söndag, mars 10, 2019

Skyltsöndag nr 200 - 10 mars 2019

God morgon, från mitt Blogghem! Solen skiner som ett klot och belyser det vita på backen och på träden.

Jag såg och lyssnade på Mellon igår kväll. Förstår att rätt låt vann, men det var inte min favvo personligen, men man ska ju tänka i stort. Den som fastnat av alla är tveklöst Arvingarnas I do, I do, I do. Det fanns flera bra såsom Jon-Henrik, Anna, Lina.

Men nu är det Skyltsöndag, nu kör vi!

 Ja, jag är en god Spara. Åker mest tåg. Det är februaris statistik.
(Jag får den från SJ på mail. Men SJ vet inte när jag åker Kinnekullebanan och inte heller MTR Express, så jag åker mer tåg än så).




Det är ju jubileum i Skyltsöndag och då vill jag fira det med att visa min pappas 75-årsjubileum. Bredvid står min mamma, 66 år. En mycket vanlig firningsbild, förr i tiden.

Skyltsöndag, som nu har pågått i 200 veckor, förvaltas av fina bloggvännen BP. Hos henne kan ni se fler som söndagsskyltar!

💝 Ljus och Kärlek 💝 

9 kommentarer:

  1. Många låtar som var bra tycker jag, därför var det så konstigt att John Lundvik typ krossade allt motstånd. Men det var också en bra låt och en värdig vinnare :-)

    Haha! Älskar den informativa skylten som berättar vad tågen säger i andra länder :-D

    Härlig jubileumsbild också :-)

    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  2. Snyggt skyltat som vanligt!

    Ja, så skulle alla jubilarer förevigas förr. Undrar om det var för att visa upp hur mycket blommor man förärats...

    Kram och ha en fin söndag <3

    SvaraRadera
  3. Jag tittade också på Mellon, men tycker nog att rätt låt vann. Arvingarnas låt och uppträdande var alldeles för mossigt. Inte ska Sverige ställa upp i Eurovisionsschlager festivalen med ett medelålders dansband.
    Så fin din firningsbild är - en riktig klassiker.
    Trevlig söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Att jag tycker det var Rätt låt som vann ja det vet Du ju redan :)

    Din firningsbild på Dina föräldrar är fin,
    jag förstår att den är klassisk... även om jag inte sett speciellt många liknande bilder i mina föräldrars fotoalbum... men mina föräldrar var inte speciellt mycket för att ta kort.

    Gillar skyltarna och undrar hur Du vet hur mycket utsläpp Du avger?

    SvaraRadera
  5. Jag såg mellon här hemma med Max och vi tyckte att "rätt låt" vann. Men det fanns flera jag gillade. Hade ju knappast inte hört bitarna innan.
    Kul med tema tåg denna skyltsöndag och en hel del har du ju sparat in vad gäller utsläpp. För egen del har jag nog slöst en hel del med olika utsläpp men jag tycker också det är viktigt med möten och så även långt bort och då blir det ju inte tåg. Här i Stockholm är det ju knappast så att ens Uppsalatåget fungerar och är att lita på. Bil har vi ju ingen så där sparar vi in en hel del överlag.
    Känner igen dessa jubileumsbilder från förr. Och roligt att se din pappas 75 - årsdag.
    Varm kram!

    SvaraRadera
  6. Vilken toppen skyltning som dessutom har en röd tråd:-) Bra jobbat där. Å vilket skratt jag fick när jag läste vad tågen säger i andra länder. Japp, jag läste högt såklart:-)

    Jättekul att du avslutar med att fira 200 Skyltsöndagar med din pappas 75-årsdag. Väldigt fyndigt och uppskattat:-)

    Mellon kan jag inte yttra mig om, då jag inte såg det. Men jag satte på tvn för att se sista delen av "Unforgotten" direkt efter finalen. Såg kanske 30 sekunder av vinnarlåten så...

    Tusen tack för en toppenskyltning och länken:-)

    SvaraRadera
  7. Vilket fint avslutningsfoto. Det var ju viktigt att man fotade hela blomsterprakten , helt naturligt. Och ett trevligt minne både för dem som blev fotade och de kommande generationerna. Kul med tågljuden, påminner mig om att man lär barn hur olika djur låter. Det skiljer sig jättemycket mellan olika språk det också. På svenska säger hunden vov vov, på finska hau hau....
    SJ planschen är underbar, kan det inte snart bli modernt med knäbyxor med puff igen? Ha en fin marsvecka, nu värmer solen

    SvaraRadera
  8. Den slags firarbild minns jag med. Jag gillar din skylt med hur tåget låter i olika länder. Jättekul!

    SvaraRadera
  9. Den första manar till eftertake och den gamla SJ skylten är underbar, tänk vad klämkäcka alla var förr :)

    SvaraRadera