mÄndag, maj 06, 2019

Glad mĂ„ndag 😀 6 maj

God morgon! Jag vaknade till en smula sol som snart kommer att gömma sig och falla ner som blöta droppar. Si sÄ dÀr omvÀxlande lÀr det bli och lite kyligt.

PĂ„ bibblan har man haft en utstĂ€llning. En del av denna, lite originell. 
Ser du vad detta Àr?

HÀr inne stÄr det:
"Höra skogen, fÄglarna.
Tidan som rinner en bit bort.
Att bara sitta pÄ terassen och höra
landsbygden Àr avkoppling.
Och ger kraft tillbaka direkt."

HÀr Àr ene svÀrsonen framme och busar med mig. Inte ovanligt. Men nÄgot att bli glad Ät.

Idag ska jag ta mig till bibblan och hÀmta ut en bestÀlld bok. Ta det lugnt tills jag cyklar ivÀg till glada gospelövningen ikvÀll. KÀnns som jag varit jetlaggad nu i nÄgra dagar. Jag tÄgade, bilade och bussade i sammanlagt 50 mil pÄ onsdag till fredag. Dessutom kÀnslosamma möten för sjÀlen.

Det Ă€r bloggvĂ€nnen Carita som uppfunnit temat GLAD MÅNDAG.
💛 Ljus och KĂ€rlek 💛

3 kommentarer:

  1. Kavajer förmodar jag och man kan tydligen stÀlla ut allt...

    Kram och ha en glad mÄndag!

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte mig se kavajer dÀr pÄ första bilden.
    Texten Àr tankvÀrd. Att ge tiden och sig sjÀlv tid.
    Du ser lite förvÄnad ut pÄ bilden men helt klart en bild att bli glad av.
    Kan tÀnka mig att Àven kvÀllens gospelsÄng piggar upp.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  3. Det Àr kavajer i första bilden. Det roliga Àr att det verkar vara en "utstÀllnings-drive" hos bibliotek i hela Sverige som just involverar textilier i olika former. I Vallentunas bibliotek sÄg vi nÀmligen en snarlik utstÀllning i fredags. Ganska kul tycker jag.

    Tre droppar regn kom det i eftermiddags, men som tur Àr ingen snö som SMHI har utlovat norr om Gefle.

    SvaraRadera