. Detta med läsning i perioder känner jag väl igen. Men läser gör jag om inte alltid just bara skönlitteratur. En del historia blir det och mycket som har med mitt resejobb att göra. Och inför vår resa i Sydamerika läste jag på massor för att ha viss förförståelse.
    Boken "Den tyska flickan" läste jag för ett tag sedan och den berörde verkligen.
    Önskar dig en fin och rolig kväll.
    Även här blir det fest i kväll och tillsammans med goda vänner.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig försändelse i din brevlåda! Det är fint med goda bloggvänner!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Läste med mycket innan jag träffa E och vi fick barn, nu har jag tappat det helt :( men vill läsa, men hittar inte lusten!

    Låter som en härlig kväll för dig idag!

    SvaraRadera
  12. Så omtänksamt av Ingrid att skicka just den boken till dig. Passar ju perfekt till ditt intresse.
    Du verkar vara en periodare vad gäller böcker. Jag har inte tröttnat än, men så började ju inte läsa böcker förrän jag var ungefär 13 år.

    Hoppas du njuter för fullt av kvällen, men det brukar du ju göra:-)

    SvaraRadera
  13. Heder åt dig som jobbar för att fler ska skänka sina organ till dem som behöver. När jag var 26 år drabbades min mor av en stor hjärnblödning. Hon var 48 år och så snart jag fick veta flög jag från Stockholm till Helsingfors för att vara vid hennes sida. Tyvärr återfick hon aldrig medvetandet trots att hon levde en vecka. Sen fick jag helt plötsligt frågan om organdonation, något vi aldrig pratat om med min mamma. Nu var det inte så mycket som man kunde använda av hennes organ pga dödsorsaken men man frågade om jag kunde tänka mig att donera hornhinnorna. Jag tvekade inte en sekund. Mamma behövde dem inte längre, och beslutet var helt och hållet mitt...
    Själv har jag skrivit donationskort sedan länge.

    SvaraRadera