fredag, maj 24, 2019

Reklam för Lisch

God fredagsmorgon! Gårdagen förpestades lite av tandhygienistens härjande i mina tandhalsar och skrymslen. Men det var befogat. Så tacksam att hon finns. Tacksam att Alvedon finns.

En dag när det var skapligt väder passade jag på att fotografera i en bakgård. Det har jag gjort förr, det är lite spännande och känns nästan lite "förbjudet", men vad då?

Denna gård ligger bakom den hundraåriga byggnaden som Handelsbanken numera är inrymd i, här i Lisch.


Bilderna talar för sig själva.

På bibblan kunde jag läsa den lokala papperstidningen och fick se detta! Jag är inte förvånad. Vår vackra stad är SÅ populär. Skånekommunen Lomma ligger etta på bostadsrätter på Hemnet och Lidköping kommer tvåa! Eslöv blev trea. 

Det är inte bara staden i sig här, som lockar, utan vi har ju de fina närområdena, som gjorda för naturälskare. Vatten och milslånga badstränder. 

Det var det om det. Ha en mysig fredag, fylld med ljus och kärlek!

6 kommentarer:

  1. Du gör verkligen bra reklam för Lidköping! Det är en fin stad! Jag tycker om dina bilder. Så fina!
    Om stan är så poppis så skjuter väl priserna på hus och lägenheter i höjden antar jag!
    Fredagskramen!

    SvaraRadera
  2. Visst är Lidköping en fin stad! Och med så vackra omgivningar. Och prismässigt, vad gäller bosdatadsrätter, radhus och villor, ligger ju Lidköping också väldigt bra till. Roligt! Kanske kan inflyttningen öka.
    Roligt med en titt in på de fina gårdarna och fint att en hel del gammalt bevarats.
    Stor kram och trevlig kväll.

    SvaraRadera
  3. Hoppas att tandhygiensten inte misshandlade dig alltför mycket. Jag avskyr de där besöken. I dag har jag varit hos tandläkaren och lagat ett litet angrepp av karies och sånt tycker jag går hur bra som helst.
    Ha en fin helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Vilken fin bakgård så klart att man tjuvkikar och fotograferar.
    Senast jag var hos tandhygienisten så blev vi ovänner så jag gick där ifrån...

    Kram

    SvaraRadera
  5. Du måste väl vara Lischs främsta ambassadör. Alla bilder jag sett från din hemmaplan - och det har ju blivit ett antal under åren - bekräftar bara vilken fin stad det är. Den är välskött, bjuder på läckra byggnader, ett fint torg med torghandel, en campingplats som fått utmärkelse, Vänern med mera, med mera. Jo, jag förstår att Lidköping ligger i topp hos Hemnet.
    Det verkar även finnas arbetsplatser i staden, för jag utgår ifrån att det inte bara är äldre som flyttar dit utan även barnfamiljer.
    Stort GRATTIS till Lisch och dig som bor där!

    SvaraRadera
  6. Jag bara älskar såna här bakgårdar ... och visst känns det lite förbjudet att smyga in och fota :) Fina bilder!
    Grattis till att du bor i din fina favoritstad!
    Ha en fin lördag!
    Kram

    SvaraRadera