onsdag, mars 06, 2019

Skogshyddan

God onsdagsmorgon! Japp, igår vaknade jag till lite snö och slask. Men skulle iväg lite senare och blev erbjuden skjuts i stället för att jag skulle cykla, väldigt snällt. Jag cyklar gärna, men i skitväder är det trögt.

Så här såg det ut hos mig.

En sådan fin elcykel, som jag ser står ute varje dag. Det är förmodligen omöjligt att få ner den i något cykelförråd i källaren. Men kolla, det stöldbegärliga batteriet sitter kvar! Detta är en mycket dyr cykel, dessutom.

Hit har jag gått för att vänta på bilskjutsen.

Räkmackan på det ljusa och luftiga caféet Skogshyddan. De har allt möjligt som görs på beställning, så man kan ta en lättare lunch här också i form av soppa eller paj. 
  
Utsikten mot Vänern. Sommartid är det här en ljuvlig badstrand.
Jag tror vi satt här i två timmar, tiden går fort när man har trevligt.

Hej svejs, nu ska jag strax ut och åka buss och det är ännu mera snö, som kom inatt!

💖 Ljus och Kärlek 💖

14 kommentarer:

  1. Nej, någon mer snö vill jag inte ha. Vi har regn, och det är snäppet bättre. Enda fördelen är att jag hinner få undan lite inomhus, för när solen tittar fram måste jag bara ge mig ut. Kram

    SvaraRadera
  2. usch för snö, här har vi haft så lite bara 24/12 inte mer men gud va gott med räkmacka mums ta det försiktigt Gerd o ha det gott kram

    SvaraRadera
  3. Här ser det ungefär likadant ut som hos er under gårdagen.
    Skogshyddan verkar vara ett trevligt ställe och räkmackan ser jättegod ut.
    Ha en fin onsdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. En solig dag med blå himmel denna onsdag, men det sägs ska komma mer snö. Vi har dock fortfarande lite drygt minus 10 så jag tror snön dröjer framemot kvällen.

    Den där räkmackan... MUMS.

    SvaraRadera
  5. Snö nu känns ju helt fel. Mars är en vårmånad. Även Stockholm har lite snö och en del minusgrader. mysigt att värma sig med vänner och en räkmacka i Skogshyddan.
    Önskar dig en fin busstur.
    Varm kram!

    SvaraRadera
  6. Vi har också fått snön tillbaka, så nu är det vitt på marken igen.
    Men jag såg att det skulle regna i morgon, så då försvinner den nog.
    Härliga bilder du visar och jag förstår att du hade det trevligt.
    Trevlig busstur och kram till dig.

    SvaraRadera
  7. Med tanke på vädret så var det säkert skönt att slippa cykla. Jag hade aldrig vågat låta en sådan cykel stå utomhus och med batteriet...

    Kram och god onsdagskväll!

    SvaraRadera
  8. Liiiite mera snö har vi, men fem plusgrader imorgon lär nog göra nåt åt den saken. Vilken larvig jo-o vinter vi har haft.
    Å när jag ser din läckra räkmacka så tycker jag synd om mig själv som inte tål räkor. Undrar ibland varför man inte gör mackor med kräftstjärtar, för kräftar har jag inga problem med.
    Härligt med sådana ställen som Skogshyddan, de är guld värda. Jag har tre linkande kaféer i närheten. Livsräddare är dom när man är för lat för att laga mat;-)

    SvaraRadera
  9. Me again: Förstår inte din kommentar hos mig riktigt. Har läst ditt inlägg idag och kommenterat. Men om du har mejlat till mig så har jag då inte fått ditt mejl. Kollade precis mina inkorgar, och där låg det inget "brev" från dig.

    SvaraRadera
  10. Nä, jag fattar ingenting, BP. allt är nog OK.

    SvaraRadera
  11. Svar: Oooops! Japp, vi fick Vårdguiden, men den brukar slängas direkt. Nu ska jag förstås omedelbart fiska upp tidningen ur återvinningspåsen:-)

    SvaraRadera
  12. Snö och mycket halt har vi.
    Smörgåsen ser jättegod ut.
    Sista bilden vilken vacker vy!
    Bra att få åka med någon när det är det här vädret.
    Jättefin lådcykel, jag skulle inte våga ha en ute så där, jättedyra!
    Men hos oss skulle den inte få plats att komma in ett cykelrum eller källarrum, tyvärr annars skulle vi gärna haft en ,-)
    Men det stupade på just det!
    Så det fick bli vanliga ihopfällbara cyklar i stället som vi har i ett av rummen inne ,-)
    Mysig dag du verkar ha haft, fina bilder.Ha det jättefint
    KRAM från mig Primrose ,-)

    SvaraRadera
  13. Me again: Tack vare din kommentar har jag för första gången tittat i Vårdguiden efter att jag fiskat upp den ur påsen. Å såklart hittade jag artikeln om dig och Sara. Inledningsartikel till hela serien - WOW! Nu är ni verkligen kändisar, och med hel rätt. Eloge till dig! Bilden på er två var helt underbar. Så mycket glädje och kärlek som fanns i det fotot. Hoppas många läser serien och anmäler sig som donatorer. Jag har ju gjort det för länge sedan! Hoppas några av mina organ fortfarande duger;-)

    SvaraRadera
  14. Vad bra att du plockade upp tidningen ur påsen igen, BP! Jag brukar väl inte direkt läsa såna tidningar/broschyrer men bläddrar alltid igenom först innan jag slänger.
    Bra att du tagit ställning! Och vilken tur att slipper avgöra själv om ens organ duger :D Det gör läkarna.
    Hoppas också att många läser och anmäler sig. Dock kommer inte tidningen ut i brevlådorna till hela landet, så därför bloggar jag idag om detta.

    SvaraRadera