onsdag, maj 22, 2019

Hälta-hälta

God onsdagsmorgon! Vilken trevlig fest jag var på igår kväll! Jätterolig och mysig. Det var en tackfest med 80-talstema, där kyrkan ville säga tack för alla volontärers engagemang. Vi var många som tackade ja.

Så ser den ut, en äkta skaraborgsk hälta-hälta! Förutom korven så är det "lite av varje" i tillbehör. Hälften mos och hälften strips.

Med sugrör i drickan, eller halsa direkt. Efterpå kaffe och After Eight. Så var det tipspromenad med prisutdelning av "Twist" och sist en liten stund i kyrkan med återblickar på filmer och sånger som var populära på 80-talet. 

Här provades hej vilt här hemma. Det blev så här. Adidas träningsbyxor och pannband.

Frivilligt att klä sig i 80-talsstil. Den fräckaste hade ju kyrkoherden Monica. Hon var Super Mario Bros.

Idag har jag tvättstugan. Ska läsa nya boken på soliga balkongen. Bloggvandra i eftermiddag, då regnet kommer. Lagom är bäst. Jag har en del jobb bakom kulisserna och snart är jag ut och reser igen.
Njut av denna dagen med ljus och kärlek!

7 kommentarer:

  1. Gud vad gott det skulle vara med en såndär korv med mos! Fast det får nog vänta tills jag kommer hem till det försvenskade Torrevieja :-D

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig fest :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder och roligt tema. Jag kan tänka mig att du hade det mycket trevligt.
    Du ser käck ut och passande klädd, underbart.
    Aha, snart dags för resa igen? Spännande.
    Varm kram till dig.

    SvaraRadera
  4. Vilken trevlig och rolig nostalgifest! Jättkul idé!
    Och jag tycker du fick till en bra "outfit".
    Önskar dig en fin onsdag.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  5. Ser trevligt ut! Och gott! Du passar bra i 80-talslooken!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilken trevlig fest med kul tema! Den varianten av korv har jag inte ätit men jag känner igen namnet på den.

    Kram och ha en fin kväll <3

    SvaraRadera
  7. Hahaha! Du lyckades perfekt med din outfit! Du passade in så att säga:-)
    Skrattade gott åt din bild som visade maten. Lärde mig ju igår vad hälta-hälta är. Det enda jag saknade här är "en stor stark". Det var ju i stort sett det enda ölet man kunde beställa ute på 1980-talet. Visserligen från olika bryggerier, men ändå.

    SvaraRadera