fredag, mars 22, 2019

Våga säga hej!

God fredagsmorgon och HEJ!

Idag slår Radio Skaraborg ett slag för att våga säga hej till en medmänniska.
Har du sagt hej till någon idag?
Än har jag inte hunnit, men brukar det till folk som bor häromkring. De flesta hejar glatt tillbaka.
Min pappa sa hej och du till alla, det fanns inget niande där, inte.

 Bilderna togs i onsdags, på vårdagjämningen, men jag har inte haft utrymme för att publicera dem förrän idag. Och ingen skillnad idag.

Denna bild togs igår eftermiddag kl 17. Lägg märke till lite blått däruppe i skyn. För tre månader sedan var det kolsvart kl 15. Solen tittar fram då och då men det har varit och är en frisk bris ute, så jag har fortfarande mössa på huvudet.

En minnesbild för exakt nio år sedan. Vi var ute och åkte i bygden.
"På en byväg om våren är det lerigt och dant."

Nu känner jag kaffedoften, får nog sörpla lite Zoega´s med tilltugg. Ha en fin fredag, fylld med Ljus och Kärlek 💝

12 kommentarer:

  1. Här hälsar man nästan alltid på folk man möter, vare sig man känner dem eller inte. Ett litet hej, skadar aldrig.
    Ha en skön fredag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Det är egentligen konstigt att man måste påminnas om att säga hej...det är ju helt naturligt, kan tyckas. Men tyvärr verkar det inte vara så idag. Hos mig är det en strålande solig vårdag idag och jag ska snart ge mig ut i trädgården. Man måste ta vara på alla fina stunder. Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har inte heller hunnit säga hej till nån idag, men det kommer nog i sinom tid. Åtminstone kommer jag att säga "hola" till tant kirurg när det blir dags för återbesök och stygnborttagning i eftermiddag :-)

    Minns en gång på Island när jag och en väninna var ute och gick på en väg långt ute på vischan. Mötte en farbror som stirrade väldigt på oss (var nog inte så många turister som irrat sig dit). När vi var i höjd med varandra så sa jag:
    - Hej!
    Han svarade:
    - Känner jag dig?
    Haha! Jag och väninnan skrattade gott åt detta :-D

    SvaraRadera
  4. Ja vi borde verkligen bli bättre på säga hej när vi möts. Eller ge varandra ett leende. Tänkte på det när jag gick på min promenad, att jag ofta innan titta bort när jag mötte folk. Men det har jag slut med nu och ler alltid när jag möter någon, de tror väl jag är knäpp haha, och idag mötte jag en kvinna och tänkte säga hej, men hon vände bort huvudet och då uteblev hejet.

    SvaraRadera
  5. Jag har hunnit säga hej till en massa människor idag. Får se om det blir fler.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hoppas du fick se solen lite idag som vi här i 08-området!
    JA, ett hej är alltid kul att få, och det blir flera hej ikväll när jag kommer till jobbet!
    HA en trevlig helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Vi har haft aningen bättre väder i nollåttaland både igår och idag. Å det där med att säga hej har jag märkt att fler och fler gör, jämfört med säg för 10-20 år sedan. Så japp, jag ger faktiskt alltid ett leende när jag möter personer på vägen eller i huset. För det mesta hejar jag också. Har märkt att det är otroligt få som inte reagerar. Bra det.

    SvaraRadera
  8. Här var det en skön och vårlik morgon men på eftermiddagen råkallt.

    Att säga hej ska vi självklart göra. Bättre en gång för mycket än en gång för lite!

    Kram och god kväll <3

    SvaraRadera
  9. Jag hälsar nästan dagligen på människor jag möter och inte heller känner. Tänkte på att när jag i december besökte Tove i Arvika så hälsade alla på mig och Tove. Jag trodde först att Tove kände alla, men så var det inte. I Arvika hälsar man.
    Idag har jag sagt "hej" - buenos dias" till flera och jag tycker det är trevligt.
    Vet också att min pappa alltid, även i Stockholm hälsade på folk för det var han van vid från Töreboda.

    Visst är det skönt med de ljusare dagarna. Bar att njuta av dem.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  10. Så här på landet säger vi hej till alla vi möter, vilket i och för sig inte är så många - tror inte jag sa hej till någon annan än Lasse igår ... ja, åt Sixten också när han kom in :)
    Här har varit ett par fantastiska vårdagar och det har varit många tillfällen att njuta av solen, fågelkvittret och vårblommorna. :)
    Kram

    SvaraRadera
  11. Jag är rätt duktig på att säga hej till folk jag möter.Det kostar så lite. Ofta får man ett leende och ett hej tillbaka.
    Snart är jag ur mitt vinteride och kan njuta av den svenska våren! Kram

    SvaraRadera
  12. En sådan bra dag med Våga säga hej!
    Vi säger nog rätt ofta hej till varandra i småstaden :-)
    Jag säger också alltid hej i trappan i huset där jag bor, även då främlingar rör sig där.

    SvaraRadera