tisdag, maj 07, 2019

Glad vanlig sketen tisdag

God morgon! Rubriken låter som ett nytt tema, men jag fortsätter bara att vara glad 😀 det blir roligare då.

Spejar utåt balkongen, fem grader och halv glad-sol. No no, ingen frulle har gått dit ut på ett tag, men jag välsignar att sitta vid köksbordet, också mysigt.

Det blå stationshuset står fortfarande kvar. Jag klev av här i onsdags och bytte tåget som gick till Göteborg mot tåget som gick från Uddevalla till Borås.

 Jag skulle till Wictors 19-årsfirande, en vecka i efterskott.
Svärdottern hade lagat moussaka på lammfärs med fräsch grönsallad till och efterrätten var en typ av kladdkaka med hemmagjord glass och kolasås.

Mitt ena goa barnbarn, som jag är Farmor åt. Snart väntar studenten.

Var på gospelövning igår kväll. Jag slapp cykla. Goa Anne erbjöd skjuts i sin bil eftersom vädret var si och så med regnskurar. Nej, cykla i regn är då inte min favvo.

Idag är ett oskrivet blad, så då får jag vända blad i boken. Ljus och Kärlek och ha en underbar dag!

8 kommentarer:

  1. Jag önskar dig också en riktigt fint tisdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Det där huset är verkligen jätteblått... :-D

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt firande av nittonåringen! Även små barnbarn blir stora :D

    Kram och ha en fin tisdag!

    SvaraRadera
  4. Vad trevligt att vara med och fira Victors födelsedag även om det blev lite i efterskott. Och ett fint firande blev det förstår jag.
    Stationshuset syns ju så det är ingen risk att man missar det.
    Fint att du slapp cykla när det är så ostadigt väder och bra att ha hjälpsamma vänner.
    Önskar dig en fin kväll.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  5. Ja trist med vädret men inget vi kan päverka tyvärr, men va fint du haft det o ätit gott gott :) ta hand om dig kram fina du <3

    SvaraRadera
  6. Vara stationshuset ser lika läckert ut som moussakan och tårtan. Trippel mums alltså:-) Din svärdotter verkar vara otroligt duktig på att laga mat och baka. Bara sätta sig till bords och njuta, vilket du troligen gjorde.

    Sju grader och en himla blåst här. Kändes ungefär som två minusgrader;-)

    SvaraRadera
  7. Blått flott stationshus och inte bara blott en dag.
    Att cykla i regn och "skitväder" är väl inte det trevligaste, skönt Du fick skjuts.
    Ha en riktigt fin onsdag, kram

    SvaraRadera
  8. Det var en rolig rubrik som fick mig att skratta!
    Och den blå byggnaden är ju verkligen en fin klick!

    SvaraRadera