torsdag, maj 23, 2019

Nu grönskar det i dalens famn...

...nu doftar äng och lid.

God torsdagsmorgon! Ja, inte blev det någon rast och ro idag, heller. Får iväg till tandhygienisten här på förmiddagen och på en kristlig tid, för en gångs skull. 11.20.
Men det är behövligt. Särskilt innan jag ska ut och resa. Jag ska på vin- och sparrisresa till Pfalz om en vecka. Mumsa på den goda vita sparrisen och drickbart till. Finns faktiskt ett särskilt vitt sparrisvin!





Här, i denna bersån, sitter jag och gömmer mig ibland, när solen försvunnit från min balkong och kommit hit.
 Jag önskar er alla en fin dag med ljus och kärlek!

8 kommentarer:

  1. Sparris är väl annars en sån där grej som inte passar ihop med vilket vin som helst.
    Härliga sommarbilder.
    Ha en fin torsdag, kram

    SvaraRadera
  2. Trevlig resa!
    Sparris är gott och det är vin också!

    SvaraRadera
  3. Sparris är jättegott, ja även vin också :)
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Sparris tycker jag mycket om så det låter som en resa helt i min smak! Vin är inte fel det heller ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Så roligt med den förestående sparris och vinresan. Ska bli jätteroligt att via din blogg få följa med.
    Visst blommar det vackert hemma. Tursamt nog hann i alla fall uppleva tiden mellan hägg och syren innan jag gav mig iväg. Och en hel del mer grönska hinner jag se runt om i Sverige i sommar.
    Har här i Torrevieja idag sett hur vackert det blommar och här är det på ett annat sätt- Inte riktigt den skira grönska som finns hemma. Men många vackra blommor.
    Stor kram och trevlig torsdag.

    SvaraRadera
  6. Skönt somriga bilder ... härligt att ha en trevlig resa att se fram emot!

    SvaraRadera
  7. Härligt med en resa på gång! Vi är just nu ute på en liten tripp och tandhygienisten gjorde sig påmind TVÅ gånger igår när hon ringde och ändrade tiden. Samma dag, men tidigare och tidigare på grund av återbud. Nåja, det är ju bara att bita ihop. Eller kanske inte... ;-)

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga och somriga bilder! Men det bästa är ju att du ger dig ut på en vin- och sparrisresa igen. Suveränt! Det har ju nästan blivit en tradition för dig, så himla kul. Å ärligt talat så är vit sparris betydligt godare än den gröna.

    Svar: Å jag som är så observant;-) Nej, jag missade legohalsbandet helt, men himla kul att du bar det på festen:-)

    SvaraRadera